پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
تیتر20/ رضا مشیری، رئیس هیات‌مدیره تشریفات مشیری عنوان کرد:
متأسفانه در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مجالس در هنگام عقد قرارداد قول و قرارهایی را تعیین می‌کنند؛ اما در زمان مقرر موفق به اجرای آن نمی‌شوند. تشریفات مشیری با توجه به وضع داخلی کشور همواره تلاش می‌کند تا نسبت به تعهدات خود پایبند باشد.
کد خبر: ۲۴۵۱۵
 رضا مشیری، رئیس هیات‌مدیره تشریفات مشیری

تیتر20 - گروه پذیرایی، تشریفات و خدمات مجالس مشیری طراح، مشاور و مجری مجلل‌ترین مجالس عروسی، نامزدی و سمینار است که کار خود را از سال 1382 شروع کرده است .این شرکت پس از مدت کوتاه پایه گذار سبکی نوین در خدمات پذیرایی شد. موسسه مشیری هم اکنون با در اختیار داشتن تیمی موفق و مجرب و با سابقه درخشان درحال خدمات رسانی در راستایی پذیرایی از مجالس و مهمانی‌ها است.
 این مجموعه هم اکنون به عنوان یکی از کاملترین و مجهزترین مجموعه‌های تشریفاتی و خدماتی و همراه با کیترینگ و آشپزخانه اختصاصی و تجهیزات به روز و سطح بالا از لحاظ کیفیت و کمیت فعالیت می‌کند. از این رو با توجه به نقش قابل توجه این مجموعه در بهبود سطح خدمات پذیرایی در کشور در گفت و گویی اختصاصی با مهندس رضا مشیری، سر ممیز رسمی توف نورد آلمان و رئیس هیئت مدیره تشریفات مشیری چگونگی شکل گیری و ادامه فعالیت این شرکت را بررسی کردیم.
------       ---------------      --------------      ---------------    -------------

* مجموعه تشریفات مشیری چطور آغاز به کار کرد و فعالیت‌های دیگر این شرکت در چه زمینه‌ای است؟
فعالیت تشریفات مشیری از 25 سال پیش و توسط خانم فاطمه مشیری آغاز شد. فاطمه مشیری مؤسس تشریفات مشیری به دلیل علاقه و گرایش به صنایع‌دستی مدتی در این حرفه به‌عنوان مربی فعالیت کرد و در ابتدا کار طراحی و اجرای سفره عقد را انجام می‌داد، پس از آن به تهیه ملزومات برای مراسم خانگی پرداخت و در ادامه خدمات دهی به مراسم بزرگتر و رسمی را نیز اجرا کرد.
اقدام دیگر تشریفات مشیری علاوه بر تهیه ملزومات عروسی در حوزه خدمات توریسم است. در مجموعه تفریحی بام لند دو اقدام خاص و جدید شامل مجموعه کلوپ ماهیگیری ورزشی و مجتمع کشتی تفریحی بام لند را عملیاتی کردیم که البته مجتمع کشتی تفریحی بام لند قسمتی از فعالیت اصلی شرکت را نیز پوشش می‌دهد و با نام رستوران رویال لانژ شناخته می شود.
 این فضا برای برگزاری جشن‌ تولد و مراسم ها و .... با استفاده از تیم حرفه‌ای و منابع موجود مناسب است. به طور کلی می‌توان گفت که این مجموعه تأثیر قابل توجهی در توسعه گردشگری شهری خواهد داشت.

پایبندی به تعهدات در قبال مشتریان و کار تخصصی در خدمات مجالس عامل اصلی ماندگاری در بازار است

 * در خصوص کلوپ ماهیگیری و استقبالی که از آن به عمل آمده برای ما توضیح دهید.
از شهریور ماه سال 96 مجوز ساخت این مجموعه را دریافت کردیم پس از طی مراحل ساخت، کلوپ ماهیگیری در 4 آذر ماه سال 96 افتتاح شد. در ابتدای کار برای جذب مخاطب تبلیغات هدفمندی را انجام دادیم و مخاطب مجموعه را جذب کردیم. کاربری اصلی کلوپ که مربوط به جذب توریسم بود از فروردین ماه 97 اجرایی شد. در حال حاضر چندین توریست از کشورهای چین، کره، اکراین و روسیه از خدمات مجموعه استفاده می‌کنند. البته با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما فضا برای پذیرش توریست بهتر خواهد شد.

* در خصوص فعالیت اصلی کلوپ برای آشنایی بیشتر مخاطبان توضیحات تکمیلی را بیان کنید.
کلوپ ماهیگیری، مجموعه‌ای ورزشی و رکوردی است که در مجتمع بام لند دریاچه چیتگر واقع شده است. این کلوپ دارای 130 هکتار دریاچه است که انواع ماهی‌های کپور، آمور و انواع ماهی‌های آب شیرین مانند اردک ماهی و... در آن موجود است. ماهی گیری در این مجموعه به روش «بگیر و رها کن» است که در تمامی دنیا در راستای حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد. برای به کار گیری این روش از ابزارآلاتی استفاده می‌شود که کمترین صدمه را برای ماهی به همراه دارد و در صورتی که ماهی در روند ماهیگیری صدمه ببیند از پمادها و اسپری‌های ضد قارچ برای جبران آسیب و مداوا استفاده می‌شود و پس از روند درمان، ماهی به آب برگردانده می‌شود. عملیات ماهیگیری صرفاً برای گسترش این ورزش و آرامش ماهیگیر به کار گرفته می‌شود. هزینه استفاده از خدمات این کلوپ به صورت 2 پکیج سالانه است. پکیج گلد با قیمت 800 هزار تومان و پکیج دایموند با قیمت 1 میلیون و 200 هزار تومان ارائه می‌شود. این هزینه‌ها بابت عضویت، پذیرایی و خدمات آموزشی است، البته در هر بار مراجعه مبلغی هم به‌عنوان ورودی از مراجعان دریافت می‌شود که هزینه آن در فصول مختلف متفاوت است. این خدمات تنها مختص اعضا نیست و تمامی علاقه‌مندان با پرداخت حق ورودی می‌توانند از امکانات مجموعه بهره‌مند شوند.

* سرمایه‌گذاری این پروژه به چه میزان بوده و چطور اجرایی شده است؟
سرمایه گذاری این پروژه با توجه به تهیه تجهیزات و ملزومات آموزش متدها در حدود 450 میلیون تومان بوده است.

پایبندی به تعهدات در قبال مشتریان و کار تخصصی در خدمات مجالس عامل اصلی ماندگاری در بازار است

* با توجه به خدمات ارزنده شرکت شما در توسعه گردشگری شهر تهران آیا حمایتی از فعالیت شما صورت گرفته است؟
ازآنجاکه فعالیت شرکت ما در حوزه شیلات و گردشگری است، نهادهای وابسته به شیلات، شهرداری تهران و مجتمع بام لند حمایت‌های ارزنده‌ای از مجموعه داشته‌اند. سایر ارگان‌ها مانند محیط زیست از مجموعه بازدید کرده و موافقت خود را اعلام کردند. در جهت توسعه فعالیت در نظر داریم با همکاری شیلات و شهرداری مقداری ماهی قزل آلا به دریاچه اضافه کنیم و در قالب طرح بگیر و ببر ارائه شود. در واقع این ماهی در جهت صید در مجموعه به کار برده می‌شود. انتخاب ماهی‌ها به صورت کارشناسی شده و بر اساس مطالعات سازمان شیلات طی 5 سال گذشته در دریاچه خلیج‌فارس می‌باشد و تجربه ماهیگیران قدیمی، تجربیات شخصی خودمان و مشاوره‌های شیلات نیز در آن دخیل بوده است. در حال حاضر 5 نوع ماهی از جمله کپور، آمور، اسلک، فیتوفاگ، اردک ماهی در منطقه صید می‌شود. این ماهی‌ها به صورت یک چرخه در محیط وجود دارند، به طور مثال ماهی فیتوفاگ یک فیلتر متحرک است که با حرکت در دریاچه آب را فیلتر می‌کند. ماهی علفخوار آمور لجن‌ها را می‌خورد، ماهی کپور بستر رودخانه را برای ماهیان دیگر مساعد می‌کند. همچنین اردک ماهی از ماهی‌های هرز تغذیه می‌کند و اسلک ماهی پشه‌ها را می‌خورد. در واقع می‌توان گفت در این دریاچه چرخه محیط زیست به طور کامل اجرایی می‌شود.

* کشتی تفریحی  دریاچه دارای چه امکاناتی است؟
کشتی تفریحی برای اولین بار در پایتخت ایجاد شده است. موارد دیگری از کشتی‌های کروز نیز بدین شکل به کار گرفته شدند که در مناطق جنوبی و در جزیره کیش است. اما سیستمی که شرکت ما سعی در اجرای آن دارد از نظر کیفی با نمونه‌های مشابه در مناطق جنوبی قابل مقایسه نیست و در درجه بالاتری قرار دارد. خدمات‌دهی کشتی از طریق رزرواسیون انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند تمامی فضا یا یک میز را برای انواع ملاقات‌ها رزرو کنند. ظرفیت کشتی 70 نفر است و آماده پذیرایی از جشن‌ها، سمینارها، قرارهای خصوصی به‌عنوان کافه رستوران است.

پایبندی به تعهدات در قبال مشتریان و کار تخصصی در خدمات مجالس عامل اصلی ماندگاری در بازار است

* امکانات این کشتی چیست؟
انواع غذاهای سرد و گرم به صورت غذای اصلی و فینگر فود برای پذیرایی، همچنین انواع کافه‌های مختلف، نوشیدنی‌های سرد و گرم و ... نیز قابل ارائه است. در واقع خدمات این کشتی به صورت لانژ است و در این نوع خدمات رسانی فضایی در اختیار مهمان قرار می‌گیرد و مهمان دارای حق انتخاب غذا خواهد بود و می‌تواند غذا را که اعم از سوشی تا چلوکباب است انتخاب کند. این حق انتخاب باعث ایجاد رغبت در استفاده مکرر از مجموعه می‌شود. این میزان از تنوع در ارائه خدمات با توجه به تجهیزات به روز و تیم حرفه‌ای از سوی مجموعه ارائه می‌شود. این مجموعه دارای سیستم هوشمند است، به طور مثال دستگاهی که مربوط به کافه مجموعه می‌باشد، از کشور ایتالیا تهیه شده و تیم ما قادر است با استفاده از ارتباط دستگاه با یک تبلت کیفیت و چگونگی تهیه نوشیدنی را مدیریت کند و در نتیجه کمترین هدررفت و بهترین خدمات را شاهد خواهیم بود، جدا از اینکه مجموعه دارای فضای خاص و متنوعی می‌باشد، امکانات و خدمات خاص و منحصر به فردی نیز در آن ارائه می‌شود. حضور در کشتی به خصوص طبقه دوم آن با توجه به دید خوبی که از دریاچه ایجاد می‌شود منحصر به فرد است. این کشتی متحرک است و با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. سانس بندی در نظر گرفته شده برای این منظور هر 2 ساعت می‌باشد، البته زمان استفاده از کافه این مجموعه 1 ساعت است. روش استفاده به این شکل است که کشتی حرکت می‌کند در یک محلی اتراق کرده، مهمان‌ها پذیرایی می‌شوند و سپس به اسکله باز می‌گردد.
امید داریم در آینده با دریافت مجوزهای مربوطه خدمات سرگرم کننده نیز در مجموعه کشتی داشته باشیم که شامل پخش موزیک زنده و ... است. البته یکی از برنامه‌های خاصی که برای توسعه فعالیت‌های کشتی در نظر گرفته شده مربوط به حوزه توریسم است. در این زمینه با چندین کمپانی مطرح در تهران رایزنی شده و بنا است که زمانی را به کشتی اختصاص دهند تا به پذیرایی از توریست‌ها بپردازد. برنامه پذیرایی از توریست‌ها بدین صورت است که افراد پس از ورود به کشتی و چرخ زنی کشتی در دریاچه، برای صرف ناهار آماده شوند و می‌توانند از موزیک ملایم و خدمات کافه استفاده کنند. پس از آن مهمانان به باشگاه ماهیگیری رفته و تفریحی لذت بخش را تجربه کنند و سپس به مجتمع بام لند رفته و از خدمات فروشگاهی آن بهره می‌برند. به طور کلی می‌توان گفت این مجموعه جاذبه گردشگری جدید برای تهران محسوب می‌شود. البته به دلیل هم‌جواری با دریاچه خلیج‌فارس و مجتمع بام لند موقعیتی خاص محسوب می‌شود و یک روز دوست‌داشتنی را برای استفاده‌کنندگان رقم میزند.

پایبندی به تعهدات در قبال مشتریان و کار تخصصی در خدمات مجالس عامل اصلی ماندگاری در بازار است

* در جهت شناسایی خدمات مجموعه چه اقداماتی انجام داده‌اید؟
تبلیغات در سایت مجموعه برای کلوپ ماهیگیری و کشتی تفریحی از برنامه‌های شرکت است که خدمات مجموعه را به توریست‌ها معرفی می‌کند. اقدام دیگر تبلیغات بیلبوردی در مجموعه و خارج از آن و همچنین شبکه‌های مجازی است. البته خدماتی که ارائه می‌دهیم بهترین تبلیغات برای مجموعه است. مجموعه تفریحی کشتی بر اساس شواهد موجود در اردیبهشت ماه افتتاح خواهد شد که امیدواریم مورد استقبال قرار گیرد.

* هزینه پکیج‌ها برای استفاده از کشتی به چه صورت است؟
قیمت پکیج کامل که شامل نوشیدنی سرد و گرم، کافه، غذای اصلی، سالاد و فینگر فودها است، از 140 هزارتومان تا 200 هزار تومان متغیر است.
کشتی تفریحی زمانی مخصوص صرف صبحانه دارد که در روزهای پنجشنبه و جمعه آماده خدمت رسانی است. برنامه پذیرایی ناهار در دو سانس مجزا برای مهمانان خارجی و داخلی تنظیم شده است. پذیرایی شام در دو سانس و پذیرایی کافه در یک سانس انجام می‌شود.

* باوجود نقش قابل توجه مجموعه در ایجاد فضای تفریحی آیا از حمایت های دولتی هم استفاده کرده‌اید؟
در اداره و ساخت این مجموعه تا به حال هیچ گونه درخواست حمایتی از بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط نداشتیم اما با این وجود امیدواریم در صورت نیاز، از حمایت این ارگان‌ها بهره‌مند شویم.

پایبندی به تعهدات در قبال مشتریان و کار تخصصی در خدمات مجالس عامل اصلی ماندگاری در بازار است

* در خصوص فعالیت اصلی شرکت علاوه بر مجالس عروسی به برگزاری مراسم های مختلف نیز مشغول هستید برای ما به دراین باره بیشتر توضیح دهید.
کار شرکت از برگزاری مجالس خانگی آغاز شد و سپس با گسترش کار مراسم و مجالس بزرگتر و مهم‌تر نیز از سوی عوامل شرکت مدیریت شد. به طور مثال برگزاری بیستمین سالگرد استقلال کشور قزاقستان که در هتل استقلال تهران برگزار شد را مدیریت کردیم و طراحی دکور، سرویس پذیرایی و گل‌آرایی مراسم نیز از سوی تشریفات مشیری اجرا شد. این مجلس از سوی شرکت‌کنندگان بسیار مورد توجه قرار گرفت و به دلیل حضور مهمانان سیاسی و اقتصادی از چندین کشور جهان باعث ایجاد روابط جدید در شرکت شد. در واقع این مراسم مقدمه‌ای برای فعالیت‌های گسترده‌تر بود و از آن پس روزنه‌ای برای خدمات دهی به سفارت‌خانه‌ها و .... ایجاد شد. اخیراً در گستره کاری شرکت شاهد بروز یک جهش بزرگ بودیم. تشریفات مشیری موفق شد به محل برگزاری مجالس در کتابخانه ملی دسترسی پیدا کند و مراسمی را نیز در این محل برگزار نماید.
از جمله مراسم مهمی که در این محل برگزار شده است می‌توان به جشن روز سازمان ملل، جشنواره صنایع دستی کشور ژاپن و سمیناری برای پزشکان و به سفارش نظام پزشکی کشور اشاره کرد. از اقدامات دیگر تشریفات مشیری می‌توان به برگزاری افتتاحیه به روش خاص و متفاوت، مراسمی جهت ورود برندها به کشور، برگزاری اکران‌های خصوصی در سینماها اشاره کرد.

* چه خدماتی از سوی شرکت برای ایجاد تمایز با سایر فعالان این عرصه ارائه می‌شود.
از نظر من وجه تمایز شرکت ما با سایر فعالان عرصه پایبندی به اصول و برنامه‌ها است. در واقع شعار تشریفات مشیری پایبندی به خواسته‌های مشتریان است. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مجالس در هنگام عقد قرارداد قول و قرارهایی را تعیین می‌کنند؛ اما در زمان مقرر موفق به اجرای آن نمی‌شوند. تشریفات مشیری با توجه به وضع داخلی کشور همواره تلاش می‌کند تا نسبت به تعهدات خود پایبند باشد.
پایبندی به تعهدات در قبال مشتریان و کار تخصصی در خدمات مجالس عامل اصلی ماندگاری در بازار است

* ارزیابی شما از فضای رقابتی ایجادشده در این حرفه چیست؟
حوزه تشریفات در ایران درگیر با قانون 1990 است. در واقع بر اساس این قانون 1 درصد از فعالان این عرصه اقدام به ایجاد شغل می‌کنند، 9 درصد فعالان این حرفه را ادامه داده و 90 درصد دیگر از شاغلان این حرفه به اشباع آن می‌کوشند. به طور کلی می‌توان گفت در حال حاضر تشریفات در کشور ما به این روش اجرا می‌شود. بخش 90 درصدی فعالان این حرفه به دلیل دارابودن نقدینگی وارد این عرصه شدند و تخصصی در اجرای کار ندارند. از آنجا که تخصص در اجرای تشریفات نقش قابل‌توجهی دارد، این جمعیت 90 درصدی تنها 1 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. بر این اساس جمعیت 9 درصدی از 9 درصد سهم بازار و جمعیت 1 درصدی از 90 درصد بازار برخوردارند. به طور کلی می‌توان گفت که آغازکنندگان این حرفه 90 درصد از سهم بازار را برداشت کرده‌اند. به راحتی می‌توان گفت که به دلیل وجود شرکت‌های متعدد که تخصصی در اجرای کار ندارد به زودی در این عرصه شاهد ریزش اعضا خواهیم بود. در واقع تنها کسانی موفق به فعالیت خواهند بود که عملکرد خود را با شرایط فعلی کشور مطابقت داده و در جذب مشتری و تعهد نسبت به توافقات با مشتری موفق عمل کنند.

* در خصوص تخصص در اجرای خدمات پذیرایی که در کشور ما توجه چندانی به آن نشده، برای ما توضیح دهید.
تخصص اصلی من با توجه به رشته تحصیلی‌ام که مهندسی صنایع است، صدور ممیزی شرکت‌ها در بحث کیفیت است؛ بنابراین سرممیزی شرکت تشریفات مشیری را نیز انجام دادم. به اعتقاد من برای ایجاد فضای تخصصی در این حوزه می‌بایست نسبت به دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی و شرکت در دوره‌های تخصصی اقدام شود. دوره‌های آزاد تخصصی در حوزه اجرای تشریفات شامل دوره‌های آموزش مدیریت هتل داری، مدیریت غذا و نوشابه در سالن و ... است که برخی از آن‌ها در داخل و برخی دیگر در سایر کشورها برگزار می‌شود. در این زمینه در سایر کشورها دانشکده‌هایی برای آموزش تشریفات وجود دارد؛ اما در کشور ما توجه چندانی به آن نشده و رشد خاصی نداشته است. با این وجود علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در دوره‌های خصوصی اقدام کرده و علاوه بر دریافت مدرک، از تجربیات کاری نیز بهره‌مند شوند که در حوزه مدیریت و فعالیت تیمی است.

* درحوزه آموزش منابع انسانی عملکرد شما چگونه است.
تشریفات مشیری طی سه سال گذشته در این زمینه بسیار تخصصی عمل کرده و در این راستا از پرسنل دائمی استفاده می‌کند. آموزش‌های لازم در بخش پذیرایی به صورت تخصصی از سوی شرکت ارائه می‌شود که شامل رفتار با مهمان، نوع پذیرایی، روانشناسی در ارتباط با مهمان و.. است که از سوی کاپیتان و سرمهماندارها انجام شده است. سایر خدمات هم در خصوص آموزش‌هایی در حوزه پخت و پز، نوع پذیرایی و ... از طریق مربیان و مدرسان مجرب از جمله آقای حسامی، مدیر تشریفات وزارت امور خارجه و آقای بیدار مغز به همراه استفاده از کتاب‌های آموزشی ایشان انجام شده است.

* جایگاه تشریفات مشیری را در مقایسه با شرکت‌های بزرگ و فعال در دنیا چطور ارزیابی می‌کنید.
خدمات تشریفاتی ارائه شده در کشور ما از نظر لوکس بودن و منحصربه‌فرد بودن در مرتبه نسبتاً بالایی قرار دارد. به طور کلی کشور ما در زمینه تشریفات پذیرایی نیاز به ارتقا و پیشرفت دارد. از این رو می‌بایست محدودیت‌های ناشی از ایرانی گرایی را رها کرده و از رفتارهای کلیشه‌ای در زمینه خدمات پذیرایی بکاهیم. به طور مثال در بخش پذیرایی با نوشیدنی‌ها یا غذاهای اصلی نیاز به تغییر اساسی وجود دارد. اولین غذایی که برای پذیرایی در مراسم عروسی به ذهن مجریان تشریفات خطور می‌کند، باقالی پلو با گوشت است که در اکثر جشن‌ها و مهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود. در حال حاضر نوع سرو غذاها به روش بوفه انجام می‌شود که می‌توانیم به جای آن از سیستم‌های سرو مرسوم در دنیا مانند سرو فرانسوی و ... استفاده کنیم. به طور کلی می‌توانیم از سایر خدماتی که در نقاط دیگر جهان ارائه می‌شود، الگو برداری کرده و ضمن ادغام با فرهنگ ایرانی در مراسم و مهمانی‌ها به کار گیریم. این گونه کلیشه‌ای و تکراری بودن خدمات ناشی از فرهنگ خاص و منحصربه‌فرد مرسوم در کشور است و ضروریست که در این زمینه از سوی شرکت‌های خدماتی ساختارشکنی صورت گرفته تا خدمات متمایزی ارائه شود.

پایبندی به تعهدات در قبال مشتریان و کار تخصصی در خدمات مجالس عامل اصلی ماندگاری در بازار است

* درخصوص رفتار متناسب مهماندار با مهمانان بیشتر برای ما توضیح دهید.
در این خصوص می‌توان گفت مهمانداری که در مراسم و مهمانی‌ها حضور دارد می‌بایست با لبخند در وظیفه خدمات رسانی حاضر شده و از لباس آراسته و عطر استفاده کند. به طور مثال در قرار دادن بشقاب روی میز در حضور مهمان با ملایمت رفتار کند و خشونت رفتاری یا کلامی نداشته باشد. نکته قابل‌توجه دیگر استفاده از دستکش بهداشتی حین انجام کار و رعایت آراستگی مو و ناخن است. البته شیوه‌های پذیرایی به صورت تخصصی اعم از اینکه پذیرایی از کدام سمت مهمان انجام شود نیز به کارکنان آموزش داده می‌شود. قرار دادن کارد و چنگال، سینی مناسب، گیلاس مناسب و ... نیز اهمیت ویژه‌ای در برخورد با مهمان دارد. از نظر من مهمانداران می‌بایست روانشناسان خوبی هم باشند و دست‌کم بخشی از آموزه‌های روانشناسی در ارتباط با نوع کار خود را آموخته باشند. به طور مثال وقتی مهمانی درفصل تابستان با طی مسافت طولانی خود را به مراسم رسانده است، ممکن است از دوری مسیر و ... ناراضی بوده و اعتراض داشته باشد. مهماندار در این شرایط می‌بایست واکنشی سنجیده داشته باشد و مهمان را تشویق به حفظ آرامش کند. این نوع از خدمات در شرکت تشریفات مشیری بسیار قابل‌توجه است و سعی می‌کنیم تمامی کارکنان این رفتار را شناخته و به‌کارگیرند.

* دورنمای تشریفات مشیری چیست و برنامه شما برای آینده به چه صورت است.
تصمیم و برنامه ما در مجموعه این است که بهتر از وضعیت فعلی عمل کنیم هرچند که در حال حاضر نیز عملکرد شرکت مطلوب و مناسب است. در بخش برگزاری ملاقات‌ها و سمینارها می‌بایست کارهای بزرگتری صورت گیرد. البته در سال گذشته سمیناری را برای نظام پزشکی اجرا کردیم که در 3 روز پذیرای 4500 نفر بودیم و توانستیم پذیرایی خوبی را ارائه دهیم. به طور کلی امیدواریم که بتوانیم این نوع فعالیت‌ها را گسترش داده و در بخش‌های دولتی نیز وارد شویم. همچنین به منظور پذیرایی از توریست که جزو اهداف اصلی شرکت است نیز برنامه‌هایی تدوین شده که به زودی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.
http://www.moshiri-wedding.com/

ارسال نظرات
موضوعات روز