پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
هشدار جدی برای خانم ها که از دستمال توالت های رنگی و عطر دار استفاده نکنند.
کد خبر: ۲۳۰۱۶
به هیچ عنوان از این نوع دستمال توالت ها استفاده نکنید!

تیتر20 - همه افراد، آنهایی که از دستمال توالت استفاده می کنند باید آگاه باشند که از دستمال های رنگی استفاده نکنند چرا که این دستمال ها  دارای مواد شیمیایی سمی هستند که همه این مواد جزو دسته مواد آلرژی زا محسوب می شوند.

دستمال توالت های رنگی
عفونت های قارچی، بویژه در خانم ها به دلیل وجود مواد سمی و التهاب زا در این محصولات است. بی توجهی به سرطان روده، هر فرد باید وضعیت مزاجی خود را هر روز کنترل کند و در صورت مشاهده خون در ادرار یا مدفوع خود سریعا به پزشک مراجعه کند زیرا می تواند نشانه سرطان باشد.
سرطان دهان رحم و عفونت های مجاری ادراری نیز یکی دیگر از عوارض استفاده ازدستمال توالت های رنگی خطرناک است زیرا در آن مواد التهاب زا چون فرمالدئید و کلر وجود دارد و بویژه برای بانوان می تواند مسبب ابتلا به بیماری های خطرناک باشد. 
آلودگی محیط زیست هم یکی دیگر از عوارض استفاده از این نوع دستمال توالت های رنگی است زیرا آنها بسیار کندتر جذب طبیعت می شوند و فرآیند تجزیه آنها به طبیعت طولانی و زمان بر است.
در عین حال دستمال توالت سفید هم می تواند باعث آلرژی و التهاب در بدن افراد شود و خالی از عیب نیست، زیرا تولید کنندگان برای سفید نشان دادن دستمال ها به آنها آب کلر اضافه می کنند، هرچند که برخی از مخالفان این نظر می گویند گاز کلر درآن موقتی است و هنگام استفاده به یک ماده فرار تبدیل شده و خطری برای انسان ندارد.

آلودگی محیط زیست هم یکی دیگر از عوارض استفاده از این نوع محصولات رنگین است زیرا آنها بسیار کندتر جذب طبیعت می شوند و فرآینده تجزیه آنها به طبیعت طولانی و زمان بر است.

عوارض استفاده از دستمال توالت
متاسفانه برخی از خانم ها عادت دارند که تمام قسمت های ناحیه تناسلی، مخصوصا داخل ناحیه و مخاط ها را به شدت با دستمال کاغذی خشک کنند که این رفتار، بیشتر به رفتاری وسواس گونه شبیه است تا بهداشتی. تماس مداوم دستمال کاغذی با مخاط ناحیه تناسلی به مرور زمان باعث ایجاد ضایعاتی شبیه به زگیل تناسلی خواهد شد. 

در واقع چنین افرادی به اگزمای تماسی آلرژیک به دلیل تماس با دستمال کاغذی و حساسیت به مواد داخل آن مبتلا هستند. این خانم ها در دوره هایی به دلیل تشدید آلرژی شان با شکایت از سوزش، خارش، قرمزی، خشکی و التهاب در ناحیه تناسلی به پزشک مراجعه می کنند و نمی دانند که درمان مشکل آنها به سادگی و با حذف ماده آلرژن که همان دستمال کاغذی باشد، اتفاق خواهد افتاد.

نه دختربچه ها و نه پسربچه ها به دلیل پوست حساسی که دارند، نباید با دستمال کاغذی خشک شوند. دختربچه ها، ترشحات واژینال هم ندارند و بنابراین استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. شما می توانید برای رعایت بهداشت بیشتر ناحیه تناسلی بچه ها، لباس زیر آنها را شب به شب عوض کنید و لباس های زیر نخی و سفید برایشان بپوشید.

جایگزین های دستمال کاغذی
برای خشک کردن ناحیه تناسلی، به جای دستمال های آلرژن توالت ، می توان از چند جایگزین استفاده کرد. اولین راه، استفاده از حوله های سفید و نخی در خانه است. شما می تواندی خودتان را در منزل با این حوله ها خشک کنید و شب به شب آنها را برای استفاده روز بعد، بشویید.

راه بعدی استفاده از حوله های یکبار مصرف، تنظیف یا گازهای استریلی است که به صورت بسته های بزرگ هم عرضه می شوند. شما می توانید این حوله یا پارچه های استریل و نخی که هیچ ترکیب حساسیت زایی هم ندارند را به تکه های کوچک تقسیم کنید و آنها را داخل یک نایلون بگذارید. سپس در منزل یا حتی خارج از منزل از آنها برای خشک کردن خود استفاده کنید.

به این ترتیب، شانس ابتلا به پاپیلوماتوز یا اگزمای تماسی در ناحیه تناسلی تان را از بین خواهید برد. نکته دیگر اینجاست که گاهی برخی از خانم ها به دلیل استفاده از لباس های زیر پلاستیکی، توری یا نامناسب، مجبور به استفاده از دستمال کاغذی برای خشک کردن خود می شوند. در این صورت می توان با حذف این لباس ها و استفاده از لباس زیرهای نخی که جاذب رطوبت هستند و رطوبت آنها هم به سرعت خشک می شود استفاده از دستمال کاغذی را نادیده گرفت. به این ترتیب می توانید به جای استفاده از دستمال کاغذی، حوله یا هر وسیله دیگری در خانه از لباس های زیر نخی و سفید کمک بگیرید و لباس تان را روزی یک یا دو مرتبه عوض کنید./الو دکتر
ارسال نظرات
موضوعات روز