پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
همواره خرید خودرو در بازار داخلی کشور، طی چندین سال اخیر به دلیل نوسانات قیمت و آشفتگی موجود، امری سخت بوده و اغلب مشتریان در هنگام انتخاب نهایی خود، دچار شک و تردیدهای فراوانی هستند.
کد خبر: ۲۴۹۲۳
با ۶۰ میلیون تومان، چه خودروهایی را می‌توان در بازار داخلی خریداری کرد؟

تیتر20 - همواره خرید خودرو در بازار داخلی کشور، طی چندین سال اخیر به دلیل نوسانات قیمت و آشفتگی موجود، امری سخت بوده و اغلب مشتریان در هنگام انتخاب نهایی خود، دچار شک و تردیدهای فراوانی هستند. همچنین، یکی دیگر از عواملی که موجب سخت تر شدن انتخاب از سوی خریداران شده است، بودجه محدود آن‌ها بوده که باعث می‌شود تا این افراد نتوانند گزینه‌های آنچنان مناسبی را مد نظر خود قرار دهند.

بر این اساس، در این مطلب قصد داریم با بررسی بازار خودرویی کشور، به این پرسش پاسخ دهیم که با بودجه‌ای حداکثر تا ۶۰ میلیون تومان، چه اتومبیل‌هایی را می‌توان در بازار داخلی کشور خریداری کرد؟

با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

۱-دنا پلاس

یکی از خودروهایی که می‌توان با حداکثر تا ۶۰ میلیون تومان خریداری کرد، دنا پلاس نام دارد. این اتومبیل توسط گروه صنعتی ایران خودرو ساخته شده و به عنوان فیس لیفت دنا معمولی به شمار می‌رود. در حال حاضر، دنا پلاس دارای ارزش قیمتی برابر با ۵۹ الی ۶۰ میلیون تومان بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۷ لیتری با قدرتی برابر با ۱۱۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن متر بهره می‌برد.

۲-رنو ساندرو اتوماتیک

از دیگر خودروهایی که می‌توان با حداکثر ۶۰ میلیون تومان خریداری کرد، رنو ساندرو اتوماتیک نام دارد. این خودرو یکی از محصولات با کیفیت تولید شده در این رده قیمتی محصول شده و توسط شرکت پارس خودرو (زیر مجموعه سایپا) به بازار داخلی کشور عرضه می‌شود. در حال حاضر، ساندرو اتوماتیک قیمتی برابر با ۶۰ میلیون تومان را دارا بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاروی برابر با ۱۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد.

۳-برلیانس C3 

یکی دیگر از تولیدات پارس خودرو که نام آن در این لیست مشاهده می‌شود، برلیانس C3 نام دارد. این مدل در دو نمونه ۱.۵ و ۱.۶۵ لیتر به بازار خودرویی کشور عرضه شده و نمونه ۱.۵ لیتر اتوماتیک آن، در حال حاضر قیمتی برابر با ۵۹ الی ۶۰ میلیون تومان را دارا است. این مدل در نمونه یاد شده، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب و گشتاوری برابر با ۱۳۸ نیوتن متر است.

۴-پژو ۲۰۷ اتوماتیک

بی شک، یکی از پر فروش ترین خودروهای حاضر در این لیست، پژو ۲۰۷ اتوماتیک نام دارد. این مدل در واقع فیس لیفت پژو ۲۰۶ بوده و مدتیست که مجددا توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. قیمت ۲۰۷ اتوماتیک برابر با ۵۷ الی ۵۸ میلیون تومان اعلام شده و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاروی برابر با ۱۴۲ نیوتن متر است.

۵-جک J5 اتوماتیک

یکی از خودروهای چینی موجود در این لیست، جک J5 اتوماتیک نام دارد. این خودرو توسط گروه صنعتی کرمان خودرو به بازار داخلی کشور عرضه شد و در حال حاضر با حداکثر ۶۰ میلیون تومان، تنها می‌توان نمونه اتوماتیک این اتومبیل را با مدل ساخت ۱۳۹۵ و کارکردی کمتر از ۲۶ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد‌ (جک J5 اتوماتیک از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری با قدرتی برابر ۱۴۰ اسب بخار و گشتاروی برابر با ۱۶۵ نویتن متر بهره می‌برد)

۶- جیلی GC6 اتوماتیک

یکی دیگر از خودروهای چینی موجود در این لیست، جیلی GC6 اتوماتیک نام دارد. این خودرو توسط شرکت خودروسازان بم تولید و عرضه شده و در کلاس خودروهای سدان اقتصادی قرار می‌گیرد. درحال حاضر، GC6 اتوماتیک در نمونه فیس لیفت و صفر کیلومتر خود، دارای قیمتی برابر با ۵۸ میلیون و ۵۰۰ الی ۵۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاروی برابر با ۱۴۶ نیوتن متر بهره می‌برد.

۷-جیلی امگرند ۷ اتوماتیک

یکی دیگر از محصولات جیلی که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، امگرند ۷ نام دارد. این خودرو به صورت وارداتی توسط شرکت جیلران وارد بازار خودرویی کشور شده و با بودجه‌ای برابر با ۶۰ میلیون تومان، تنها می‌توان مدل ۲۰۱۴ این اتومبیل را با کارکردی کمتر از ۶۷ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد. (جیلی امگرند ۷ از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری با قدرتی برابر با ۱۳۸ اسب بخار و گشتاروی برابر با ۱۷۲ نیوتن متر بهره می‌برد)

۸-تندر پلاس اتوماتیک

از دیگر محصولات رنو که در این لیست حضور دارد، تندر پلاس نام دارد. در واقع این خودرو نمونه فیس لیفت تندر ۹۰ بوده و توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. تندر پلاس اتوماتیک در حال حاضر دارای قیمتی برابر با ۵۷ میلیون و ۸۰۰ الی ۵۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاروی برابر با ۱۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد.

۹-هیوندای آوانته اتوماتیک

یکی دیگر از اتومبیل‌هایی که می‌توان با حداکثر ۶۰ میلیون تومان خریداری کرد، هیوندای آوانته نام دارد. البته لازم به ذکر است که با این مبلغ تنها می‌توان آوانته اتوماتیک را با مدل ساختاری ۱۳۸۹ با کارکردی کمتر از ۱۲۸ هزار کیلومتر در بهترین شرایط موتوری و کمی رنگ شدگی بدنه، خریداری کرد (آوانته یک سدان اقتصادی بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۸۲ نیوتن متر بهره می‌برد)

۱۰-آریو ۱.۶ لیتر اتوماتیک

از دیگر اتومبیل‌های موجود در این لیست، باید به آریو ۱.۶ لیتر اتوماتیک اشاره کرد. در واقع این خودرو توسط برند زوتی در چین تولید شده و حق مونتاژ و عرضه آن به گروه صنعتی سایپا در ایران نیز واگذار شده است. البته لازم به یاداوریست که با حداکثر ۶۰ میلیون تومان، می‌توان نمونه اتوماتیک این خودرو را با مدل ساختاری ۱۳۹۶ و کارکردی کمتر از ۱۰ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد (آریو اتوماتیک از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری با قدرتی برابر با ۱۱۲ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۱ نیوتن متر بهره می‌برد)

۱۱-لیفان X60 اتوماتیک

یکی دیگر از محصولات کرمان خودرو که در این لیست نام آن به چشم می‌خورد، لیفان X60 اتوماتیک است. این خودرو یک کراس اوور شهری بوده و با بودجه‌ای حداکثر تا ۶۰ میلیون تومان، تنها می‌توان نمونه اتوماتیک این خودرو را با مدل ساختاری ۱۳۹۵ با کارکردی کمتر از ۲۳ هزار کیلومتر در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد (لیفان X60 اتوماتیک از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری با قدرتی برابر با ۱۳۱ اسب بخار و گشتاروی برابر با ۱۶۸ نیوتن متر بهره می‌برد)

۱۲-کیا سراتو ۲۰۰۸ اتوماتیک

سرانجام، آخرین خودرویی که نام آن در این لیست حضور دارد، کیا سراتو مدل ۲۰۰۸ است. این خودرو به عنوان یک سدان اقتصادی در سرتاسر جهان شناخته می‌شود و با بودجه‌ای حداکثر تا ۶۰ میلیون تومان، تنها می‌توان نمونه مدل ۲۰۰۸ این اتومبیل را با کارکردی کمتر از ۱۴۱ هزار کیلومتر، در بهترین شرایط فنی و ظاهری خریداری کرد (لازم به یاداوریست که کیا سراتو مدل ۲۰۰۸، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با قدرتی برابر با ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۹۰ نیوتن متر است)/چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز