پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کانال قبلی تلگرام بانک گردشگری بنا بر دلایلی منحل شده و در حال حاضر کانال دیگر برای ارائه اطلاعات به مشتریان راه اندازی شده اما به رغم این اتفاق هنوز لینک جوین کانال منحل شده در صفحه رسمی سایت بانک گردشگری خودنمایی می کند.
کد خبر: ۲۲۹۵۷
نمایش لینک کانال منحل شده در صفحه رسمی بانک گردشگری!

تیتر20 - مفاهیم بانکداری اجتماعی مقوله اي است که سبب شده بانکها با دید تازه ای به تعاملات خود با مشتريان نگاه كنند. شاید در گذشته بانکداری اجتماعی بیشــتر به نقش بانک ها در توسعه اجتماعی دقت می کرد مانند اینکه بانکها در مردم داری کوشا باشــند یا بانکداری ســبز را پیش ببرند اما حالا چنین مفهومی تا حــدودی تغییر کــرده و بانکــداری از طریق  شبکه های اجتماعی شکل گرفته است تا در خدمت رساني به مردم سرعت را افزايش دهد.
طبق این عملكرد، بانک ها می توانند از طريق شبکه های اجتماعی در زندگی مردم حضور پررنگ تري داشته باشند که این امر منافعی دو سویه دارد. با توجه به اینکه بانک ها می توانند از شبکه های اجتماعــی برای اطلاع رسانی شــان بهره ببرند و محصولات خود را از  این طریق ارائه کرده و به تبع آن ، بازخورد مشتریان و منتقدان را ببینند ، فرآيند سياستگذاری بانکها کیفی تر می شود. چراکه بانکها می فهمند مشتريانشان دقیقا چه می خواهند و از چه اقداماتی ناراضی هستند.  

اینستاگرام و تلگرام درگاهی برای شناخت مخاطب
با توجه به اينکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی بخش قابل توجهی از زمان مردم را گرفته ، اين فرصت درگاهي است براي در تعامل بودن با آنها تا از ظرفیت این شبکه‌ها در حوزه نظام بانکی استفاده کرد و گام به گام به بانکداری اجتماعی نزديک و از بانکداری سنتی دور شد. در اين شرايط كه سبک زندگی مردم با فضای مجازی عجین شده است، هر بنگاه اقتصادی برای ربودن گوی سبقت از ديگر رقيبان ، باید حضوری هر چه بیشتر و موثرتر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.
بانكها با راه‌اندازی کانال یا صفحه ویژه در تلگرام و اينستاگرام می‌توانند با مشتریانشان در ارتباط باشند هرچند که پیش از این نیز بانکها با داشتن وب سايت نياز مشتری را پاسخ می دادند اما اين کار در مقايسه با کانالهای مجازی زمان زيادی می برد. 
وب‌سایت نمی‌تواند تمام نیازهای اطلاع‌رسانی را پوشش دهد و به گوش مخاطب برساند و به صورت آنلاين بازخورد آن را ببیند. عدم توجه به شبکه های اجتماعی به خصوص اينستاگرام و تلگرام که از کاربران بيشتری برخوردارند به معنای دوری از صحنه رقابت است.  با توجه به اينکه تعداد زيادی از ايرانيان عضو تلگرام هستند و بالطبع مشتریان بانکی هم در ميان همین افراد است با بهره گيري از ويژگي هاي تلگرام سبب مي شود حتي با مشاهده تعداد بازديد يك پست ، متوجه ميزان توجه و استقبال از يك اقدام بانكي شد. 
اينستاگرام نيز فضایی مناسب برای ارائه و معرفی خدمات به شكل ديداري است ، چراكه ويژگي اين فضا به اشتراك گذاري بيشتر در سطح تصاوير است. بانک‌ها می توانند از طریق این شبکه اجتماعی، با به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدیوهای کوتاه خود مشتریان‌شان را همراه خویش داشته باشند و حتی مشتریان جدیدتری جذب کنند و سطح فعالیت و تعاملشان را توسعه دهند.


نگاه ویژه بانک مرکزی به بانک گردشگری
مدتي پيش بانک مرکزی فعالیت بانک های کشورمان را در شبکه های اجتماعی بررسي كرده بود که طبق آن در ابتداي سال، تعدادي بانک با توجه به میزان گستردگی فعالیتشان در شبکه های اجتماعی تعیین و معرفی شدند در اين بين نام بانک گردشگری با توجه به فعالیت موفقی که در شبکه های اجتماعی داشت نيز ديده مي شد. با توجه به اينكه معیار سنجش این نتیجه گیری صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام است، بانک گردشگری در این زمينه، جایگاهی مناسب در میان رسانه های اجتماعی بانک های کشور داشت. 

توجه بانك گردشگري به اختلال پيش آمده
مدتي است كه كانال قبلي بانك گردشگري منحل و كانال ديگري ايجاد شده و به سرعت هم با استقبال كاربران فضاي مجازي افزايش ممبر داشته است. اما متاسفانه همچنان درگاهي كه از سايت اين بانك براي كانال وجود دارد همان آدرس كانال قبلي است كه در اين خصوص مولايي، از مسئولين روابط عمومي بانك  گردشگري به خبرنگار تيتر20 گفت: سياست بانک گردشگري بر اين مبناست که در کانال رسمی تلگرام، پيام مديران و اطلاع رسانی های عمومی بانک ، بزرگداشت مناسبت ها، ارائه گزارش از فعالیت ها و محصولات و معرفی خدمات درج شود كه البته بانک گردشگری در نظر داشت برای ارتقا پاسخگویی به درخواست مشتريان کانال ويژه مشتريان را ايجاد کنند و در اين کانال اطلاع رسانی های بانک در سطحی وسيعتر انجام شود به علاوه اينکه اخبار و تحلیل ها و مقالات به شکل مفصل تر و حتی در قالب پی دی اف در اختیار کاربر قرار گيرد. 
مولایی در ادامه عنوان کرد: کانال قبلی تلگرام بانک بنا بر دلایلی منحل شده و در حال حاضر کانال دیگر برای ارائه اطلاعات به مشتریان راه اندازی شده و تا چند روز آینده نیز کانال جدید در درگاه سایت جایگزین خواهد شد. متاسفانه ایراد از شرکت پشتیبان وب سایت هست. که در اسرع وقت ایراد فنی را برطرف می کند. 
بانک گردشگری به دلیل نوپا بودن، مدت زیادی نیست که فعاليت خود در شبکه های مجازی را آغاز کرده و در اين مدت کم مسير را تا حد قابل قبولی پيموده، با برنامه ريزي های فوق الذکر در آينده ای نزديک و اعمال برنامه های طراحی شده که توسط بانک اعلام شده در رتبه بندی های فعاليت بانکی نیز  ارتقا درجه خواهد داشت. 

ارسال نظرات
موضوعات روز