جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
به بهانه توزیع آب معدنی با بطری نوشابه در یک ایرلاین
در ساعات گذشته تصاویری در شبکه‌های اجتماعی جابه‌جا شد که نشان می‌دهد یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در پرواز خود از بطری‌های خالی نوشابه برای توزیع آب میان مسافران استفاده می‌کند. موضوعی که این سوال را به وجود آورده که خدمات کترینگ پروازها چگونه نظارت می‌شود؟
کد خبر: ۲۴۳۴۰
چه‌کسی بر خدمات پروازی شرکت‌های هواپیمایی نظارت می‌کند؟

تیتر20 - شرکت ‌های هواپیمایی ایرانی ارائه خدمات غذایی خود را در پروازهای مختلف یا با کترینگ‌های داخلی مدیریت می‌کنند یا با شرکت‌هایی قراردادهای مجزا می‌بندند و وظیفه توزیع میان مسافران خود بر عهده می‌گیرند.

با توجه به بالا بودن میزان رقابت میان شرکت‌های هواپیمایی در جذب مشتری و ارتقای خدمات خود معمولا شرکت‌ها تلاش می‌کنند که در این حوزه نیز خدمات ارائه شده مسافران را از نظر کیفی قابل قبول کنند. اما خبری که از ساعاتی قبل در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد که یکی از شرکت‌های هواپیمایی برای توزیع آب میان مسافران خود از بطری‌های خالی نوشابه یک برند متفاوت استفاده می‌کنند و همین موضوع اعتراض‌هایی را میان مسافران و فعالان این صنعت ایجاد کرده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با چگونگی نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد که در حوزه دستورالعمل‌های فنی و عملیاتی، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماد حاکمیتی فعال در این بخش وظیفه نظارت را بر عهده دارد.

به گفته وی در این حوزه هر گونه مشکل، اشتباه یا تقصیری که از سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی رقم بخورد، باید از سوی سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری شده و در صورت اثبات آن، شرکت هواپیمایی مربوطه مورد پیگرد قرار گیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: جز عملیات‌های فنی، مسائلی مانند خدمات غذایی ارائه شده از سوی ایرلاین‌ها چندان نظارت مستقیم ندارد زیرا روال کار اینگونه بوده که با توجه به رقابت میان ایرلاین‌ها و نیاز آنها برای حفظ مسافرانشان خدمات ارائه شده، کیفیت قابل قبولی داشته و حتی در نتیجه رقابت بهبود نیز یافته‌اند.

اسعدی سامانی اضافه کرد: حتی در صورتی که مسافران با خدمات ارائه شده راضی نشوند نیز سیستم مدیریت تا کنون این گونه بوده که شرکت‌های هواپیمایی خود با توجه به حساسیت‌شان این مسائل را پیگیری کرده و در صورت به وجود آمدن مشکل آن را حل کرده‌اند.

به گفته وی بحث اخیر در رابطه با توزیع آب در بطری‌های نوشابه هر چند نیاز به پیگیری دارد که صحت آن تایید شده و چرایی‌اش بررسی شود، اما به نظر می‌رسد قبل از نظارت بیرونی شرکت هواپیمایی مربوطه باید پاسخگو بوده و در صورت شکایت مسافران درباره چرایی این اتفاق توضیحات دقیقی ارائه کند./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز