پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
بی خاصیت ترین ماهی سر سفره ایرانی ها!

تیتر20 - مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران با تشریح راهکارهای افزایش سرانه مصرف آبزیان، گفت: تیلاپیا یکی از بی‌خاصیت‌ترین و کم کیفیت‌ترین ماهی‌هاست.
ارسلان قاسمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه مصرف سرانه آبزیان در کشور بین ۶ کیلو و ۵۰۰ تا ۷ کیلوگرم است، اظهارداشت: این مصرف سرانه برای کشوری که بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر ساحل و بیش از ۵۰۰ هزار هکتار منابع آبی داخل سرزمینی دارد، بسیار کم است.

وی متوسط مصرف سرانه آبزیان در جهان را ۱۶ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: مصرف سرانه در کشور ما حتی نصف متوسط جهانی هم نیست. مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران با اشاره به راهکارهای افزایش مصرف آبزیان در کشور گفت: گام اول برای این کار افزایش میزان تولید است تا مردم مشکلی برای تهیه محصولات شیلاتی نداشته باشند، بنابراین باید با استفاده بهینه از امکانات در جهت رشد تولید گام برداریم.

قاسمی افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده محصولات شیلاتی را از دیگر راهکارهای این مساله عنوان کرد و ادامه داد: در مرحله بعد باید روی واحدهای فرآوری و بسته بندی کار کنیم تا محصولات به صورت آماده مصرف، تحویل خانوار شوند.

وی فرهنگ سازی را نیز یکی دیگر از موضوعاتی عنوان کرد که باید مدنظر قرار بگیرد و اضافه کرد: دولت، صدا و سیما و رسانه‌ها باید این فرهنگ‌ سازی را انجام دهند. مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران تصریح کرد: یکی از علل رواج مصرف پفک نمکی و فست فودها در کشور تبلیغات زیاد این محصولات است.

قاسمی تیلاپیا را یکی از بی خاصیت‌ترین ماهی ها عنوان کرد و گفت: این ماهی که کیفیت چندانی هم ندارد با تبلیغات چنین جایگاهی پیدا کرده ضمن اینکه آماده به مصرف در اختیار خانوار قرار می‌گیرد و همین موضوع نیز به محبوبیت آن دامن زده است. ‌

برچسب ها: تیلاپیلا
ارسال نظرات
موضوعات روز