پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
بعد از اعلام رسمی اتهام قاچاق خودرو از سوی نمایندگی‌های واردکننده خودرو، بر اساس اطلاعات موجود ۱۰۵ خودرو بدون پته از گمرک خارج شده است.
کد خبر: ۲۴۴۶۹
قاچاق میلیاردی خودرو/ پای 2نمایندگی مشهور در میان است
عکس تزیینی است


تیتر20 - بعد از اعلام رسمی اتهام قاچاق خودرو از سوی نمایندگی‌های واردکننده خودرو، بر اساس اطلاعات موجود ۱۰۵ خودرو بدون پته از گمرک خارج شده است.

 روز گذشته فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف باند قاچاق خودرو در این استان خبر داد ملکی رییس پلیس هرمزگان با اعلام خبر کشف و توقیف ۴۲۴ دستگاه خودروی خارجی لوکس در مبادی رسمی اظهار داشت: ابعاد فعالیت این باند سازمان یافته بسیار گسترده بوده و به زودی جزییات توقیف ۶۰۰ دستگاه خودروی دیگر نیز اعلام خواهد شد.

سردار عزیزالله ملکی افزود: این باند توسط نمایندگی ۲ شرکت مشهور، خودرو‌های خارجی را با استفاده از اسناد جعلی از مبادی رسمی وارد می‌کردند.

به گفته وی در یک عملیات ضربتی تعداد ۱۰۵ دستگاه خودرو که با اسناد جعلی و حتی بدون صدور پته‌های گمرکی از گمرک ترخیص و در انبار شرکت موجود بود توسط پلیس توقیف شد.

سردار ملکی ادامه داد: با دستگیری عاملان اصلی و ضبط اسناد و مدارک موجود در شرکت و تحقیقات تکمیلی، ۳۱۹ دستگاه دیگر از این خودرو‌ها که با شیوه جعل وارد، اما هنوز ترخیص قطعی نشده بود کشف و با هماهنگی مقام قضایی در مجموع ۴۲۴ دستگاه خودرو توقیف شد.

بر اساس گفته دشتانی ناظر گمرکات استان هرمزگان خودرو‌ها بدوا به صورت قانونی به گمرک اظهار و تشریفات اولیه برخی از آن‌ها انجام و یا در حال طی نمودن مابقی تشریفات بود. وی ادامه داد: بنابر اعلام گمرک شهید باهنر بندرعباس تشریفات اولیه واردات قطعی ۳۱۹ دستگاه خودروی سواری طی ۱۲ فقره اظهارنامه در گمرک مذکور در حال انجام بوده و تشریفات نهایی کالای اظهارنامه‌های مربوطه در گمرک مزبور تمام نشده بود. به گفته ناظر گمرکات استان هرمزگان دلایل و مستنداتی مبنی بر توقیف خودرو‌های مذکور به گمرک واصل نشده است.

تعداد ۳۱۹ دستگاه از این خودرو‌ها طی ۱۲ فقره اظهارنامه به گمرک باهنر اظهار شده که مجوز ثبت سفارش و استاندارد صادر شده بود. برای این اظهار نامه ها، تشریفات گمرکی را انجام شده است. بر اساس اطلاعات موجود انواع مدل‌های رنو و تویوتا در بین خودرو‌های توقیفی دیده می‌شود.


قاچاق میلیاردی خودرو/ پای 2نمایندگی مشهور در میان است


تعداد ثبت سفارش سال ساخت اظهارنامه تعداد پرداخت حقوق ورودی پروانه گمرکی پته گمرکی

سری اول خودرو‌ها ۱۰۵ اخذ شده اتهام تعلق به سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ اظهار شده ۲ انجام شده صادر شده بدون پته خارج شده سری دوم انواع رنو ۳۱۹ اخذ شده - اظهار شده ۱۲ اظهارنامه در مرحله پرداخت - توقیف در گمرک

 این اطلاعات از منابع رسمی کسب شده، اما بعد از بررسی دقیق‌تر اظهارنامه و پروانه‌های گمرکی ممکن است اطلاعات دقیق تری نیز در این خصوص بدست بیاید. ابهامی که کارشناسان گمرکی باید به آن پاسخ دهند این است که آیا بر اساس قانون امور گمرکی امکان خروج کالا از گمرکات بدون پته گمرکی وجود دارد یا خیر؟

این در حالی است که یکی از موارد مهم اتهامی دستکاری اطلاعات مربوط به سال ساخت می‌باشد. در واقع این شرکت‌ها ماشین‌های مدل سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را وارد کرده و با جعل مدارک (لیبل) به عنوان خودروی سال از گمرک خارج کرده‌اند. به نظر میرسد اگر این موضوع منجر به قاچاق کالا نشود حتما بستر فریب مشتری را ایجاد کرده است.این دو شرکت در سنوات اخیر حدود ۱۳ هزار خودرو از گمرک باهنر ترخیص کرده اند./تسنیم
ارسال نظرات
موضوعات روز