جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
گفته شده است که در یک دهه آینده، تقریبا تمام نیازها، فعالیت ها، امور جاری و مبادلات پولی و فیزیکی مردم دنیا بر بستر موبایل خواهد بود. به عبارت دیگر در چنین دنیایی تصور زندگی بدون تلفن همراه تقریبا محال است.
کد خبر: ۲۴۸۳۳

قفسه هایی که با مارکتی هرگز خالی نمی مانند


تیتر20 - گفته شده است که در یک دهه آینده، تقریبا تمام نیازها، فعالیت ها، امور جاری و مبادلات پولی و فیزیکی مردم دنیا بر بستر موبایل خواهد بود. به عبارت دیگر در چنین دنیایی تصور زندگی بدون تلفن همراه تقریبا محال است.

درواقع آن چه به شکل گسترده، درخصوص شبکه های اجتماعی روی داده، بر تمام جنبه ها و شئون زندگی مردم حاکم خواهد بود؛ اعم از مبادلات و سفارشات کلان کالا تا خصوصی ترین و ساده ترین امور زندگی افراد.

البته در کشور ما ایران، هم مقدمات این پدیده نوظهور را شاهد هستیم و روز به روز به تعداد استارت آپ های مبتنی بر وب و شبکه های جتماعی افزوده شده و این مساله یکی از تازه ترین مفرهای دولت ها برای حل مشکلاتی مانند بیکاری و امثال آن شده است. حالا چرا برخی از دست اندرکاران بر طبل انکار و عناد می کوبند اصرار بر محدود کردن شبکه های پیام رسان و ارتباطات مجازی دارند خدا عالم است.

تازه ترین تحولی که در حوزه مبالادت خرد و کلان صورت گرفته است ظهور اپلیکیشنی است که در روزهای تعطیل پایان سال مراحل آزمایش و راه اندازی خود را سپری کرد و می توان از این زاویه آن را انقلابی در خصوص سرعت و دقت در عرصه سفارش و تحویل کالا تلقی کرد.

اپلیکیشن «مارکتی» که هدف آن تسهیل مبادلات کالایی بین تولید کنندگان، کارخانه ها و مراکز فروش از جمله فروشگاه های زنجیره و محلی است، بر اساس ایده سرعت دقت و سهولت شکل گرفته است که می توان گفت در صورتی که با تمام ظرفیت خود به کار گرفته شود تحول گسترده ای را رقم خواهد زد.

درحقیقت سفارش گیری، سفارش دهی و گردش امور زمان بر و حوصله سوز این عرصه یکی از دغدغه های اصلی دارندگان فروشگاه های خرد و کلان است که با حضور «مارکتی» بخش عمده آن برطرف خواهد شد.

«مارکتی» که یکی از پروژه های شرکت آریان رایان رزمان است می تواند با ایجاد ارتباط و دسترسی سریع و بی واسطه بین صاحبان مراکز فروش و تولید کنندگان، ضمن اتوماسیون این فرایند به جهت حذف برخی از کنش های سنتی، در کاهش قیمت تمام شده کالا هم می تواند موثر واقع شود.

تردیدی نیست که افزایش سیطره و استیلای تجارت الکترونیک و انفورماتیک در سطح جامعه ضمن افزایش اعتماد و دقت، از رهگذر ارزش افزوده ایجاد شده برای سه سوی مثلث «مشتری، فروشنده و تولید کننده» مزیت اقتصادی قابل توجهی را محقق می سازد.

سفارش گذاری مستقیم مراکز فروش بر مبنای نیازهای قفسه هایشان و دلالت و هدایت مسیرهای صحیح سفارش دهی بر مبنای داده ها و موجودی انبار یا خطوط تولید کارخانه ها باعث می شود پرت انرژی و تضییع اوقات کاهش یافته و عملکرد ها بسیار بهتر شود.

این فرایند که بر اساس بهره برداری از مدل پل اطلاعات (تحلیل اطلاعات و جزییات عادات مشتری) عمل می کند، از نقاط قوت عمده این برنامه تحت موبایل است که به خاطر خصلت های عملکردی گوشی های همراه بسیار صحیح و سریع است.

در این مسیر، سفارش دهی مدرن، درخواست کالا از فروشگاه مبدا به واحد کامپیوتری کارخانه ارسال می گردد، آنجا پس از دریافت و اطمینان از صحت مطالبه مشتری، محصولات درخواستی از طریق پخش ارسال می شود.

از مزیت این مبادله نوین این است که تولید کننده با عرضه کننده کالای خود ارتباط مستقیم و مستمر دارد و این تعامل در ارايه خدمت از دو طرف بسیار موثر است. در نتیجه این روش جایگزین بازاریابی مویرگی می شود که هزینه بالایی دارد.

در واقع شاکله اصلی اپلیکیشن «مارکتی» بر روش و فلسفه خرید و سفارش اینترنتی متکی است و به همین دلیل از تمام مزایای این روش نوین مبادله و توزیع کالا بهره مند است. با این تفاوت عمده که دو سوی سفارش شکل گرفته بر بستر این برنامه، خریدار عمده و فروشنده عمده قرار دارندکه شاید درمقایسه با سایر افراد جامعه وقت کمتری برای کارهای روزمره از جمله تهیه لیست سفارش و اعلام و مدیریت آن داشته باشند.

قدر مسلم این که ایجاد ارتباط مبتنی بر تجارت الکترونیک و حذف واسطه ها و مناسبات و ارتباطات سنتی و منسوخ در دو سوی تولید کننده و توزیع کننده، که ارتباط بی واسطه ای با مصرف کننده دارد در نهایت منتهی به خلق مزیت هایی می شود که نفع نهایی آن به مشتری می رسد.

مدیریت بهینه و دقیق قفسه های فروشگاهی که گاهی اوقات به دلیل ناکارآمدی روش های قدیمی برای مدتی خالی می مانند از دیگر مزایای «مارکتی» است.

به این ترتیب باید انتظار داشت در مدت زمان کوتاهی تولید کنندگان و فروشندگان سراسر کشور با حذف نرم افزارها و برنامه های بسیار متعدد و متنوع شرکت های مختلف فقط به مارکتی بسنده کرده و از کانال این برنامه به مدیریت مبادلات کالایی خود اقدام کنند.

در این برنامه که روی گوشی های تلفن همراه نصب و به آسانی مورد استفاده قرار می گیرد مغازه داران یا صاحبان مراکز فروش در پنل اختصاصی خود که با درج کلمه عبور اختصاصی امکان دسترسی به آن را دارند، می توانند ضمن مشاهده سوابق سفارشات، به مدیریت فاکتور ها و عملیاتی مانند آن نیز اقدام کنند. 

همچنین تولید کنندگان نیز در این برنامه می توانند ضمن مدیریت محصولات و مشاهده سفارشات خود به مدیریت کاربران خود نیز اقدام کننند.

مهمترین هدف این سامانه در سال حمایت از کالای ایرانی، افزایش تولید و سهم فروش تولیدکنندگان ایرانی و معرفی کالای با کیفیت تر به سوپرمارکت ها و در نهایت مصرف کننده ایرانی است.

شرکت های فعال در صنایع غذایی میتوانند برای استفاده از سامانه به پنل تولیدکنندگان در سایت مراجعه و ثبت نام کنند. لازم به ذکر است تمام مراحل ثبت نام و ثبت محصولات رایگان است. سوپر مارکت ها و صاحبان فروشگاه هم میتوانند از طریق سایت و یا برنامه های انتشار اپلیکیشن همچون بازار و  مایکت آن را دریافت کنند.
علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این سامانه نشانی  markkety.com مراجعه کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز