چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
با خوردن برنج هم می توانید لاغر شوید.
کد خبر: ۲۳۶۰۹
چطور بدون حذف برنج لاغر شویم؟

تیتر20 - در اینجا برایتان خواهیم گفت که ایا برنج باعث چاقی شکم می شود؟ و اینکه چطور بدون حذف برنج لاغر شویم؟

در ادامه مطالب جالبی را در مورد برنج و لاغری خواهید خواند.

شکمی تخت با برنج

برنج یک ماده غذایی موثر برای لاغری در زمان کم و بدون زحمت است.بر خلاف عقیده ی ما ایرانیها برنج اگر درست طبخ شود و به مقدار لازم مصرف گردد، حجم شکم را کم میکند و براحتی هضم میشود.

روش طبخ صحیح برنج برای این رژیم،بصورت بخارپز بهمراه مقدار کمی روغن زیتون میباشد و برای طعم دهی به آن میتوان مقدار کمی سبزیجات معطر به آن اضافه کرد.یک مکمل مناسب برای این غذا،سسی است که از ترکیب ماست،روغن زیتون و چند قطره آبلیموی تازه بدست میآید.

نکته ی بسیار مهم اینست کهبرنج را نباید هیچگاه به تنهایی سرو کرد،چراکه برنج بسرعت قندخون را بالا میبرد واین عمل باعث میشود که تنها مدت کمی پس از صرف غذا شخص احساس گرسنگی میکند.

به همین دلیل باید برنج را بهمراه مواد پروتئینی از قبیل:گوشت،ماهی و پنیر مصرف کرد.

این خاصیت لاغرکننده ی برنج بدلیل دارابودن مقدار زیاذی ویتامینهای گروه ب میباشد،که متابولیسم بدن را بالا برده و چربی ها را به سرعت میسوزاند.شما با بکار بردن صحیح این رژیم تنها در طول دو هفته میتوانید 2 سایز! بله 2 سایز لاغرتر شوید.

چطور بدون حذف برنج لاغر شویم؟

محققان به شیوه جدیدی از طبخ برنج دست یافته اند که با استفاده از این روش نه تنها می توان کالری های حاصل از برنج را کاهش داد بلکه عدم اضافه وزن و چاقی را نیز به دنبال دارد. در دهه های اخیر، جوامع مختلف با مشکلات سلامتی متعددی نظیر چاقی دست به گریبان بوده اند به همین دلیل سیاست های ویژه ای برای ارتقاء سطح سلامت جامعه اتخاذ شده است.

برنج، یکی از غذاهایی است که چاقی مفرط را به دنبال دارد. هر فنجان برنج دارای میزان قابل توجهی کالری است اما با استفاده از روش طبخ متفاوتی می توان در حدود ۵۰-۶۰ درصد از کالری های برنج را کاست علی رغم اینکه می توان ویتامین و مواد مورد نیاز بدن را نیز تامین کرد.

محققان دانشگاه سریلانکا برای کاهش کالری برنج به هنگام پخت یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را به آب جوش اضافه کردند. سپس برنج پخته شده را به مدت ۱۲ ساعته در یخچال قرار داده و مشاهده کردند که با استفاده از این روش می توان برنجی با کالری های کمتر را میل کرد./الودکتر
ارسال نظرات
موضوعات روز