پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
شیوه مذاکرات مدیران باشگاه استقلال با برخی بازیکنان نشان می‌دهد که اولویت‌ها مشخص شده است و به نوعی شفر تعدادی از بازیکنان را که قطعا برای فصل آینده می‌خواهد را مشخص کرده است.
کد خبر: ۲۴۳۷۴
تیتر20 - شفر هنوز لیستی به طور رسمی به باشگاه استقلال ارائه نداده و رسما اعلام نکرده کدام بازیکنان را می‌خواهد یا نمی‌خواهد اما شیوه مذاکرات مدیران باشگاه استقلال با برخی بازیکنان نشان می‌دهد که اولویت‌ها مشخص شده است و به نوعی شفر تعدادی از بازیکنان را که قطعا برای فصل آینده می‌خواهد را مشخص کرده است.

با توجه به موفقیت‌های استقلال در ماه‌های اخیر تغییرات در فصل هجدهم بسیار محدود خواهد بود اما حفظ همین مجموعه هم کار سختی است که باشگاه استقلال را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد. از طرفی حضور در جام‌جهانی فوتبال برای برخی بازیکنان استقلال این فرصت بزرگ را پدید می‌آورد تا احتمالا پیشنهادهایی از تیم‌های خارجی به دست آورند که اگر چنین اتفاقی رخ دهد یارگیران باشگاه استقلال باید توجه بیشتری به بازیکنان داخلی کنند. در شرایط فعلی بازیکنان اندکی در لیست خرید استقلال قرار دارند که این ناشی از درخشش تیم فعلی است.

 استقلال به روزهای پایانی لیگ نزدیک می‌شود و با روندی که در پیش گرفته شانس رسیدن به رتبه دومی را هم دارد. آبی‌ها برای رسیدن به این جایگاه باید دلخوش به شکست‌ها یا تساوی‌های احتمالی دو تیم ذوب آهن و سایپا در بازی‌های آتی باشند تا پس از پرسپولیس جایگاه دومی لیگ را به چنگ آورند.

وضعیت فنی استقلال در ماه‌های اخیر به حدی رشد یافته که امکان رسیدن به رتبه دومی در لیگ و علاوه بر آن دستیابی به قهرمانی جام حذفی لیگ برتر وجود دارد. نقل و انتقالات فصل آینده استقلال نیز متاثر از همین نتایج خواهد بود و بعید است که تیم شفر به واسطه نتایج مطلوبی که در نیم فصل دوم به دست آورد تغییرات آنچنانی داشته باشد.

احتمالا یک نقل و انتقالات آرام در انتظار استقلال خواهد بود و مدیران این باشگاه اولویت را تمدید قرارداد بازیکنان فعلی قرار خواهند داد و معدود بازیکنانی را به ترکیب استقلال لیگ هجدهم اضافه خواهند کرد.

در فهرست کنونی استقلال بسیاری از بازیکنان مورد تایید شفر قرار دارند و حضورشان در تیم آینده قطعی است مگر اینکه خود بازیکنان با طرح پیشنهادی‌های خارجی یا علاقه شخصی به جدایی، استقلال را ترک کنند.

دور از ذهن نیست که بسیاری از بازیکنان استقلال فصل آینده با پیشنهادهای داخلی و خارجی مواجه شوند که این ناشی از درخشش‌های مدامی است که آنها پس از حضور شفر در استقلال داشته‌اند. بنابر این تمدید قرارداد همین مجموعه خود یک پروسه سخت و زمانبر است و مدیران استقلال را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد.

