جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
تشریفات مشیری در انتخاب منو به شما مشاوره می دهد
یکی از دلایل اصلی این کلیشه بودن در منو مهمانی های ایرانی عدم خلاقیت در ارائه منوهایی متفاوت از سوی گروه های تشریفات و پذیرایی است.
کد خبر: ۲۵۰۰۹
لزوم ساختار شکنی در منوهای تکراری غذا و نوشیدنی مجالس

تیتر20 - احتمالا برای خیلی از ما که تجربه حضور در مهمانی های رسمی یا خانوادگی را داریم، پیش آمده است که قبل از حضور در سالن مهمانی به طور فطری و براساس تجربیات مکرر و کلیشه ای گذشته، حدس و گمان هایی درباره منو یا غذاهای سرو شده احتمالی ارائه می دهیم و در اغلب اوقات این حدس و گمان ها درست از آب در می آید.

به راستی دلیل این که منوهای مهمانی های رسمی در ایران تا این اندازه قابل پیش بینی است در چه مساله ای نهفته است؟

یکی از دلایل اصلی این کلیشه بودن در منو مهمانی های ایرانی عدم خلاقیت در ارائه منوهایی متفاوت از سوی گروه های تشریفات و پذیرایی است. 

به گونه ای که هرگاه سخن از  مهمانی یا یک گردهمایی همراه باشام می شود می توان از همان ساعات اولیه بو و مزه همان باقالی پلو با گوشت همیشگی را با همان نوشابه های مشکی یا نارنجی احساس کرد. این فرایندی است که صرف نظر از کمیت و کیفیت مهمانی ها طی می شود و حتی در مهمانی های لاکچری هم این روند تکراری حاکم است. 

گروه پذیرایی مشیری نه تنها در ایده، بلکه در عمل، اعتقاد دارد که باید درخصوص انتخاب و ارائه غذا و نوشیدنی، ساختار شکنی های لازم صورت گیرد و به دنبال این اعتقاد تشریفات مشیری در مشاوره ها و برنامه ریزی های اولیه به مشتریان و صاحبان مهمانی ها پیشنهاد های لازم را درخصوص سرو غذاهای متفاوت و غیر کلیشه ای ارائه می نماید. 

وقتی که تمام مجالس و مهمانی های ایرانی از یک سری منوهای تکراری و شبیه به هم تبعیت می کنند و درست به سیاق گذشته از چند خوراک و نوشابه تکراری بهره می برند، بدیهی است که به مرور زمان هیچ جذابیت و عنصر غافلگیری کننده ای در ساختار مهمانی های ایرانی برجای نخواهد ماند و ضیافت های ایرانی که همیشه سرشار از روح شادی و جذابیت بود به تدریج ملال آور خواهد شد.

در واقع یکی از اصلی ترین وظایف شرکت ها و گروه های تشریفات و مجالس ارائه مشاوره های لازم درخصوص انتخاب بهترین منوی غذا به فراخور شکل و شمایل مهمانی، سطح و سلیقه مهمانان و شیوه و مناسبت مهمانی است.

چنین مشاوره هایی در وهله اول منجر به تمیز و تشخیص استایل و شان نزول مهمانی های مختلف می شود. چیزی که درحال حاضر اصلا به چشم نمی خورد.

 برای مثال چه بسا در دو مهمانی که به فاصله کوتاهی برگزار شده و ما در هر دوی آن ها حاضر بوده ایم منوی غذا و نوشابه و به طور کلی استایل پذیرایی کاملا یکسانی را شاهد بوده ایم، درحالی که مهمانی اول برای یادبود و یادمان فردی درگذشته و مهمانی دوم برای گرامی داشت شروع زندگی یک زوج بوده است. 

آیا این مساله به خودی خود یک نقص بزرگ در برگزاری مراسم و مهمانی های ایرانی نیست. البته که چنین شباهتی نقص بزرگی است و بخش عمده ای از این شباهت به همگونی های همیشگی در منوی غذا و نوشابه و پیشنهاد های کلیشه ای برگزار کنندگان مراسم به صاحبان رویداد باز می گردد. 

بنابراین اگر بر اساس الگو و روشی که تشریفات مشیری در پیش گرفته است بتوانیم برای مناسب های خاص و به فراخور زمان و مکان خاص هر میهمانی منوی غذایی و نوشیدنی متفاوت و متنوعی را در دستورکار قرار دهیم بدیهی است که از این کلیشه های ملال آور به دور خواهیم ماند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز