پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
خانه جایی برای قلب ماست اما هتل جایی است که باید با سر وارد آن جا شویم. هدف از نوشتن این مقاله ترساندن شما نیست تا تعطیلاتتان با استرس همراه شود. اما مهمان هر هتلی باید در مورد اخطارهای محیط اطراف خود آگاه باشد.
کد خبر: ۲۴۸۸۶
کارهای که نباید در هتل انجام دهید

تیتر20 - خانه جایی برای قلب ماست اما هتل جایی است که باید با سر وارد آن جا شویم. هدف از نوشتن این مقاله ترساندن شما نیست تا تعطیلاتتان با استرس همراه شود. اما مهمان هر هتلی باید در مورد اخطارهای محیط اطراف خود آگاه باشد. خطرات هتل می تواند به اندازه سقوط از پنجره برای افراد شفاف باشد یا می تواند فقط جزو خطرات پنهان هتل باشد. در این مقاله پنج اشتباهی که باید در هتل از آن دوری کنید را آورده ایم.

به پنجره ها اعتماد نکنید

داستانهای مختلفی در مورد ناامن بودن پنجره ها هتل در اخبار وجود دارد. در ژوئن 2011، داستان یک دختر 2 ساله ی که از پنجره هتل درHinckley سقوط کرد در روزنامه ها منتشر شد. این بچه زنده ماند اما شرایط بسیار بحرانی در بیمارستان داشت. در همان هفته، هتل W در ایالت Austin به علت سقوط چندین تراس شیشه ای برای چند روز تعطیل شد. در این ماجرا چهار نفر آسیب دیدند. اخیرا نیز یک جوان 18 ساله از پنجره طبقه ی ششم در سوئیت Embassy سقوط کرد و به شدت آسیب دید.

من دقیقا آماری در مورد میزان مرگ و آسیب ها ناشی از سقوط از پنجره هتل را ندارم اما به راحتی می تواند با جستجوی عبارت «hotel window fall» در گوگل داستان های مختلف را مشاهده و مطالعه کنید. این داستان ها به شما نشان می دهند نباید در هتل به پنجره ها اعتماد کنید و به آن ها تکیه کنید. در ساختمان های بلند تر بیشتر باید مراقب باشید.

مینی بار را بهم نریزید

من یک مسافر کاملا اقتصادی هستم و مینی بار هتل را اصولا در رده ی رو تختی های مجلل هتل می دانم، مطمئنا هیچ راهی وجود ندارد که من از آن استفاده کنم. البته برخی اوقات بینی و معده م من را وسوسه می کنند اما من هرگز نباید تسلیم این وسوسه ها شوم. یک ساندویچ در مینی بار 4 دلار؟ خارق العاده است. اما این کنجکاوی باعث می شود که هزینه های اضافه ی به صورتحساب هتلم اضافه شود.

در بخش هزینه های پنهان هتل، هتلداران می گویند: برداشتن و گذاشتن یک آیتم از یخچال کوچک اتاق باعث می شود سنسورهای مینی بار فعال و بلافاصله هزینه ای به صورتحساب اضافه شود. ماشین های حساس حتی زمانی که آیتم های به مینی بار اضافه هم کنید به هزینه های شما اضافه می کنند. مراقب باشد که برای دوری از هرج و مرج اتاق چیزی را از مینی بار برندارید یا به مینی بار اضافه نکنید تا بعدا متهم به پرداخت هزینه ی آن شوید.

نوشیدنی ها را داخل ظروف شیشه ای ننوشید

مهمان های که ترس از بیمار شدن (فوبیایی بیماری یا وسواس فکری) و انتقال میکروب و باکتری از طریق ملافه، در و دیوار اتاق هتل دارند، را فراموش کنید. در سفر باید راحت باشید و نگران انتقال بیماری از دستگیره های در هتل نباشید یا حداقل در سفرتان ذهن خود را با این موضوعات درگیر نکنید. اما یک بخش از اتاق هست که به تمامی مسافران توصیه می کنم در این مورد مراقب باشند: لیوان های شیشه ای. آنها دهان شما را لمس می کنند.

عوامل بسیاری هستند که به شما در پیدا کردن یک اتاق تمیز در هتل کمک می کند اما هیچ تظمینی وجود ندارد که لیوان های شیشه ای اتاق فقط توسط کارکنان هتل با اسنفجی آغشته به مایع ظرف شویی زیر شیر آب تمیز شده باشند.  راحت ترین راه برای مقابله با این مشکل در صورتی که به این لیوان ها نیاز دارید این است که لیوان ها را با آب گرم و صابون بشورید و سپس از آن ها استفاده کنید.

شماره اتاق خود را فاش نکنید

مقالات بسیاری وجود دارد که به شما توصیه های ایمنی در سفرهایتان را ارائه می دهد مخصوصا برای خانم ها و مسافرانی که تنها سفر می کنند. اجازه ندهید کسی به جز مسئول پذیرش هتل، شماره اتاقتان را بداند و اگر این شخص شماره اتاقتان را بلند اعلام کرد، کلید اتاق را پس داده و درخواست اتاقی دیگر داشته باشید.  در لابی پر از افراد مختلفی است که شما آنها را نمی شناسید. در نظر داشته باشید که قرار است شب را در اتاقی به سر ببرید که برخی از افراد شماره آن را می دانند و همچنین می دانند که شما تنها در آن اتاق خوابیده اید. قرار نیست شما را بترسانم اما احتیاط شرط عقل است.

نظرات را نادیده نگیرید

حتما داستانهای ترسناک زیاد از خوانندگان در مورد هتل های مختلف خوانده اید که از تعجب دو شاخ بزرگ روی سرتان سبز شده است (این عبارت ها برای شما آشنا نیست: «فرشهای به شدت کثیف»، «نقطه های قرمز روی دیوار»، و «سوسک های بزرگ زیاد»).

مطمئنا برخی از این داستان های چیزی شبیه به بدشانسی است. اما با چه تعداد از این مشکلات می توان قبل از خروج از هتل مقابله کرد؟ قبل از انتخاب هتل نظرات را بخوانید تا شرایط هتل برای شما شفاف شود. بیش از نصف بودجه هتل باید صرف تعمیر و نگهداری آن شود و اینکه داخل اتاق تخت های قدیمی و یا سوسک های بزرگ دیده شود، در مورد آن هتل باید تجدید نظر کنید حتی اگر قیمت پایین به شما ارائه می دهد./لست سکند
ارسال نظرات
موضوعات روز