سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
پروفسور كروات در حالي به السد 3 بر یک باخت كه هدايت باشگاه قطري بر‌عهده پيرمردي 71 ساله و سرشناس از فوتبال پرتغال بود، مردي كه ارتباط صميمانه و نزديكي با كارلوس كي‌روش و دستياران سرمربي تيم ملي ايران در سال‌هاي گذشته داشت و هنوز هم اين مربيان از اوسوالدو فريرا با لقب استاد و نابغه نام مي‌برند.
کد خبر: ۲۳۲۰۳
تیتر20 - برانكو ايوانكوويچ، سرمربي پرسپوليس در رويارويي‌هاي خود با كارلوس كي‌روش با بر زبان آوردن اين جمله كه مربيان كروات در فوتبال آسيا و خاورميانه حكومت بهتر و مطمئن‌تري نسبت به مربيان پرتغالي دارند، به نوعي جنگ زرگري و كري‌خواني راه انداخته بود سه‌شنبه شب در دومين هفته از رقابت‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان آسيا شكستي تلخ و سنگين برابر مربي پرتغالي السد تجربه كرد تا زودتر از آنچه تصور مي‌شد در جنگي كه خود با مربيان پرتغالي آغاز كرده بود، بازنده لقب بگيرد.

پروفسور كروات در حالي به السد 3 بر یک باخت كه هدايت باشگاه قطري بر‌عهده پيرمردي 71 ساله و سرشناس از فوتبال پرتغال بود، مردي كه ارتباط صميمانه و نزديكي با كارلوس كي‌روش و دستياران سرمربي تيم ملي ايران در سال‌هاي گذشته داشت و هنوز هم اين مربيان از اوسوالدو فريرا با لقب استاد و نابغه نام مي‌برند.

اوسوالدو فريرا سرمربي اين روزهاي السد با كارنامه‌اي درخشان در فوتبال روز دنيا و كشور پرتغال از دو سال گذشته روي نيمكت رؤساي دوحه نشست و توانست در همين مدت با وجود فراز و نشيب‌هاي فراواني كه داشت، از السد تيمي مدعي و قابل احترام در حاشيه خليج فارس بسازد. تيمي بر پايه قدرت رهبري ژاوي در ميانه ميدان، موتور گلزني با حضور بغداد بونجاح الجزايري همين‌طور دژ بتني در ساختار تدافعي با حضور مدافع ايرانی همچون مرتضي پورعلي‌گنجي. پيرمرد پرتغالي سه‌شنبه شب در حالي توانست اولين شكست را به قهرمان ايران و مربي كرواتش تحميل كند كه گويي خود سال‌ها روي نيمكت پرسپوليس حضور داشته و از زير و بم كاستي‌هاي قهرمان ايران اطلاع دارد. فريرا در حالي توانست در مصاف با پرسپوليس زمينه برد شيرين و صدرنشيني السد در گروه
C
ليگ قهرمانان را فراهم كند كه نزديكي‌‌اش با كي‌روش مي‌تواند سوژه جالبي باشد آن هم در روزهايي كه كري‌هاي مربيان كروات و پرتغالي در فوتبال ايران داغ داغ است.

شايد خواندن خاطره‌اي از اتفاقات رخ داده ميان اوسوالدو فريرا با كارلوس كي‌روش در سال‌هاي گذشته براي علاقه‌مندان به فوتبال ايراني جالب توجه باشد. سال 2009 هنگامي كه كارلوس سرمربي پرتغال بود و اوسوالدو فريرا همزمان هدايت غول باشگاهي اين كشور يعني پورتو را برعهده داشت، پيرمرد نابغه در بحراني‌ترين شرايط و در اوج انتقادات از كي‌روش به حمايت همه‌جانبه از سرمربي وقت تيم ملي پرتغال پرداخت، حمايتي كه كمك شاياني به كارلوس بود تا از زير بار انتقادات و حتي اخراج از نيمكت رهبري پرتغال نجات پيدا كند. در آن مقطع تيم ملي پرتغال مقابل آلباني در جدالي حساس بدون گل متوقف شد كه اين نتيجه فرصت را در اختيار منتقدان كي‌روش قرار داد تا با حمله همه‌جانبه به افكار و انتخاب‌هاي او خواستار بركناري‌‌اش شوند اما اوسوالدو فريرا كه پورتو با او در صدر جدول قهرماني اين كشور ايستاده بود، با حمايت از افكار و برنامه‌هاي سرمربي تيم ملي توانست اوضاع را براي كارلوس و دستيارانش روي نيمكت رهبري پرتغال آرام كند. حمايتي كه بعدها كي‌روش از آن به عنوان برگ برنده‌‌اش در راه فرار از اخراج ياد كرد.

فريرا در آن مقطع در قبال كي‌روش اين موضع را گرفت و گفت: «كارلوس در حال حاضر بهترين گزينه براي هدايت تيم ملي است. مردي جاه‌طلب با ايده‌هاي ناب كه به خوبي توانسته پوست‌اندازي را استارت بزند و نيروي جواني را به تيم تزريق كند. كارلوس نياز به زمان دارد تا بتواند افكارش را به تيم حاكم كند از همين‌رو انتقاد آسان است اما در راه رسيدن به جام جهاني‌ من از كي‌روش و برنامه‌هايش حمايت مي‌كنم». همين حمايت‌ها باعث شد پرتغال با كي‌روش به جام جهاني‌ 2010 آفريقاي جنوبي صعود كند آن هم به عنوان تيمي مدعي در راه قهرماني تا رفاقت و صميميت فريرا با سرمربي تيم ملي ايران محكم‌تر از هميشه شود. ارتباطي كه تا همين الان حفظ و حتي باعث شد اوسيانو كروز دستيار سيه‌چرده كي‌روش كه در مقطعي دستيار اول فريرا بود، به تيم ملي ايران اضافه شود و به كارلوس كمك كند تا تيم ملي را براي دومين بار متوالي به جام جهاني‌ برساند./خبرورزشی
برچسب ها: پرسپولیس برانکو
ارسال نظرات
موضوعات روز