جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
همیشه می‌خواسته اید در اروپا سفر کنید، اما پول زیادی نداشتید. البته کرایه کردن یک خودرو کار مطلوبی است اما شما این کار را هم نمی‌خواهید انجام دهید. ولی چقدر فوق‌العاده می‌‌شود اگر بتوانید این سفر را با وسایل نقلیه عمومی انجام دهید. پس نکات زیر را بخوانید.
کد خبر: ۲۴۲۱۱
چطور در اروپا با وسایل نقلیه عمومی سفر کنیم؟

تیتر20 - همیشه می‌خواسته اید در اروپا سفر کنید، اما پول زیادی نداشتید. البته کرایه کردن یک خودرو کار مطلوبی است اما شما این کار را هم نمی‌خواهید انجام دهید. ولی چقدر فوق‌العاده می‌‌شود اگر بتوانید این سفر را با وسایل نقلیه عمومی انجام دهید. پس نکات زیر را بخوانید.

1. جستجوی خود را درون خانه انجام دهید
از طریق اینترنت یا راهنماهای سفر در این‌ مورد مطالعه کنید. چه کشورهایی را می‌خواهید ببینید؟ در مدت‌زمانی که در اختیاردارید چه مسافتی را می‌توانید طی کنید؟ اگر زمان شما نامحدود است می‌توانید همه‌جا را ببینید اما در یک هفته فقط از یک یا دو کشور می‌توانید بازدید کنید. متداول‌ترین وسایل حمل‌ونقل در کشور مقصد خود را بیابید. به مکان‌هایی که باید ببینید توجه کنید، ممکن است همه آن‌ها در شهرهای بزرگ نباشند، این یعنی صرف زمان بیشتر و دسترسی سخت‌تر.

2. یک برنامه سفر تهیه کنید
برای برنامه‌ریزی یک تصمیم جدی بگیرید (منعطف بودن خیلی خوب است اما برنامه داشتن مؤثرتر است): کارهایی که هرروز می‌‌خواهید انجام دهید، تعیین روزهای سفر، جایی که قصد دارید شب را در آن بخوابید و روزهای استراحت یا ماجراجویی.

3. یک نقشه خوب از مقصد خود تهیه کنید و آن را مطالعه کنید
هرکدام از مقاصد شما چقدر فاصله‌دارند؟ چقدر زمان برای رسیدن به آن‌ها نیاز دارید؟ به زمانی که باید در قطار، اتوبوس یا کشتی صرف شود فکر کنید. آیا در مسیر شما کوهستان، دریاچه، اقیانوس یا مسیر پیاده‌روی کوهستانی وجود دارد؟ با چه مسیری باید دست‌وپنجه نرم کنید.

4. گزینه‌های حمل‌ونقل را مطالعه کنید
این مهم‌ترین و سخت‌ترین مرحله برای انجام دادن از راه دور است. در کتاب‌ها یا به‌صورت آنلاین راجع به خدمات ریلی اطلاعات کسب کنید. بلیط قطار را در زودترین زمان ممکن رزرو کنید. تهیه یک گواهی یوریل یا اینتریل را در نظر داشته باشید. گزینه‌های مختلفی در سایت http://www.eurail.com فراهم‌شده است. برنامه قبلی داشته باشید، در بسیاری کشورها مثل فرانسه باوجود داشتن گواهی یوریل یا اینتریل به رزرو قطار نیز نیاز دارید. خدمات حمل‌ونقل اتوبوسی را چک کنید، کار سخت اما امکان‌پذیری است. در صورت نیاز در خصوص خدمات حمل‌ونقل دریایی هم مطالعه کنید، بخصوص در یونان.

5. از دوستان مسافر خود بپرسید و در صورت امکان به آن‌ها ملحق شوید یا در رانندگی با آن‌ها شریک شوید.
هزینه اشتراک خود را بپردازید. بسیاری از اروپایی‌ها، بخصوص جنوبی‌ها یک ماشین‌سواری مجانی را به شما تقدیم خواهند کرد، البته به این شرط که شما شجاعت چنین درخواستی را داشته باشید.

6. برای کمی پیاده‌روی آماده‌باشید
ممکن است مجبور شوید وسایل خود را حمل کنید، پس سبک سفر کنید. بهترین نقشه منطقه را همراه خود داشته باشید. مسیر را از مردم بپرسید یا درنهایت نام یک مکان را باحالتی سؤالی بیان کنید. مطمئن شوید که مسیر بازگشت را بلدید.

7. با راننده اتوبوس صحبت کنید
ازآنجایی‌که اتوبوس‌ها همه‌جا می‌روند، راننده‌ها اطلاعات خوبی راجع به منطقه دارند. از آن‌ها بپرسید کجا باید پیاده شوید و به سمت مقصد پیاده‌روی کنید و چه زمانی باید دوباره به سمت جاده برگردید. ایستگاه‌های محلی اتوبوس را شناسایی کنید.

8. علائم جاده‌ای را بخوانید، حتی اگر رانندگی نمی‌کنید
در مورد جایی که هستید، فاصله‌تان تا مکان بعدی و مکان‌های دیگری که ممکن است بتوانید از آن‌ها بازدید کنید آگاه شوید.

9. روش حمل‌ونقل‌تان را به برنامه سفر روزانه جزئی خود اضافه کنید
برای هر مقطع از سفر یک روش را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که اگر روش‌های مختلفی را ترکیب کنید، بلیط‌ها گران‌تر می‌شوند. خریدن یک گواهی خدمات ریلی بهترین راه است. بعضی از آن‌ها به شما اجازه می‌دهند که از خدمات اتوبوس‌رانی هم استفاده کنید.
10. در زودترین زمان ممکن بلیط تهیه کنید
برای تهیه گواهی یوریل یا اینتریل باید از کشور مبدأ خود اقدام کنید. شما همین‌طور می‌توانید بلیط خطوط دریایی اصلی را از اینترنت خریداری کنید. در برخی خدمات اتوبوس‌رانی، مثل اسکاتلند نیز امکان رزرو اینترنتی وجود دارد.

11. تا جایی که می‌توانید از هر کشور اطلاعات کسب کنید
برنامه‌های دقیق فرودگاه‌ها، هتل‌ها، ایستگاه‌های قطار و دفاتر جهانگردی را بیابید. به دنبال پوسترها و آگهی‌های گردشگری در نقاط مختلف بگردید. بروشورهای مناطق مختلف به‌علاوه روش رسیدن به آن‌ها را پیدا کنید.
12. بلیط‌ها را از قبل در کشور خود یا به‌محض رسیدن به مقصد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید
بعضی از بلیط‌ها را می‌توانید در فرودگاه‌ها و در بخش حمل‌ونقل محلی در کنار سالن خروج مسافران تهیه کنید. همچنین در اولین ایستگاه قطار می‌توانید تمام بلیط‌های مسیرهایی را که می‌خواهید به آن‌ها سفر کنید تهیه کنید. برای بلیط اتوبوس از ایستگاه شهرهای بزرگ شروع کنید و بلیط مسیرهای طولانی‌تر را در ابتدا تهیه کنید.

13. در محل استراحت خود از افراد مختلف در مورد مقصد خود سؤال کنید، حتی اگر فکر می‌کنید خودتان جواب را می‌دانید
توصیه‌های محلی ممکن است بهتر باشند./کافه گردش
ارسال نظرات
موضوعات روز