جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
زمین هر سال گرم‌تر از سال قبل می‌شود و ما در فصل‌های گرم بیشتر و بیشتر به سمت وسایلی می‌رویم که محیط کار و زندگی ما را خنک و خنک‌تر کنند؛‌ اما خنکی بیشتر تنها انتظاری نیست که ما از وسایل سرمایشی داریم.
کد خبر: ۲۳۵۶۹
کولر گازی بخریم یا آبی؟

تیتر20 - بعد از میزان خنکی که دستگاه تولید می‌کند، نوع وسایل و مصرف انرژی آنها دو عامل مهم در خرید کولرها هستند. خرید وسایل سرمایشی با انتخاب بین خرید کولر گازی و یا خرید کولر آبی شروع می‌شود. بسیاری معتقدند که کولرهای آبی دیگر حریف گرمای تابستان نیستند و تنها انتخاب برای خنک کردن محیط کولرهای گازی هستند. انتخاب نوع کولر اصلی‌ترین تصمیم در خرید کولر است و اصلا به سلیقه‌ی فرد مربوط نمی‌شود. انتخاب نوع کولر به آب و هوای محل سکونت شما بستگی دارد.

کولر گازی برای چه آب و هوایی مناسب است؟

کولرهای گازی جزو پرمصرف‌ترین وسایل برقی هستند و اگر کولر مناسب با آب و هوای شهرتان را انتخاب نکنید مجبور می‌شوید هزینه‌های اضافی برای برق پرداخت کنید و علاوه بر این عمر دستگاه شما نیز کم می‌شود. این ضرری است که به خودتان می‌زنید. ایجاد فشار و بار اضافی روی شبکه‌ی برق کشور و مصرف بی رویه‌ی انرژی‌های ملی نیز آسیبی است که دیگر افراد وارد می‌کنید.

چگونه در مصرف برق کولر گازی صرفه جویی کنیم؟

کولر گازی با برجسب انرژی Aخریداری کنند. با این کار ۲۰ درصد در مصرف برق کولر گازی صرفه‌جویی خواهید کرد.
تمیز کردن کندانسور کولر گازی و سرویس‌های دوره‌ای باعث کاهش مصرف انرژی می‌‌شود.
کندانسور را در جهت جریان باد نصب کنید تا بازده‌ آن افزایش یابد.

کولری متناسب با ابعاد اتاق بخرید.

توصیه‌های دیگر برای خرید کولر گازی:

در صورت لزوم کولری بخرید که قابلیت گرمایش و سرمایش دارد.
از نمایندگی‌ها خرید کنید.
گارانتی و خدمات پس‌ ار فروش بخواهید.

چه نوع کولر گازی برای چه مکانی مناسب است؟

کولرهای گازی چندین مدل مختلف و متناسب با نیاز شما و به شرح زیر دارند:

1.   پنجره‌ای: نیمی از این دستگاه باید داخل و نیمی دیگر از آن باید بیرون از محیط و در مجاورت هوای آزاد باشد. این کولرها برای خانه‌های کوچک مناسب هستند.

2.   قابل حمل: این کولرها شبیه به بخاری‌های پرتابل هستند و برای فضاهای کوچک مناسبند. برای مثال می‌توانند یک اتاق و یا مغازه را خنک کنند.

3.   اسپلیت: بخشی از این کولر داخل ساختمان و بخش دیگر آن خارج از ساختمان قرار می‌گیرد. این نوع کولر گازی بسته به اندازه و توانش برای محیط‌های مختلف کاربرد دارد.

4.   اسپلیت دیواری: مانند مدل قبلی بخشی از آن داخل و بخش دیگرش خارج از ساختمان است اما بخش داخلی قابلیت نصب روی دیوار را دارد و برای اداره‌ها و منازل مناسب است.

5.   داکت اسپلیت: این کولر داخل سقف کاذب قرار می‌گیرد و نیازی به کانال کشی ندارد و فضای دیوار را اشغال نمی‌کند. باشگاه‌ها و ادارات بزرگ مشتری این نوع از کولرهای گازی هستند.

6.   اسپلیت ایستاده: به احتمال زیاد این مدل را در رستوران‌ها و سالن‌ها دیده‌اید. کولرهایی که باد خنک را پرتاب می‌کنند و یک تکه هستند.  قدرت پرتاپ هوا از ویژگی‌هایی است که روی قیمت این مدل تاثیر می‌گذارد./خبرانلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز