شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
خبر از شما / صدای مشتری
مدتهاست از دولت های پیشین گرفته تا دولت جدید، سیاست هایی را در راستای پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج ها در پیش گرفته اند که البته در نگاه نخست بسیار قابل ستایش به نظر می رسد اما تنها تا زمانی زیبا به نظر می رسدکه این رخداد از دور نگریسته شود .
کد خبر: ۲۴۸۳۵
تاثیر شیوه نامناسب پرداخت وام ازدواج بر زوج های جوان!/لطفاً وام ازدواج نگیرید!

تیتر20 - مدتهاست از دولت های پیشین گرفته تا دولت جدید، سیاست هایی را در راستای پرداخت کمک هزینه ازدواج به زوج ها در پیش گرفته اند که البته در نگاه نخست  بسیار قابل ستایش به نظر می رسد اما تنها تا زمانی زیبا به نظر می رسدکه این رخداد از دور نگریسته شود .

کافیست به عنوان یک متقاضی در سامانه پرداخت وام ازدواج مراجعه کرده و مشخصات دریافت کننده وارد کنید تا از طریق پیامک یا ایمیل زمان مراجعه شما به بانک مورد نظر وارد شود .

پس از مراجعه به شعبه ها متاسفانه در نخستین برخورد متوجه می شوید که پرسنل اکثر بانکها از نحوه واگذاری مطلع نیستند و از یکدیگر در خصوص چند و چون پرداخت سوال می کنند .

جالب اینجاست که باز هم از نا همسویی و عدم نظارت مناسب بانک مرکزی به بانک های ارایه دهنده وام شگفت زده می شوید .

متاسفانه هر بانک تضامین خاصی را میخواهد که هر زوج در ارایه آنها وا میماند و عطا وام را به لقایش می بخشد .

بسیار عجیب به نظر می‌رسد که بانک مرکزی که اجازه بازگشایی سامانه پرداخت وام ازدواج به بانکها را می دهد یک تضمین متحدالشکل را تعیین نمی کند که هم در  توان پرداخت توسط زوج‌های جوان باشد و هم آنان را دچار مشکل در تهیه تضامین عجیب و غریب نکند .

ارایه گواهی کسر از هر یک از زوجین، برای هر یک از زوجین ۲ ضامن با گواهی کسر از حقوق، چک و سفته هر کدام به مبلغ وام دریافتی توسط هر کدام از ضامن های زوجین، سند ملک شخصی ضامنین به علاوه قبضی که به نام ضامن باشد از تضامینی است که بانکها درقبال پرداخت وام ازدواج از زوجین طلب می کنند.

حال اینجا این سوال مطرح است زوج یا زوجه ای که ضامنی با ملک شخصی یا کار اداری نداشته باشند باید چه کنند؟ این پاسخی بود که ما از پرسنل بانک سامان و رفاه شنیدیم ... یا همه باید ارایه شود و یا شرمنده ! جالب اینجاست که در سامانه بانک مرکزی اصلاً برخی از این تضامین عنوان نشده است.

هر جوانی که در مرحله آغاز زندگی زناشویی خود است به طور قطع دریافت وام ازدواج به پیشبرد کارهایشان کمک بزرگی می کند.

جای تأمل دارد که چرا بانکها اینگونه برخورد می کنند و چرا بانک مرکزی نظارتی بر این برخوردها ندارد.

آیا سیاست بانک مرکزی این است که با زبان بی زبانی قشر متوسط رو به پایین جامعه این وام ها را دریافت نکنند و قید بسیاری از مایحتاج زندگی خود را بزنند؟ 

به طور حتم این تضامین ،تضامینی نیست که حتی قشر متوسط جامعه بتوانند آنها را فراهم آورند. پس بهتر آن است که گفته شود که زوج های جوان لطفاً وام ازدواج نگیرید؛ /ساره نیکقدم منش
ارسال نظرات
موضوعات روز