پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
سرگرم شدن در هواپیما یکی از معضلات مسافران در این پروازهاست. اما اگر بتوانید از این وقت به بهترین شکل استفاده کنید نه تنها حوصله تان سر نمی رود، بلکه ممکن است وقت هم کم بیاورید!
کد خبر: ۲۳۴۰۵
چگونه در هواپیما و پروازهای طولانی خودمان را سرگرم کنیم؟

تیتر20 - تا به حال تجربه پرواز طولانی را داشته اید؟ منظورمان از پرواز طولانی مدت پروازهای بین قاره ای است که بیشتر از ۶ ساعت طول می کشد. این پروازها گاه تا ۱۵-۱۶ ساعت هم طول می کشند و مسافران مدت زمان زیادی را در هواپیما سپری می کنند. سرگرم شدن در هواپیما یکی از معضلات مسافران در این پروازهاست. اما اگر بتوانید از این وقت به بهترین شکل استفاده کنید نه تنها حوصله تان سر نمی رود، بلکه ممکن است وقت هم کم بیاورید! در این مطلب می خواهیم ۹ راه برای سرگرم شدن در هواپیما را با شما در میان بگذاریم. 

۱- کتاب بخوانید

از قدیم گفته اند کتاب دوست خوب ماست! پس این دوست خوبتان را با خود به سفر هم ببرید. مطالعه و کتاب خواندن همیشه سرگرمی خوبی است. چه در منزل باشید یا در سفر و هواپیما، با کتاب خواندن هم می توانید خودتان را سرگرم کنید و هم از مطالعه یک رمان یا داستان جذاب لذت ببرید. اگر قرار است چندین ساعت در یک پرواز طولانی باشید یک یا دو کتاب جذاب همراهتان داشته باشید. کتاب هایی انتخاب کنید که سرگرم کننده و خواندنی باشند تا شما را به خوبی درگیر کنند. مسلما کتاب در مورد سوانح هوایی یا هواپیماربایی انتخاب مناسبی برای سرگرم شدن در هواپیما نخواهند بود!

۲- به موسیقی گوش دهید

گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه نیز از آن دست سرگرمی هایی است که همه جا کاربرد دارد. در طول پروازهای طولانی نیز می توانید با گوش دادن به لیستی از آهنگ های مورد علاقه خودتان را سرگرم کنید. قبل از پرواز سلکشنی از آهنگ هایی که دوست دارید تهیه کنید و با استفاده از موبایل، ام پی تری پلیر یا آیپد در طول پرواز خودتان را مشغول کنید. سیستم سرگرمی هواپیما نیز معمولا تعداد زیادی آهنگ و موسیقی با سبک های مختلف دارد که شاید به دردتان بخورد. گوش دادن به آهنگ هم روشی مناسب برای سرگرم شدن در هواپیماست و هم خستگی سفر را از تنتان بیرون می کند.

۳- فیلم تماشا کنید

وقتی قرار است نزدیک ۱۰ ساعت در هواپیما باشید تماشای فیلم نیز می تواند یکی از بهترین روش ها برای سرگرم شدن در هواپیما باشد. با توجه به اینکه هر فیلم حدود ۲ ساعت طول می کشد با تماشای چند فیلم می توانید گذر زمان را احساس نکنید و  به خوبی سرگرم شوید. ایرلاین های مختلف سیستم های سرگرمی متنوعی در اختیار مسافران قرار می دهند. این سیستم ها طیف متنوعی از فیلم های روز دنیا و موسیقی های جدید را در اختیارتان قرار می دهند.  از این فرصت استفاده کنید و فیلم های معروفی را که تا به حال ندیده اید تماشا کنید. شاید دیگر آنقدر وقت آزاد نداشته باشید که دو یاسه فیلم پشت سرهم تماشا کنید.

۴- داستان صوتی گوش کنید

داستان های صوتی در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. با داستان صوتی می توانید در حالی که کارهایتان را انجام می دهید داستان گوش کنید و به نوعی، مطالعه کنید! اگر کمی در اینترنت جستجو کنید کتاب های زیادی را می توانید پیدا کنید که به صورت صوتی وجود دارند. این کتاب ها طیف متنوعی از رمان های مشهور و داستان های جذاب را در برمی گیرند که مطئنا برایتان سرگرم کننده خواهند بود. بنابراین قبل از پرواز چند داستان صوتی را در موبایل یا تبلتتان داشته باشید و در طول پرواز راحت روی صندلی لم بدهید و به داستان گوش کنید.

