جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

تیتر20- وال استریت ژورنال گزارش داد: شرکتهای اروپایی در اشتیاق لغو تحریم های ایران و در رقابتی فشرده برای بازگشت به بازار پررونق تجارت این کشور، با هدف عقب نماندن از رقبای آمریکایی در این عرصه یک ائتلاف تشکیل دادند.
اروپاییان در شوق بازگشت به بازار ایران، ائتلاف تشکیل دادند
این روزنامه آمریکایی در شماره روز چهارشنبه خود در گزارشی به قلم 'بنوآ فوکون' از اشتیاق وافر شرکتهای تجاری اروپایی برای ورود به بازار تجارت ایران خبر داد و نوشت: پیشرفت هایی که در گفت وگوهای هسته ای ایران ظاهر شده, شرکت های اروپایی را به لغو تحریمهای ایران امیدوار کرده و خود را آماده می سازند هرچه سریعتر وارد بازار پررونق تجاری ایران شوند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود افزود: سه نهاد تجاری اروپایی شامل اتاقهای بازرگانی ایران با فرانسه, آلمان و انگلیس برای رفع مشکلاتی چون تحریم بانکی (که در اثر تحریم های یکجانبه آمریکا و غرب به وجود آمده است) دست به یک ابتکار عمل زده و با تشکیل یک ائتلاف در صدد برآمده اند تسهیلاتی برای تجارت شرکتهای اروپایی با ایران مهیا سازند.

مشکل اصلی شرکتهای اروپایی این است که کشورهای متبوع آنها قوانین دست و پاگیری برای صدور کالا به ایران معمول می دارد، در حالیکه در این میدان رقابت شرکتهای آمریکایی از شرایط بهتری برخوردارند چرا که در آمریکا صدور مجوز صادرات کالا به ایران از یک فرآیند بسیار منسجم و شفاف تبعیت می کند.

برای مثال شرکتهای معظمی چون شرکت هواپیماسازی 'بویینگ' طبق قراردادی به رقابت با 'ایرباس' در ایران برخاسته است و شرکت کامپیوتری 'اپل' (Apple) گامهای موثری برای ورود به بازار پر رونق مصرف ایران برداشته است.

'نیگل کولتهارد' رئیس یک گروه از صنعتگران و دانشگاهیان فرانسه که بر روی تجارت بخش خصوصی ایران کار می کند و عضوی از ائتلاف مذکور است در این باره توضیح داده است: اگر ما در قالب یک گروه متشکل شویم, صدای ما از طریق کمیسیون و پارلمان اروپا رساتر شنیده خواهد شد'.

'مایکل توکاس' عضو هیات مدیره اطاق بازرگانی آلمان - ایران هم عنوان کرده است :'ما در پاره ای موارد منافع مشترک داریم '.

لرد لامونت که سابقا وزیر دارایی انگلیس بوده است، گفت:آمریکا در واقع بوسیله بانکها دارد به شرکتها زور گویی و قلدری می کند'.

لامونت افزود: 'برای آنکه موانع از سر راه تجارت با ایران برداشته شود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم است بانکهایی را تعیین کنند که کار امور بانکی قراردادهای تجاری با ایران را برعهده بگیرند '.

'نیگل کوشنر' مدیر اطاق بازرگانی انگیس - ایران و مدیرعامل شرکت W Legal Ltd که یک شرکت حقوقی متخصص در زمینه تحریمهاست نیز بیان کرده است: ' من مدتهاست شاهد هجوم شرکتهای آمریکایی و اروپایی به سمت بازارهای ایران هستم'.

وی اشاره کرده است:'هیچ کس دوست ندارد از این قافله عقب بماند'.

وی افزوده است: 'علائمی از رقابت میان صادر کنندگان آمریکایی و اروپایی در این میدان رقابت دیده می شود. اگر شرکتهای اروپایی بیایند و در این عرصه با هم متحد شوند، تبدیل به نیرویی بزرگ و عظیم می شوند و در این میدان رقابت احساس قوت خواهند کرد./ایرنا

ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش