پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم تحویل 200 دستگاه خودرو تجاری به مشتریان:
وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید اقدام سایپا در جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده و تلاش این مجموعه در ساخت خودروهای جدید در این بخش، با ارزش و ستودنی است.
کد خبر: ۲۳۷۶۸
اقدام سایپا در نوسازی ناوگان تجاری، با ارزش و ستودنی است

تیتر20 - محمد شریعتمداری در مراسم تحویل 200 دستگاه خودرو تجاری به مشتریان در شرکت سایپادیزل به عزم دولت در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری شهری و بین شهری کشور اشاره کرد و سهم 25 درصدی سایپا در این پروژه را مهم دانست.

وی به نقش خودروهای تجاری فرسوده در زمینه افزایش آلایندگی های زیست محیطی اشاره کرد و خواستار توجه جدی به موضوع جایگزینی این خودروها با محصولات نو در بازار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه دولت در زمینه اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری را تشریح کرد و ضمن برشمردن نقش سازمان های گوناگون نظیر بانک ها، سازمان استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست، هدف دولت را تسریع ر اجرای این طرح دانست.

شریعتمداری تامین مالی پروژه را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از جمله مهم ترین مراحل در اجرای طرح دانست و گفت که دولت توانسته منابع حاصل از محل صرفه جویی در مصرف انرژی را به این بخش هدایت کند که در تاریخ کشور اقدامی بی سابقه محسوب می شود.

به گفته وزیر صنعت، خودروسازان با اعتماد به برنامه دولت، اقدام به مذاکره با شرکت های مختلف خارجی و داخلی برای تامین قطعات و مواد مورد نیاز و ثبت سفارش کردند که این موضوع توانست، نقش مهمی در اجرای این پروژه ایفا کند.

وی هدف دولت را کاهش قیمت تمام شده تولید خودروهای سنگین از طریق تامین منابع دولتی عنوان کرد و خواستار برنامه ریزی خودروسازان برای افزایش عمق داخلی سازی خودروهای تجاری شد.

شریعتمداری طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری را ضامن افزایش اشتغال در تولید و مصرف کشور دانست و گفت: «با اجرای این طرح، کسب و کار در شرکت های تولیدکننده داخلی نیز ارتقا می یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به نقش سازمان استاندارد در نظارت و اجرای برنامه استاندارد خودروهای تجاری و قطعات تولید داخل اشاره کرد و خواستار توجه جدی به این بخش شد؛ شریعتمداری گفت: «وظیفه وزارت صنعت، حمایت از تولیدکنندگان داخلی است، اما در حوزه استانداردهای ایمنی، این وزارت خانه در کنار سازمان استاندارد می ایستد تا با همکاری مشترک، بتوانیم استاندارد ایمنی تولیدات داخلی را افزایش دهیم.»/سایپانیوز
ارسال نظرات
موضوعات روز