جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
آخرین آمار بیانگر آن است که خانه در تهران به طور متوسط هر متر تا پنج میلیون و ۷۶۰ هزار تومان معامله شده است. اختلاف قیمت بین گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه در تهران به حدود ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.
کد خبر: ۲۴۱۲۰
خانه در تهران متری چند؟

تیتر20 - آماری که بانک مرکزی در نتیجه معاملات ثبت شده مسکن در تهران در پایان سال ۱۳۹۶ منتشر کرده است نشان می‌دهد که در اسفندماه متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی حدود پنج میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده که نسبت به بهمن ماه حدود ۴.۶ درصد و در مقایسه با اسفند سال ۱۳۹۵ تا ۲۶.۱ درصد گران شده است.

جزئیات تغییرات قیمتی از این حکایت دارد که منطقه یک با متوسط قیمت حدود ۱۲.۳ میلیون گران ترین و منطقه ۱۸ با حدود ۲.۴ میلیون تومان ارزان‌ترین نقاط پایتخت هستند که در این حالت اختلاف قیمت بین مناطق ۲۲ گانه تهران به حدود ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

همچنین بیشترین رشد متوسط قیمت به منطقه پنج بر می‌گردد که در اسفند نسبت به ماه مشابه سال قبل تا ۴۰ درصد رشد دارد در عین حال که کمترین رشد قیمت در منطقه ۱۸ با ۱۱ درصد ثبت شده است.

اما تعداد معاملات مسکن در پایان سال گذشته با وجود این که کاهشی نبوده اما رشد بسیار اندکی دارد؛ به طوری که در اسفند ماه حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی معامله شده که این تعداد در مقایسه با ماه مشابه در سال ۱۳۹۵ تا ۰.۵ درصد رشد دارد. از مجموع واحدهای معامله شده، واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۶.۵ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

در مجموع در سال ۱۳۹۶ تعداد معاملات آپارتمان مسکونی در تهران حدود ۱۸۱ هزار واحد بود که نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۱۱.۸ درصد رشد دارد، همچنین متوسط قیمت در طول سال حدود چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده که افزایش ۱۱.۵ درصدی دارد.

ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز