جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
با پایان دوران خودمانی بودن فامیل ها، وسایل منزل با در نظر گرفتن نیازهای دیگران تهیه می شوند. در حال حاضر اگر بخواهید یک میز ناهارخوری برای خانه شخصی بخرید، باید نکات زیادی را در نظر بگیرید.
کد خبر: ۲۴۳۱۶
میز ناهارخوری گرد بخریم یا مستطیل؟ کدام برای خانه های کوچک بهتراست؟

تیتر20 - اگر آدم سخت پسندی هستید لازم است در درجه اول خود را برای پیاده روی در بازار مبل آماده کنید. در مواردی دیده شده خرید میز ناهارخوری چند روزی طول می کشد! پس اگر می خواهید کمتر خسته شوید بهتر است ابتدا به دکوراسیون و متراژ خانه خود توجه کنید و سپس با کفش های آهنی عازم بازار شوید اما مطمئن باشید هر چه قدر هم که اهل میهمانی و میهمانی بازی باشید، یک میز ناهارخوری 12 نفره به درد خانه 45 متری نمی خورد.

«شهرزاد قدس» مهندس معمار و متخصص طراحی دکوراسیون داخلی می گوید: یکی از بهترین لذت های زندگی اش، طراحی دکوراسیون داخلی برای فضاهای مختلف با کاربری های متفاوت است. او درباره طراحی فضاهای مختلف می گوید: «به اعتقاد من فضاها مانند کالبدهای بدون جان هستند که مهندس معمار به وسیله مبلمان و رنگ ها به آن روح و جان می بخشد.» او به شما می گوید برای خانه شما کدام میز مناسب تر است.

مستطیل یا مربع برای خانه کوچک

در حال حاضر بیشتر خانه ها با پلان های مربع یا مستطیل تعریف شده، پس لازم است افراد در خرید میز ناهارخوری دقت کنند. میزهای ناهارخوری مربع و مستطیل فضای کمتری را اشغال می کنند و می توانند گوشه خالی سالن نشیمن یا ناهارخوری شما را پر کنند. این میزها همخوانی بیشتری با پلان مستطیل و مربع دارند که اغلب از آنها در طراحی نقشه آپارتمان های امروزی استفاده می شود.

میز گرد هرگز!

زمانی که ما برای یک فضای مربع یا مستطیل یک میز گرد را در نظر بگیریم، فضای بسیاری را پرت کرده ایم در صورتی که خانه های جدید به گونه ای طراحی شده است که باید از ذره ذره آن نهایت استفاده را کرد. در حال حاضر میزهای مربع مستطیلی به بازار آمده و به گونه ای طراحی شده که صندلی ها به داخل آن می روند، همچنین میزهایی با بازشوهایی در دو طرف طراحی شده که باعث افزایش مساحت میز می شود و پس از استفاده نیز می توان آن ها را به حالت اولیه خود بازگرداند.

وقتی اُپن جای میز را می گیرد...

بسیاری از افراد که فضای کافی برای میز ناهارخوری در منزل خود ندارند، ترجیح می دهند از اپن آشپزخانه به عنوان میز ناهارخوری استفاده کنند. به همین منظور براساس ارتفاع اپن خود صندلی هایی را تهیه می کنند و یک طرف یا دو طرف اپن قرار می دهند به این ترتیب فضای بیشتری برای مانور در سالن نشیمن خود دارند. تمامی مواردی که ذکر شد، از جمله میز و صندلی هایی هستند که در بازار موجود است و افراد به راحتی می توانند آن را تهیه کنند. اما اگر فردی بخواهد در این زمینه کمی بیشتر هزینه کند می تواند از طراح داخلی بخواهد که با الهام از معماری ژاپنی در کمترین فضا، زیباترین چیدمان را برایش اجرا کند.
برای مثال طراح می تواند مبلمانی طراحی کند که هم به عنوان صندلی میز ناهارخوری و هم تختخواب از آن استفاده شود. حتی می توان در زیر این صندلی ها باکس هایی برای قرار دادن وسایل اضافی در نظر گرفت. همچنین می توان میزی تاشو طراحی کرد که به یک طرف دیوار چفت شده باشد و پس از صرف وعده غذایی جمع شود. به طور کلی می توان گفت راه های بسیاری برای جلوگیری از پرتی های خانه وجود دارد، فقط لازم است معماران دکوراسیون داخلی کمی خلاقیت به خرج دهند./ماهنامه ایران آذین
ارسال نظرات
موضوعات روز