پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
تشریفات مشیری و ایجاد تحول در فرهنگ تناول خوراک دسته جمعی در مجالس
در واقع آن چه که غذا خوردن را به عنوان یک کنش جمعی و خانوادگی و حتی فردی از حیث فرهنگی در جوامع گوناگون، متفاوت جلوه می کند و مردم کشورهای جهان را در گروه های مختلفی دسته بندی می کند، نوع نگرش به ماهیت «غذا خوردن» به مثابه «غذا خوردن » است و نه انباشتن شکم و جذب کالری و ویتامین که البته به طور فطری یکی از اهداف خوردن غذا همین است.
کد خبر: ۲۴۹۶۵
هدف از خوردن غذا فقط خوردن غذا نیست!

تیتر20 - یکی از دیرپاترین فرهنگ های رفتاری که در بین ما ایرانیان نهادینه شده  و نیازمند اصلاح و دگرگونی اساسی است مربوط به فرهنگ غذا خوردن به صورت دسته جمعی و حتی به صورت فردی است.

در واقع آن چه که غذا خوردن را به عنوان یک کنش جمعی و خانوادگی و حتی فردی از حیث فرهنگی در جوامع گوناگون، متفاوت جلوه می کند و مردم کشورهای جهان را در گروه های مختلفی دسته بندی می کند، نوع نگرش به ماهیت «غذا خوردن» به مثابه «غذا خوردن » است و نه انباشتن شکم و جذب کالری و ویتامین که البته به طور فطری یکی از اهداف خوردن غذا همین است.

از زاویه دید رفتار فرهنگی «رفتن به رستوران»،«حضور در میهمانی»، «به جای آوردن وظیفه به عنوان میهمان یا میزبان» و... همه و همه یک عنصر فرهنگی ریشه دار است که در کشورها و جوامع مختلف بروز و ظهور متفاوتی دارد.

متاسفانه در کشور ما فرهنگ غذا خوردن نیازمند اصلاحی اساسی است. به عبارت دیگر رفتن به رستوران و نشستن بر سر سفره و میز، کنشی چند وجهی است که تامین نیازهای طبیعی بدن یکی از وجوه آن و شاید کم اهمیت ترین وجهش باشد.

برای تغییر در این فرهنگ رفتاری، موسسات و شرکت هایی که دست اندرکار پذیرایی و مدیریت مجالس هستند می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

 این گروه ها می توانند با ایجاد تغییر در استایل و چیدمان و ارائه سرویس های خود غذا خوردن، پذیرایی کردن و پذیرایی شدن را از یک کنش طبیعی و جسمانی صرف به یک کنش فرهنگی با آداب و رسوم خاص خود تبدیل کنند.

در میان شرکت های مختلف خوش بختانه مدیریت گروه تشریفات مشیری با درک درستی که از ماهیت این پدیده داشته و آن را در آموزش ها و عملکردهای تیم خود نیز به منصه ظهور رسانده، تلاش کرده است در تغییر آرام آرام این فرهنگ نقش تعیین کننده ای ایفا نماید.

گروه مشیری با ایمان به این مساله که «سیستم سرو غذا در ایران باید اصلاح شود» به صورت عملی دست به تغییراتی در این روش زده و شگردها و شیوه های متفاوتی را در سرو غذا اعمال می نماید.

حقیقت این است که همچنان که در بالا اشاره شد «سرو غذا فقط به معنای ارائه غذا به صورت بوفه ای نیست» این در حالی است که درکشورما نحوه عرضه غذا به صورت بوفه بوده است که با معنای فرهنگی سرو غذا که در سطور بالا اشاره شده منافات دارد.

گروه تشریفات مشیری در صدد است که تعریف متفاوت و جدیدی از روش سرو غذا در مجالس به کار برده و از بوفه ای کردن فرایند سرو غذا اجتناب و آن را به یک فرایند تشریفاتی با رعایت رفتارهای فرهنگی که در جوامع بین الملل رایج است نزدیک نماید.

البته به طور ضمنی برای اغلب کسانی که در یک مهمانی که به مناسب خاصی برگزار شده است، مشخص است که هدف از حضور در مهمانی صرفا خوردن مقداری غذا و ترک مجلس نیست. اما در همین حال نحوه ارائه خوراک های مهمانی به گونه ای تعریف می شود که ماهیت بوفه ای آن به وجه غالب تناول غذا تبدیل شده و نسبت به حس و حال، فرهنگ، و سایر اهداف مستتر در عنصر «مهمانی» غفلت می شود.

اگر به شیوه ای که گروه مشیری عمل می کند ارائه سرویس های خوراک در مهمانی ها و مراسم از ماهیت و شکل بوفه ای خارج شده و فلسفه اصلی رویداد مهمانی برجسته تر شود در این صورت شاهد تحولی در فرهنگ تناول خوراک دسته جمعی و نوع نگرش به ماهیت مهمانی ها خواهیم بود. 

جهت مشاوره برای برگزاری مجالس  ومهمانی ها با تشریفات مشیری در ارتباط باشید.

ارسال نظرات
موضوعات روز