شاید یکی از دلایلی که موجب شده مذاکره با بازیکنان کنونی از هفته‌های گذشته آغاز شود و مدیران استقلال با بازیکنان مدنظر ‌خود به گفت و گو بنشینند همین احتمال جدایی‌ها باشد اما در عین حال مشخص نیست که باشگاه استقلال تا چه اندازه در جلب رضایت بازیکنانش موفق باشد و باید روزهای آتی را به نظاره نشست تا نتیجه کار مدیران باشگاه استقلال را در تمدید قرارداد بازیکنان فعلی مشاهده کرد. به طور قطع بازیکنانی همچون سیدحسین حسینی، سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، سیدمجید حسینی، روزبه چشمی، وریا غفوری، خسرو حیدری، میلاد زکی‌پور، امید نورافکن، امید ابراهیمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، جباروف و مامه تیام در بین بازیکنان مد نظر شفر قرار دارند اما هستند بازیکنانی همچون جابر انصاری و علی قربانی که به رقم نمایش نسبتا خوبی که در استقلال داشته‌اند همچنان ماندن‌شان در استقلال فصل هجدهم مشخص نیست و احتمال دارد که به سبب جذب بازیکنان جدیدی همچون قلی‌زاده و ترابی این بازیکنان از فهرست استقلال کنار گذاشته شوند.

لئوناردو پادوانی نیز به دلیل مصدومیت سختی که با آن مواجه شد، بعید است در فهرست سال آتی حضور داشته باشد. این بازیکن دوران دشواری را سپری می‌کند و حتی ممکن است برای همیشه فوتبال را کنار بگذارد و به مربیگری یا کارهای دیگر مشغول شود. اگر پادوانی را یکی از بازیکنان قطعی خارج شده از فهرست فصل آینده استقلال بدانیم احتمالا بهنام برزای نیز همین وضعیت را تجربه خواهد کرد. برزای در ماه‌های اخیر دایم مصدوم بوده و از نظر فنی هم نتوانسته انتظارات شفر را برآورده کند.

درباره ماندن برزای در استقلال فصل هجدهم اظهار نظری قطعی از زبان شفر نشنیده‌ایم و بعید هم هست که سرمربی آلمانی استقلال بخواهد با این بازیکن در فصل هجدهم ادامه دهد.
با توجه به شرایط کنونی بهنام برزای هم در لیست خروجی قرار می‌گیرد مگر اینکه استقلال نتواند بازیکنان مورد نظرش را جذب کند تا جا برای این بازیکن باز شود. یک احتمال دیگر هم هست. اینکه تیام از استقلال جدا شود که در این شرایط نیز برای برزای موقعیت تازه‌ای پدید می‌آید تا همچنان در استقلال باشد.

برزای بازیکن چندان درجه یکی نیست اما همواره توانسته به‌عنوان بازیکن جانشین عملکرد مطلوبی در ترکیب استقلال داشته باشد. با این حال ترافیک در خط حمله استقلال با حضور ‌تیام و قربانی همین حالا هم کار را به نقطه‌ای رسانده که برزای در صورت آمادگی نیز شانسی برای بازی در ترکیب اصلی ندارد. دو بازیکن دیگری که ممکن است در استقلال لیگ هجدهم دیده نشوند، مهدی قائدی و محسن کریمی هستند. این دو بازیکن نیز به دلیل مصدومیت شرایط پیچیده‌ای را تجربه می‌کنند.

کریمی به احتمال زیاد از نیم فصل دوم لیگ هجدهم آماده بازی خواهد شد و قائدی هم مشخص نیست که به دلیل شرایط جسمانی و روحی‌اش قادر به بازی باشد. این احتمال دور از ذهن نیست که قائدی و کریمی در استقلال لیگ هجدهم نباشند اما درباره این دو بازیکن نیز نمی‌توان با قطعیت حرف زد. به نوشته ورزش 11، قائدی همچنان با باشگاه استقلال قرارداد دارد و از طرفی انتظار عمومی این است که باشگاه استقلال بتواند جلوی هدر رفتن این استعداد را بگیرد و محسن کریمی هم به دلیل اینکه به خاطر استقلال با پارگی رباط پا مواجه شده باز هم چنین انتظاری را در میان افکار عمومی ایجاد می‌کند که مدیران باشگاه استقلال آنها را حفظ کنند./جام
برچسب ها: استقلال شفر
ارسال نظرات
موضوعات روز