پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
در دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و رئیس سازمان بورس نهايي شد:
محمد حیدریان رئیس سازمان سینمائی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بعد از ظهرديروز در سازمان بورس و اوراق بهادار با شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دیدار و روند ثبت و اجرائی شدن صندوق جسورانه سینما را مورد بررسی و تاکید قرار دادند.
کد خبر: ۲۳۶۲۷
صندوق جسورانه سینما تا پایان سال ثبت می‌شود

تیتر20 - محمد حیدریان رئیس سازمان سینمائی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر بعد از ظهرديروز در سازمان بورس و اوراق بهادار با شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار دیدار و روند ثبت و اجرائی شدن صندوق جسورانه سینما را مورد بررسی و تاکید قرار دادند.

در این نشست که علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمائی فارابی و سعید فلاح پور عضو هیأت مدیره و معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشتند ابراز امیدواری شد که تا پایان سالجاری مراحل ثبت صندوق جسورانه سینما به اتمام برسد.

در این دیدار محمد حیدریان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمائی با اشاره بر اینکه سال گذشته میزان فروش در سینما افزایش یافت و امسال برای دومین سال پیاپی این صنعت رشد بالای 20 میلیارد تومان را تجربه کرد متذکر شد: اگر بخواهیم شاهد توسعه صنعت سینما باشیم باید بتوانیم از ابزارهای متنوع مالی بهره بگیریم که بازار سرمایه یکی از بهترین راه های تامین مالی صنایع مختلف از جمله سینما است.

ازسویی دیگر مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز دراین نشست با تاکید بر اینکه صندوق اعتباری هنر به عنوان بازوی مالی و اقتصادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌ شود، گفت: این صندوق با مشارکت هنر سینمائی فارابی اقدام به راه اندازی صندوق جسورانه سینما در بورس کرده است.
سید حسین سیدزاده با اشاره بر اینکه این صندوق قرار است با تعریف پروژه های سینمائی و جذب سرمایه برای آنان از طریق عرضه واحدهای سهام صندوق جسورانه به تامین مالی در این راستا اقدام کند، متذکر شد: این اولین باری است که فعالان بازار بورس و سرمایه می‌توانند به صورت غیرمستقیم در پروژه های سینمایی مشارکت و سهامداری نمایند که با توجه به ذات شناور بودن خرید و فروش سهام(یونیت صندوق جسورانه سینما) این بستر می‌تواند فرصت جذاب و مناسبی برای فعالان بازار و حتی هنرمندان و اصحاب رسانه باشد.

بنابر اظهارات مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، این صندوق در تلاش است تا بعد از اجرای مرحله اول این طرح برای دیگر بخش های هنری و فرهنگی از جمله موسیقی و هنرهای تجسمی اقدام به راه اندازی نمونه این صندوق جهت جذب سرمایه در این حوزه های هنری کند.

ازسویی دیگر دکتر شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادارنیز دراین نشست  با تاکید براینکه سازمان بورس با تمام توان برای راه اندازی این صندوق جسورانه تلاش می کند و علاقه مند است هر چه سریعتر مقدمات فعالیت آن در بازار سرمایه فراهم شود ، عنوان کرد: هر چند موضوع راه اندازی صندوق جسورانه با محوریت صنعت سینما حایز اهمیت است اما با اهمیت تر از آن، مساله فرهنگ سازی برای بازار سرمایه و بورس است و امیدواریم با کمک صنعت فیلم سازی فرهنگ سازی لازم برای سرمایه گذاری صحیح محقق شود.

همچنین علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست به عنوان مسوول یک نهاد تخصصی در این بخش اقدام به شرح پروژه های مختلف سینمائی جهت تامین سرمایه در صندوق جسورانه سینما کرد و درعین حال ابراز امیدواری کرد: پیوند بازار سرمایه و سینما، فرصتی جدید و عامل تقویت بنیان های سینمای ایران باشد.

بنابر این گزارش، با تأسیس «صندوق سرمایه‌گذاری سینما»، امکان تامین مالی صنعت سینما از طریق بازار سرمایه برای نخستین بار فراهم می‌شود. یکی از ویژگی‌های بارز این صندوق، معافیت مالیاتی و قابل خرید و فروش بودن واحدهای آن در بازار سرمایه است و همچنین به واسطه جذب سرمایه‌های بخش خصوصی کاهش هزینه‌های دولت را در پی خواهد داشت.

براین اساس پیش بینی می‌شود با توجه به اینکه صنعت سینما نیازمند راهکارهای جدید در جهت تامین مالی است صندوق جسورانه سینما  با استقبال بسیار خوبی در میان سرمایه گذاران و علاقمندان این صنعت مواجه گردد.
ارسال نظرات
موضوعات روز