۵- معاشرت کنید

در هیاهوی زندگی روزمره شاید فرصت آشنا شدن و همکلام شدن با افراد غریبه را نداشته باشیم. اما در طول پرواز چندین ساعت وقت داریم که می توانیم از این فرصت برای آشنایی با افراد استفاده کنیم. سر صحبت را با بغل دستی تان باز کنید و در مورد سفر از او سوال کنید. مطمئنا بغل دستی تان نیز بدش نمی آید مدت زمان طولانی پرواز را به گپ زدن و آشنا شدن با شما بگذراند. شاید از خلال همین گپ زدن ها یک دوستی و رفاقت خوب و ماندگار شکل گرفت و در طول سفر نیز با یکدیگر همسفر شدید.

۶- بنویسید

نوشتن نیز از آن دسته فعالیت هایی است که بسیار لذتبخش و مفید است. متاسفانه در روزهای کاری اغلب فرصت خلوت کردن و نوشتن را نداریم.  اما در طول پرواز می توانیم با نوشتن خود را سرگرم کنیم. مهم نیست چه چیزی می خواهید بنویسید، مهم این است که بنویسید. از خاطرات روزانه شروع کنید، در مورد احساستان درباره سفر بنویسید، لیستی از کارهایی که قرار است در سفر انجام دهید تهیه کنید و یا شروع به نوشتن یک داستان کنید! نوشتن فعالیتی است که شاید در ابتدا به نظر سخت برسد اما اگر شروع به نوشتن کنید مطمئنا تا آخر سفر دست از نوشتن برنخواهید داشت. خوشبختانه لپتاپ این امکان را به شما می دهد که بدون نیاز به حجم انبوهی از کاغذ و خودکار یک رمان را در طول پروازتان بنویسید.

۷- بافتنی ببافید!

شاید کمی کلاسیک و قدیمی به نظر برسد، اما بافتنی بافتن یکی از بهترین راه ها برای سرگرم شدن در هواپیماست. اگر به بافتنی بافتن علاقه دارید و این کار را بلدید چند کلاف کاموا و دو میل بافتنی در کیفتان بگذارید! به جای اینکه چندین ساعت در و دیوار را نگاه کنید یک بافتنی را شروع کنید. در پایان سفر خواهید دید که هم در هواپیما سرگرم شدید و هم یک شال گردن یا کلاه پشمی برای خود یا عزیزانتان بافته اید.

۸- بخوابید!

بله، خوابیدن را می توان بهترین راه سرگرم شدن در هواپیما دانست! البته برخی افراد به هیچ وجه در هواپیما نمی توانند بخوابند، اما اگر آنقدر خوش شانس هستید که هرجایی خوابتان می برد پس از فرصت استفاده کنید. در طول پرواز می توانید تمام بی خوابی ها و کم خوابی های گذشته را جبران کنید! اگر دوست دارید در طول پرواز در آرامش بخوابید حتی الامکان سعی کنید صندلی کنار پنجره را انتخاب کنید و از راهروی هواپیما دور باشید. اینطوری می توانید بدون مزاحمت با خیال راحت بخوابید. اگر جایتان راحت نیست از مهماندار بالش و پتو بگیرید و تا مقصد یک دل سیر بخوابید!

۹- عکس بگیرید

اگر به تماشای ابرها و چشم اندازها شهرها علاقه دارید کنار پنجره بنشینید و در طول پرواز از تماشای منظره لذت ببرید. با دوربین موبایل (یا دوربین حرفه ای) می توانید در طول پرواز عکس های بی نظیری از ابرها، شهرها و کوه ها بگیرید. در پروازهای طولانی این فرصت را خواهید داشت تا طلوع یا غروب خورشید را از فراز ابرها تماشا کنید و عکس های فوق العاده ای بگیرید./الی گشت
ارسال نظرات
موضوعات روز