جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۹
محدودیت در فروش ارز در حالی در بازار آزاد ادامه دارد که همچنان تعدادی از دلالان که در بسیاری از موارد وابسته به صرافی‌ها هستند، به فعالیت‌شان در کنار خیابان ادامه می‌دهند و دلار و یورو را با نرخ آزاد ( به ترتیب ۴۸۰۰ و 5900 تومان) می‌فروشند.
کد خبر: ۲۳۵۴۹
دلار در بازار دلالان چند؟

تیتر20 - بازار ارز که از نخستین روزهای اسفند ماه با کمبود عرضه و فروش مواجه شد، همچنان به همین روند ادامه می‌دهد و این محدودیت در عرضه، مشکلاتی را برای خریداران به وجود آورده است.

در حال حاضر صرافی‌های حوالی میدان فردوسی و سبزه میدان که از اصلی‌ترین محل‌های عرضه ارز و سکه هستند، به دو دسته تقسیم می‌شوند. صرافی‌های عادی که عموما دلار، یورو و سکه نمی فروشند و بخش دیگر صرافی‌های بانک‌ها که تعدادی از آنها به شکل محدود ارز می‌فرشند.

دلار بانکی برای افراد خاص؟!

مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا، بیانگر این است که تعدادی از صرافی‌های عادی، ارز را به قیمت آزاد می فروشند؛ یعنی برخلاف قیمت درج شده روی تابلوهای مغازه‌شان که نرخ دلار را حدود ۴۴۴۶ تومان نشان می‌دهد، این نوع ارز را به قیمت نزدیک به ۴۸۰۰ تومان می فروشند و دلار بانکی را با نرخ پایین‌تر به افراد خاصی می‌فروشند.

اما صرافی‌های بانک‌ها دلار را به نرخ بانکی می‌فروشند که مقابل چند باب از آنها صف‌های طولانی شکل گرفته است و یک نفر از طرف صرافی، اسامی افراد را یادداشت می‌کند و تا سقف هزار دلار برای هر فرد فروش دارند. از طرف دیگر نیز خرید ارز فقط با داشتن کارت ملی یا پاسپورت امکانپذیر است.

دلالانی از جنس صرافان؟

همچنین با وجود آنکه طی روزهای گذشته حضور دلالان در کنار خیابان فردوسی محدود شده است، اما همچنان جسته و گریخته دلالان به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند و با توجه به دو نرخی شدن عرضه در صرافی‌ها، از وضعیت استفاده کرده و دلار را با نرخ آزاد یعنی حدود ۴۸۰۰ تومان می‌فروشند که البته به نظر می‌رسد تعدادی از این دلالان از همکاران صرافی‌ها هستند و به نمایندگی از آن‌ها در کنار خیابان، ارز می فروشند.

در مجموع بررسی‌ها نشان می‌دهد که صف‌ها همچنان مقابل برخی صرافی‌های بانک‌ها طولانی است و بعضا تنش‌ها و درگیری‌هایی هم میان مردم با صرافی‌ها در خرید ارز به وجود می‌آید.

اما طبق آنچه روی تابلوی صرافی‌ها تا ساعت ۱۴ امروز (دوشنبه) درج شده است، دلار آمریکا ۴۴۵۴ تومان خریداری و ۴۴۶۴ تومان فروخته می‌شود. همچنین یورو ۵۴۸۹ تومان خریده و ۵۵۰۴ تومان فروخته می شود. همچنین نرخ خرید پوند انگلستان ۶۵۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۶۸۵۰ تومان است.

همچنین سکه تمام یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان خریداری و یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر نیم سکه ۷۷۰ هزار تومان خریداری و ۷۹۵ هزار تومان فروخته می‌شود. ربع سکه نیز  ۴۸۵ هزار تومان نرخ خرید برایش لحاظ شده و نرخ فروش آن ۵۰۰ هزار تومان ثبت شده است./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز