جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
پیام صادقیان
هافبک جنجالی سابق پرسپولیس این روزها در بهترین فرم خود در عثمانلی ترکیه قرار دارد و امیدوار است تیم محبوبش برنده دربی هشتاد و شش شود.
کد خبر: ۲۳۳۶۱
تیتر20 - این هفته از رقابت های سوپرلیگ ترکیه در حالی برگزار شد که پیام صادقیان برای اولین بار در ترکیب اصلی عثمانلی اسپور به میدان رفت و در 70 دقیقه ای که در زمین حضور داشت بهترین بازیکن تیمش بود و اگر کمی شانس با او یار بود می توانست اولین گل خود را به هم به ثمر برساند. این بازیکن در گفت و گویی با ایلنا، درباره مسائل مختلف صحبت کرده است.

×پیام صادقیان در این مدت که در ترکیه زندگی می کند از لحاظ سبک زندگی چه تفاوتی کرده است؟

باید خدمت شما عرض کنم که طبیعتا برای دوام آوردن در چنین سطحی می بایست زندگی حرفه ای تری داشته باشیم و من از این قائده مستثنی نیستم. بله. من نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده ام. نه تنها در سبک زندگی شخصی بلکه در تمرین کردن و زندگی حرفه ای به شدت نسبت به گذشته فرق کرده ام.

×اینکه خبر زیادی از تو در رسانه ای ترکیه ای نمی شنویم بی حاشیه بودن خودت است یا رسانه ها و هواداران عثمانلی علاقه ای به حاشیه سازی ندارند؟

زمانی که در ایران بازی می کردم اشتباهات زیادی داشتم و خودم هم قبول دارم اما در سال آخر فوتبالم در ایران که برای ماشین سازی بازی می کردم به جز یک مساله درون تیمی که به وجود آمد دیگر هیچ حاشیه ای نداشتم. درباره عثمانلی هم باید بگویم که تیم ما یک تیم کاملا حرفه ای است و نگاه های زیادی روی این تیم هست. عثمانلی در منطقه باکلاس و سطح بالای ترکیه قرار دارد و تیم ما حاشیه خاصی ندارد.

×چه چیز عجیبی در فوتبال ترکیه برای تو به وجود آمده و فکر می کنی تا چه زمانی بتوانی آنجا دوام بیاوری؟

تغییر روند پیشرفت فوتبالی ام یا تغییر تاکتیکی من در حیطه فنی مهمترین اتفاقی بود که در ترکیه برایم به وجود آمد. من پیش از فیزیکی بازی نمی کردم اما الان می دانم که هر توپی که به دستم می آید باید نهایت استفاده را ببرم. روی تک تک ضرباتی که می زنیم و هر توپی که لو می دهیم از امتیازمان کاسته می شود. لول فوتبال ترکیه واقعا با فوتبال ایران فرق دارد. بازی کردن کنار چنین بازیکنانی بسیار فوق العاده است. مردم اگر چک کنند این تیم اصلا تیم دست و پا بسته ای نیست و سال پیش در اروپا لیگ حضور داشته است. من از شرایطم در اینجا راضی ام چرا که برای بدست آوردن آن خیلی تلاش کرده ام.

×در جدول سوپرلیگ شرایط خوبی ندارید و در آستانه سقوط هستید. از طرفی سرمربی تیم هم اعتقاد آنچنانی به تو ندارد و کمتر شاهد حضور فیکست در زمین هستیم. در ذهنت ترسی از دومین سقوط پیاپی بعد از ماشین سازی در سر نداری؟

لیگ ترکیه لیگ فوق العاده فیزیکی و سرعتی هست. در این بین نقش فیزیک در اولویت است. از طرفی من هم همانطور که می دانید یک بازیکن تکنیکی و سرعتی به حساب می آیم و طبیعتا زمان می برد تا بتوانم خودم را ثابت کنم و اولین بازی فیکس را در لیگ انجام دادم. خدا را شکر نمایش خوبی هم داشتم. یک پنالتی گرفتم که متاسفانه گل نشد. اگر می بردیم شوک به تیم وارد می شد و می توانستیم بازی بعد هم نتیجه بگیریم اما اینطور نشد. ما تیم خوبی داریم که بدشانسی زیادی گریبانگیرمان شد وگرنه اصلا جایگاه ما اینجای جدول نیست. من مطمئنم که در لیگ می مانیم.

×روز پنجشنبه دربی هشتاد و شش را داریم و تو در حال حاضر پرسپولیسی‌ترین لژیونر فوتبال ما به حساب می آیی. بازی را چطور پیش بینی می کنی؟

چه من باشم و چه نباشم جذابیت دربی برای من سرجایش هست. مشخص است که دوست دارم پرسپولیس برنده بازی باشد. پرسپولیس بعد از بازی السد با تفکر برانکو مقابل استقلال خوزستان با ترکیب جدید به میدان آمد و روحیه تیم برگشت. الان هم تیم آماده دربی شده است. ماجرای دربی هم با بقیه بازی ها متفاوت است. یعنی اصلا فرق ندارد که شما در کورس قهرمانی باشید یا جنگ برای نیفتادن. در حال حاضر شرایط استقلال هم بد نیست اما فکر می کنم مانند دربی رفت، پرسپولیس برنده این مسابقه باشد.

×فکر می کنی اگر در دربی بودی می توانستی از دفاع استقلال عبور کنی و دروازه مهدی رحمتی را باز کنی؟

قطعا گل زدن در دربی یکی از بهترین اتفاق های ممکن برای هر فوتبالیستی است. من هم از این قائده مستثنی نیستم. اگر بودم برای موفقیت پرسپولیس همه کار می کردم. در سوی مقابل مهدی رحمتی هم از بزرگترین دروازه بان های فوتبال ایران است و برایش احترام زیادی قائلم.

×خیلی ها اعتقاد داشتند با رفتن مهدی طارمی پرسپولیس به مشکل می خورد. دقیقا همین حرف را بعد از جدایی رامین رضاییان، محسن مسلمان و حتی تو هم زدند اما این اتفاق رخ نداد. دلیل این ماجرا را در کجا می بینی؟

من این مساله را نشنیدم اما اینکه پرسپولیس دچار مشکل می شود را اصلا فکر نمی کنم با رفتن هیچ بازیکنی دچار مشکل شود. پرسپولیس تیم بزرگی است و در همه پست ها دو بازیکن بزرگ دارد. همانطور که مهدی طارمی رفت اما علی علیپور به عنوان یک آقای گل مطرح شد. البته سبک بازی این دو نفر باهم فرق دارد. در بعضی فاکتورها شاید توانایی مهدی بیشتر باشد اما همانطور که گفتید بودن یا نبودن امثال من و رامین و کسانی که اسم بردید مطرح نیست. مهم نام پرسپولیس است که همیشه بزرگ خواهد بود. با رفتن ستاره ها مشکل چندانی برای این تیم به وجود نمی اید. دلم با پرسپولیس است و مطمئن باشید یک روز با دست پر برمی گردم و با پیراهن این تیم بازی می کنم.

×محسن مسلمان با برانکو به مشکل خورده است. دقیقا این اتفاق برای تو هم رخ داد و حالا تو دوست داری برگردی. توصیه تو به دوست قدیمی ات چیست؟

در حال حاضر در جو تیم نیستم که بدانم برانکو با محسن به مشکل خورده است یا خیر. این مساله درون تیمی است و مربوط به تیم پرسپولیس. من نظر خاصی روی این قضیه ندارم که بخواهم توصیه کنم. برانکو بسیار باهوش است و می داند که قطعا اگر محسن به دردش بخورد نباید به این راحتی از او چشم پوشی کند./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز