پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
پاکسازی کبد آنقدر مهم است که حتی اگر هنوز دچار مشکل نشده اید هم باید برای پیشگیری از آن، پاکسازی و دفع سموم از کبد را در برنامه خود بگنجانید. البته روشی که ما معرفی می کنیم آنقدر ساده است که نیازی به صرف وقت یا هزینه زیاد ندارد و فقط با نوشیدن چای می توانید کبد خود را پاکسازی کنید. این چند نوع چای می تواند کبد شما را مثل روز اول تمیز کند.
کد خبر: ۲۴۴۴۴
سریعترین راه پاکسازی کبد فقط با نوشیدن چای!

تیتر20 - پاکسازی کبد آنقدر مهم است که حتی اگر هنوز دچار مشکل نشده اید هم باید برای پیشگیری از آن، پاکسازی و دفع سموم از کبد را در برنامه خود بگنجانید. البته روشی که ما معرفی می کنیم آنقدر ساده است که نیازی به صرف وقت یا هزینه زیاد ندارد و فقط با نوشیدن چای می توانید کبد خود را پاکسازی کنید. این چند نوع چای می تواند کبد شما را مثل روز اول تمیز کند.

پاکسازی کبد یعنی چه؟

به گزارش سایت الودکتر، منظور از پاکسازی کبد این است که آن را برای پاکسازی همه چربی‌ها، اندوخته‌های قدیمی کلسترول، سنگ‌های مثانه، سموم، بقایای دارو‌ها و موادزائدی که در بدن ذخیره می‌شوند، تحریک و آماده کنیم. مطمئناً هیچ کار دیگری (حتی پاکسازی روده) نمی‌تواند چنین تاثیرات شگرفی در سلامت شما داشته باشد.

زردچوبه و تاثیر آن بر کبد

چای زردچوبه، یکی از مهمترین روش های سم زدایی از کبد است. این ماده، کیسه صفرا را تحریک می کند و سبب تولید صفرا می شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می کند.زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است و در برخی از کشورها مانند هند، بیشترین کاربرد را دارد. رنگ زرد زردچوبه به دلیل ماده ای به نام کورکومین است که سبب تحریک صفرا می شود. معمولا برای تهیه چای زردچوبه از زردچوبه تازه، زنجبیل تازه، فلفل سیاه، دارچین، شیر نارگیل و عسل استفاده می شود که هریک خواص فوق العاده ای دارند.

چای سبز بخور تا کبدت پاک شود

چای سبز خواص متعددی دارد. «کاتکینز» نوعی آنتی اکسیدان موجود در این نوشیدنی برای تصفیه کبد مفید است.

یک چای فوق العاده برای پاکسازی کبد

چای به روند پاکسازی و تصفیه کبد کمک می‌کند اما در کاهش ناراحتی یا حالت‌تهوع نیز موثر است. گیاه اصلی موجود در این چای، ریشه قاصدک است که یکی از قوی‌ترین گیاهان شناخته‌شده می‌باشد. این گیاه اندوخته‌های چربی را از کبد دفع می‌کند. گیاهان دیگری که در چای‌های پاکسازی کبد یافت می‌شوند، زنجبیل، دارچین، میخک و ریشه باباآدم می‌‌باشد. تصادفاً بسیاری گیاهان دیگری که در این چای‌ها یافت می‌شوند (مثل ریشه جعفری و توت درخت عر‌عر) بسیار برای کلیه‌ها مفید هستند. دو فنجان از این چای را باید ۱۵ دقیقه بعد از نوشیدن آب مرکبات و روغن‌زیتون مصرف کنید. اما در طول روز چندین فنجان دیگر نیز بنوشید. درواقع، مصرف این چای بعنوان یک عنصر همیشگی در برنامه‌غذای روزانه راهی خوشمزه و دلپذیر برای تقویت همیشگی سلامتیتان است. (می‌توانید چای را با عسل یا شیره شیرین کنید).

پاکسازی کبد در دو هفته

یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای پاکسازی کبد چای بابونه است که هضم آسان دارد و حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها است و به همین دلیل به سم‌زدایی از کبد کمک می‌کند. مصرف این دمنوش برای ساعات پایانی عصر توصیه می‌شود. کافی است مقداری گل بابونه را داخل لیوان آب جوش بریزید و بعد از خنک شدن آن را بنوشید. برای نتیجه گرفتن از این چای گیاهی مصرف آن برای حداقل دو هفته توصیه می‌شود.

هم کاهش وزن و هم پاکسازی کبد

ترکیب لیمو و زنجبیل، تجویز فوق‌العاده‌ای برای کاهش وزن است و ترکیب ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در هر دوی این مواد خوراکی، تاثیر عالی در سم زدایی کبد و بهبود متابولیسم بدن دارد. کافیست یک برش کوچک از زنجبیل و آب نصف لیموترش را در یک فنجان آب جوش بریزید، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را بنوشید. برای نتیجه بهتر مصرف سه نوبت در هفته از این نوشیدنی توصیه می‌شود.

سم زدایی از کبد با این چای خاص

برای اینکه بتوانید سموم را از کبد خود پاک کنید و از دیگر خواص مفید گوارشی هم بهره مند شوید چای نعنا توصیه می‌شود. می‌توانید برای تهیه این نوشیدنی گرم، مقداری برگ نعنا را داخل آب جوش بریزید و پس از چند دقیقه مصرف کنید. این دمنوش نیز برای سم‌زدایی از کبد بسیار مفید است.

لیموترش درمانی

برای تمیز کردن کبد، ترشح صفرا و دفع مواد زاید از بدن می‌توانید سه عدد لیموترش را داخل نیم لیتر آب سرد بیندازید و بگذارید بجوشد. سپس آب لیموترش‌ها را بگیرید و به همان آب اضافه کنید. نوشیدنی آماده را در یخچال نگهداری کنید و هر روز صبح ناشتا مقداری از آن بنوشید. افرادی که داروهای ضداسید مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف میزان زیادی آب لیموترش، نظر پزشک خود را در این خصوص جویا شوند./الودکتر
ارسال نظرات
موضوعات روز