پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
نقدی بر پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران؛
پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران ظهر چهارشنبه گذشته به کار خود پایان داد و این در حالی است که به نظر می رسد در مقایسه با همایش های قبلی، چندان پیشرفتی نداشت و به نوعی تکرار مکررات بود.
کد خبر: ۲۳۰۷۰
همایش پنجم صنعت خودرو  و تکرار مکررات!

تیتر20 - پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران ظهر چهارشنبه گذشته به کار خود پایان داد و این در حالی است که به نظر می رسد در مقایسه با همایش های قبلی، چندان پیشرفتی نداشت و به نوعی تکرار مکررات بود.

در این همایش که با محوریت زنجیره تامین قطعات برگزار شد، عملا چهره جدیدی (در بین میهمانان خارجی) وجود نداشت و سخنرانان نیز چندان حرف نویی ارائه نکردند.

مرور اظهارات سخنرانان (به خصوص خارجی ها) نشان می دهد آنها در همایش پنجم به نوعی حرف های بارها گفته شده خود را تکرار کردند، هرچند البته در مواردی، اظهاراتی جدید مطرح شد، از جمله چراغ سبز وزیر صنعت،معدن و تجارت به سرمایه گذاران خارجی برای سهامداری بالای 50 درصد در ایران. 

نکته دیگر اینکه بخشی از سخنرانان داخلی حرف هایی را به زبان آوردند که شاید گفتن شان در حضور میهمانان خارجی چندان خوشایند نبود و می توانست آنها را نسبت به سرمایه گذاری در کشور به تردید بیندازد.

در کنار اینها اما عدم حضور برخی مدعوین سرشناس از جمله رییس جمهوری (که نام آنها در کاتالوگ همایش به عنوان سخنران منتشر شده بود) نیز دیگر نقد وارد به همایش پنجم است، چه آنکه بهتر بود اسامی موردنظر با هماهنگی بیشتر و پس از اطمینان از حضور آنها، انتشار می یافت.

 اما در کنار این نقاط ضعف، می توان به دو نکته مثبت نیز درباره همایش پنجم صنعت خودرو ایران اشاره کرد. اول اینکه حضور چینی ها بسیار کمرنگ و در مقابل، نمایندگان بیشتری از شرکت های معتبر دنیا در همایش حضور داشتند.

 نکته مثبت دوم نیز محوریت این همایش یعنی زنجیره تامین بود، چه آنکه بخشی از مشکلات بزرگ قطعه سازان (البته نه همه آنها) مطرح و همچنین به شرکا و سرمایه گذاران تفهیم شد که برای حضور موثر در خودروسازی کشور، باید از قطعه سازی عبور کنند.    

 


ارسال نظرات
موضوعات روز