پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد یک پاور بانک در هواپیما منفجر شده است.
کد خبر: ۲۳۳۱۴
ماجرای انفجار پاوربانک در هواپیما چه بود؟

تیتر20 - به نقل از وب سایت سی نت، کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی بر این باورند که در هر وسیله و دستگاه الکترونیکی که به باتری مجهز باشد، احتمال منفجر شدن و آتش گرفتن وجود دارد.

دستگاه پاوربانک یکی از مسافران در هواپیمایی که قصد پرواز از گوانجو به شانگهای را داشته، قبل از شروع پرواز آتش می‌گیرد و مهماندار هواپیما نیز به سرعت به خاموش کردن آن اقدام می‌کند. با اینکه گفته می‌شود کسی در این حادثه دچار سانحه و سوختگی نشده و خسارت دیگری نیز تحت تاثیر سرعت در خاموش کردن آتش ایجاد نشده اما با این حال، شرکت هواپیمایی مربوطه و رسانه‌های چینی در حال بررسی علت وقوع این حادثه هستند.

این ویدیو موجب شده است که بسیاری از کارشناسان در حوزه هوانوردی نیز درباره حمل این دستگاه‌های شارژ همراه به داخل هواپیما ابراز نگرانی کنند و بسیاری نیز به این فکر افتاده‌اند که حمل و استفاده از این دستگاه‌ها به داخل کابین هواپیما را ممنوع اعلام کنند.

تاکنون خبرهای بسیاری درباره آتش گرفتن و انفجار برخی از دستگاه‌های الکترونیکی همچون گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها در فضای مجازی منتشر شده است و شرکت‌های سازنده آنها نیز بلافاصله دستور توقف تولید، جمع‌آوری و یا فراخوان آن ها را داده‌اند.

یکی از معروف‌ترین این موارد گوشی پرچمدار گلکسی نوت ۷ بود که بعد از بارها اعلام انفجار توسط کاربران در همان ماه‌های نخست بعد از عرضه، سامسونگ به کلی آن را از بازار جمع‌آوری کرده و دستور توقف تولید آن را صادر کرد.

پاوربانک یا دستگاه شارژر همراه وسیله کوچکی است که به یک باتری مجهز شده است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت دوری و عدم دسترسی به پریز برق، گوشی هوشمند خود را با استفاده از کابل USB شارژ کنند. اندازه این وسیله تقریبا معادل اندازه یک گوشی هوشمند بزرگ است که به راحتی در کیف و جیب کاربران جا شده و قابل حمل است./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز