جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
معاملات مسکن در دوماه پایانی سال تقریبا به اوج خود رسیده است؛اتفاقی که همزمان با تغییر سال نو و البته گمانه زنی ها درباره آینده این بازار در سال آینده جنبش و جوش بیشتری در این بازار راه انداخته است.
کد خبر: ۲۳۶۳۹
بازار آپارتمان‌های لاکچری هم تکان خورد/ خانه‌های میلیاردی را چه کسانی می‌خرند؟

تیتر20 - اگرچه برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که تقاضا برای واحدهای به اصطلاح نقلی و کوچک در بازار معاملات مسکن بیش از سایر متراژهاست، اما بازار آپارتمان های میلیاردی یا به اصطلاح لاکچری هم این روزها تکان خورده است.

آپارتمان های میلیاردی که اغلب در شمال شهر تهران قرار دارند، این روزها از فایل مشاوران املاک بیرون آمده و در سایت های خرید و فروش به نمایش درآمده‌اند.املاکی های شمال تهران البته فقط به سایت های خرید و فروش بسنده نکرده و در شبکه های اجتماعی هم فعالند.هرچند تبلیغات سنتی مثل پخش تراکت هم رواج دارد.

تنوع قیمت ها در متراژ ها و محله های مختلف شمال شهر قابل قیاس با هم نیست؛مثلا یک واحد آپارتمان 80 متری 2 خوابه با 2 پارکینگ در محله اقدسیه متری 12 میلیون تومان نرخ گذاری شده ،اما در همین متراژ در اقدسیه محله سپند متری 19 میلیون نرخ گذاری شده است.

بازار آپارتمان‌های لاکچری هم تکان خورد/ خانه‌های میلیاردی را چه کسانی می‌خرند؟

این تفاوت قیمت به دلیل مشتقات مختلفی است که همراه با آپارتمان معرفی می شود؛از متریال اروپایی و مشاعات اختصاصی گرفته تا به قول املاکی ها فول فرنیش(مبله). برخی از این آپارتمان های لاکچری علاوه بر مشاعات اختصاصی سالن سینما 6 بعدی،سونا و استخر درون آپارتمان هم جز آپشن ها معرفی می شود.

مثلا برای یک واحد آپارتمان 310 متری در محله فرمانیه که 35 متر تراس شمالی،3 اتاق مستر،سوییت مجزا،3 پارکینگ،استخر و سونا دارد و در  باغ 1200 متری بنا شده،قیمت 6.5 میلیارد تومان اعلام شده است.

آپارتمانی با متراژ 135 متر در محله نیاوران که 2 خوابه و در 1500 متر زمین،2 لاین آسانسور و پارکینگ سندی معرفی شده نیز 2میلیارد و 100 میلیون تومان نرخ گذاری شده است.

آپارتمانی هم در بین تبلیغات تراکت های محله تجریش با متراژ 266 متر معرفی شده که آپشن آن سند شاهنشاهی است و هر متر 10.5 میلیون تومان است!

در محله اندرزگو آپارتمان متری 10.5 میلیون تومان اعلام شده و در محله نیاوران این نرخ 11 میلیون تومان است.

از بازار خرید وفروش این آپارتمان های لاکچری اطلاع چندانی در دست نیست، اما مشاوران املاک می گویند،در دوماه گذشته بازار خرید و فروش این آپارتمان ها هم از رکود خارج شده است.

به گفته آنها یکی از دلایل بیشتر شدن معامله این آپارتمان ها افزایش نرخ ارز است.آنها می گویند،صف فروش البته بیشتر از خرید است./خبرانلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز