جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
تقریبا تمامی اخبار اقتصادی روزهای اخیر کشور تحت تاثیر تغییرات حاصل شده در بازار ارز و تک‌نرخی شدن دلار قرار گرفت.
کد خبر: ۲۴۴۴۲
ماشین‌های خارجی ارزان می‌شوند؟

تیتر20 - «پیش‌بینی کاهش قیمت خودرو»، «آخرین خبرها از بررسی علل سانحه پرواز تهران-یاسوج»،«وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات آخر هفته»،«افزایش قیمت یورو در بازار» و مواردی از این دست از مهم‌ترین اخبار اقتصادی چهارشنبه (۲۲ فروردین ماه) به شمار می‌رود.

"یورو" پررنگ شد؛ نرخ امروز ۶۷۰۰ تومان

در بازار آزاد امروز خرید و فروش "یورو" تسهیل شده است و قیمت این ارز مهم و کلیدی به ۶۷۰۰ تومان برای فروش رسیده است.در شرایطی که این روزها بیشتر توجه‌ها به سمت دلار است و افراد مختلف اعم از مسافر، دانشجو و سایرین به دنبال تهیه دلار هستند، یورو دیگر ارز مهمی است که تقاضای بالایی دارد و بعد از دلار در صدر تقاضا قرار گرفته است.

با دلار ۴۲۰۰ تومانی، قیمت خودرو باید کاهش یابد

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با توجه با اقدام دولت در تک نرخی کردن دلار و کاهش قیمت قابل توجه آن، قیمت خودروهای وارداتی به میزان زیادی باید کاهش یابد.

امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که شرکتهای واردکننده خودرو با کمترین نوسان صعودی دلار، قیمت این محصولات را افزایش می‌دهند.

بازار ارز خلوت شد/ دلالان سنگر را حفظ کردند!

باتوجه به عرضه نشدن دلار ۴۲۰۰ تومانی به صرافی‌ها، مشاهدات از بازار ارز حاکی از خلوت‌تر شدن بازار و جمع شدن صف‌های طولانی خرید دلار است. اما دلالان همچنان در بازار هستند و به صورت نامحسوس دلار را ۵۳۰۰ تومان می‌خرند و ۵۵۰۰ تومان می‌فروشند.

در بازار ارز و صرافی‌های چهارراه استانبول و میدان فردوسی، متقاضیانی که روزهای اخیر برای خرید دلار صف های طولانی کشیده بودند و مقابل صرافی‌ها تجمع کرده بودند، امروز پراکنده شدند و بازار نسبت به روز گذشته آرام شده است.

تمرکز روی یک ارز به صلاح کشور نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: به طور کلی انحصار یک ارز خارجی یا تمرکز روی یک ارز به صلاح کشور نیست.

محمدرضا شریعتمداری در گفت‌وگو با ایسنا، اقدام اخیر دولت در تک‌نرخی شدن نرخ ارز را سیاستی بسیار قاطعانه برای کنترل بازار ارز و بهبود اوضاع اقتصادی و تجاری کشور دانست.

یک طرفه شدن چالوس

وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت تردد و محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های برون‌ شهری کشور را اعلام کرد.

براساس آمارهای ثبت شده از سوی دستگاه‌های ترددشمار در ۲۴ ساعت گذشته آزادراه کرج به تهران با ثبت حدود ۱۲۸ هزار تردد پرترافیک‌ترین جاده کشور بوده است.

آخرین خبرها از بررسی علل سانحه پرواز تهران-یاسوج

هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان که زمستان پارسال ۶۶ سرنشین خود را به کام مرگ برد، هنوز در مرحله بررسی اطلاعات جعبه سیاه و ارائه گزارش نهایی قرار دارد.

حسن رضایی‌فر - مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی - در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که فرآیند بررسی علت یا علل این حادثه که از همان روز سقوط آغاز شده همچنان ادامه دارد.

دلار کانادا و استرالیا چند؟

به غیر از دلار آمریکا که ارز مرجع به حساب می‌آید، دلارهای کانادا و استرالیا هم متقاضیان خاص خود را دارد؛ ارزهایی که اکنون به قیمت ۴۷۰۰ تومان عرضه می‌شوند.

نرخ خرید و فروش ارز در بانک‌ها/ کارمزد ۴۲ تومانی هر دلار

در جریان تک‌نرخی شدن ارز بانک‌ها از عاملان اصلی خرید و فروش ارز تعیین شده‌اند. اولین اعلام برای نرخ‌های تعیین شده در معاملات ارزی نشان از اختلاف حدود ۴۲ تومانی که کارمزد بانک عامل محسوب می‌شود، دارد.

شناور چینی در آبهای ایران نداریم/ رانتی در کار نیست

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات اعلام کرد که چیزی به نام شناور چینی یا خارجی در آب‌های ایران نداریم و هر شناور خارجی نیز به نام یک ایرانی ثبت و اجاره شده که به آن مجوز می‌دهیم.

شاپور کاکولکی در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که چرا به شناورهای چینی و صیادان چینی مجوز صید آن‌هم صید ترال در آب‌های جنوبی کشور داده می‌شود؟ اظهار کرد: هیچ شناور چینی و خارجی در آب‌های ایران اجازه صید ندارد و نیست. اما یک شرکت ایرانی از طریق مشارکت و اجاره به شرط تملیک ۱۶ شناور را از طریق چین در اختیار گرفته و در آب‌های جنوبی صید ترال میانی انجام می‌دهد، اما به هیچ وجه نه کشتی چینی و خارجی در آب‌های جنوبی با مالکیت طرف خارجی وجود دارد و نه صید ترال کف در این آب‌ها صورت می‌گیرد.

سازمان غذا و دارو حق قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی را ندارد

مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با انتقاد از عملکرد سازمان غذا و دارو در خصوص قیمت‌گذاری برخی تجهیزات و ملزومات پزشکی، این کار را فقط با تصویب کارگروه تنظیم بازار و در چارچوب فرایند تعیین شده قابل انجام دانست.

چندی پیش سازمان غذا و دارو قیمت گذاری برخی از تجهیزات پزشکی راسا انجام داده بود که در قدم اول از آنجاکه کالا های پزشکی در گروه دوم کالایی قرار دارند و باید قیمت گذاری آنها با تصویب کارگروه تنظیم بازار صورت بگیرد، این عمل غیر قانونی به نظر می رسید که البته همین موضوع نیز با واکنش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همراه بود.

افتتاح شهرک صنعتی پوشاک تا آخر تابستان

معاون سازمان صنایع ‌کوچک وشهرک های صنعتی ایران با اعلام اینکه بهره برداری از شهرک تخصصی پوشاک تا پایان تابستان سال جاری کلید می خورد، گفت: بهره برداری کامل از ۲۰۶ هکتار مساحت مربوط به این شهرک تخصصی، تا پایان سال ۱۳۹۸ طول می‌کشد.

فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا، از اخذ مجوز زیست محیطی از سازمان حفاظت از محیط زیست برای ساخت شهرک تخصصی پوشاک در استان تهران خبرداد و گفت: مفاد تفاهم پنج نامه جانبه در حال اجراست  و تاکنون تامین ۲ مگاوات برق از شبکه انتقال KV ۲۰  عبوری از شهرک صنعتی  پوشاک تامین شده است.

اقدام دولت در تک نرخی کردن دلار قابل دفاع است

نایب رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین در خصوص وضعیتی که برای بازار ارز به وجود آمده و تصمیماتی که دولت برای تک نرخی کردن دلار گرفت، معتقد است که وضعیت فعلی هزینه‌تراشی مخالفان داخلی و خارجی برای دولت بوده و تصمیم اضطراری دولت قابل دفاع است.

تصمیم اخیر دولت درباره قیمت ارز آثار مثبتی داشته است

رییس بانک مرکزی گفت: تصمیم اخیر دولت در تعیین نرخ ارز آثار مثبتی بر اقتصاد کشور داشته است.

ولی‌الله سیف در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی تصمیم اخیر دولت برای تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومان برای هر دلار، اظهار کرد: این تصمیم آثار مثبتی بر اقتصاد کشور داشته است. البته هنوز خیلی زود است درباره این طرح نظر قطعی بدهیم و آثار مثبت آن را تحلیل کنیم اما اطلاعاتی که به ما می‌رسد، نشان دهنده این است که این اقدام بر اقتصاد کشور تاثیر مثبتی گذاشته است.

قیمت سکه آتی به زیر ۲ میلیون تومان رسید

در حالی که در بیستم فروردین‌ماه معاملات آتی و اختیار معامله سکه طلا به دلیل وجود ابهام قیمتی در بازار این دارایی متوقف شد، در پایان معاملات سکه آتی در روز گذشته قیمت هر سکه تحویل در دی‌ماه بیش از دو میلیون و ۲۶ هزار تومان ثبت شد و در حال حاضر قیمت آن حدود یک میلیون و ۹۷۶ هزار تومان است.

در روز بیستم فروردین‌ماه سال جاری معاملات آتی سکه طلا به علت آنچه که ابهام شدید در قیمت سکه در بازار آزاد بیان شد متوقف شد، اما با صحبت‌های معاون اول رئیس جمهوری در شب بیستم فروردین‌ماه مبنی بر این‌که قیمت دلار از آن تاریخ تک نرخی است و هیچ‌ کس حق ندارد با قیمتی غیر از ۴۲۰۰ تومان دلار دادوستد کند، معاملات آتی سکه نیز از بیست‌ویکم دوباره آغاز شد.

دولت باید سرکشی دلار را مهار می‌کرد

رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: دولت مجبور بود که برای مدیریت شرایط ، به بازار ارز ورود کند و عدم دخالت دولت می‌توانست عواقب خطرناکی در بازار ارز داشته باشد. از سوی دیگر اعلام تک نرخی شدن ارز با پشتوانه بوده است.

اعلام قیمت‌های جدید پیش فروش سکه

در راستای یکسان سازی نرخ ارز و به منظور همسان سازی بازار سکه به عنوان بازار همراستا با بازار ارز بانک مرکزی اعلام کرد که امکان عرضه سکه به متقاضیان در تمام شعب بانک ملی ایران و با سررسیدهای متفاوت فراهم خواهد شد.

حراج سکه دوباره متوقف شد

به دلیلی که مشخص نیست، حراج سکه مجددا متوقف شد.

حراجی سکه که در آستانه نوروز متوقف شده بود سرانجام در هفته جاری از سرگرفته شد، اما مجددا امروز (چهارشنبه) این حراجی برگزار نشده و متوقف شده است. هیچ دلیل مشخصی برای توقف حراج سکه اعلام نشده است، اما احتمالا از روز دوشنبه هفته آینده در روزهای زوج دوباره برگزار خواهد شد.

تلاش برای براندازی دلار در معاملات نفتی جدی‌تر شد

شبکه آرتی اخیرا به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، خبر داد این کشور سرگرم جایگزین کردن دلار آمریکا در مبادلات نفتی از طریق قراردادهایی با ترکیه و ایران است.

وزیر انرژی روسیه اواخر هفته گذشته در مسکو به خبرنگاران گفت: این تفاهم نظر وجود دارد که ما بایستی به سوی استفاده از ارزهای ملی در مبادلاتمان حرکت کنیم. یک نیاز و همچنین تمایل طرفین برای این اقدام وجود دارد.

هشدار نسبت به اوضاع تجدیدپذیرها

مدیر عامل سابق سازمان انرژی های نو اظهار کرد: در شرایط فعلی وضعیت تجدیدپذیرها در تمام دنیا روند رو به جلویی دارد اما در ایران وضعیت به گونه دیگری رقم خورده و اگر به این حوزه توجه جدی نشود، قطعا در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز