شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۲۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
تعداد بازدید: ۳۳۱
خبر از شما / صدای مشتری
متاسفانه دیده میشود که برخی آژانس های هواپیمایی و تورهای گردشگری با وعده‌های دروغین در هنگام عقد قرارداد همچون اغراق در ارایه خدمات،کیفیت هتل ها، کیفیت خودروها در زمینه سفرهای زمینی اقدام به دریافت وجوه اضافه و غیر قانونی کرده و علاوه بر آن مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان دریافت می کنند.
آژانس های مسافرتی نیازمند نظارت بیشتر!

تیتر20 - براساس ماده ۷ قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی صدور مجوز تأسیس و ایجاد دفاتر خدمات سیاحتی و زیارتی و تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی و نیز تعلیق یا لغو آن برعهده وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی است و کلیه دفاتر دولتی و خصوصی موظف به رعایت سیاست ها و خط مشی های ابلاغی مربوط به ایرانگردی و جهانگردی توسط وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی هستند.

اما چندی بعدطبق تبصره دوم از قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کلیه این وظایف به سازمان  میراث فرهنگی محول شده و مسولیت نظارت بر عملکرد این مجموعه ها بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرارگرفته است .

این در حالی است که به کرات مشاهده می‌شود که با فرا رسیدن فصل سفر( بهار و تابستان ) نظارت بر عملکرد تورهای مسافرتی مناسب نیست و برخی مسافران از عملکرد این تورها ناراضی هستند.

متاسفانه دیده میشود که برخی آژانس های هواپیمایی و تورهای گردشگری با وعده‌های دروغین در هنگام عقد قرارداد همچون اغراق در ارایه خدمات،کیفیت هتل ها، کیفیت خودروها در زمینه سفرهای زمینی اقدام به دریافت وجوه اضافه و غیر قانونی کرده و علاوه بر آن مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان دریافت می کنند.

علاوه بر این موارد متاسفانه لیدرها در حین سفر رسیدگی مناسبی راصورت نمی دهند و در بیشتر مواقع مسافران در مرز دو کشور دچار سرگردانی می شوند.

به نظر می‌رسد که با توجه به این مشکلات ودر بعضی موارد ارایه خودروهای غیر ایمن در مسافرت های زمینی این نهاد باید نظارت بیشتری را بر عملکرد برخی از این آژانس ها داشته باشد تا مردم اینگونه با عدم پاسخگویی به شکایات خود به آژانس های مسافرتی مواجه نشوند./ساره نیکقدم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: