سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
تعمیر نکردن ال‌سی‌دی یا صفحه نمایش شکسته گوشی‌های هوشمند نظیر محصولات گلکسی سامسونگ یا آیفون‌های اپل ممکن است باعث به وجود آمدن آسیب‌های دیگری شود که نتیجه‌ی آن افزایش هزینه‌ای است که باید برای تعمیر گوشی‌هوشمند خرج کنید.
کد خبر: ۲۵۰۷۷
چرا نباید از گوشی آیفون با شیشه شکسته استفاده کنیم؟

تیتر20 - امروزه هزینه‌های زندگی به سمت بی‌نهایت میل کرده؛ بنابراین روبه‌رو شدن با هزینه‌ها و پوشش دادن تمام آن‌ها امری بسیار سخت و دشوار است، از این‌ رو شماری از هزینه‌ها اولویت پایین‌تری خواهند داشت و انجام آن‌ها به تعویق می‌افتد. برای مثال شماری از کاربران ترجیح می‌دهند تا تعویض صفحه نمایش آیفون یا گلکسی خود را به زمان دیگری موکول کنند. با توجه به اینکه گوشی در زمان آسیب دیدن صفحه‌‌نمایش، در برخی موارد همچنان می‌تواند کار کند، آیا نیازی به تعمیر وجود دارد یا خیر؟ واقعیت این است که هر چه تعمیر صفحه نمایش شکسته سریع‌تر انجام شود، هزینه‌های احتمالی بعدی کاهش خواهد یافت.

زمانی که صفحه‌نمایش گوشی شما ترک خورده باشد، احتمال اینکه مشکلات دیگری نیز برای گوشی ایجاد شود، وجود دارد. اول اینکه، ترک‌های به وجود آمده باعث ترک‌های دیگر می‌شوند. اگر گوشی شما ضربه محکمی خورده باشد و تعداد ترک‌ها زیاد باشند، دیگر قادر به خواندن صفحه خود نخواهید بود. همچنین، ترک‌ها اجازه می‌دهند که آب و سایر مایعات به زیر سطح صفحه نمایش گوشی نفوذ کند و به اجزای شکننده در زیر آن آسیب بزند که نتیجه‌ی آن تحمیل شدن هزینه‌های به مراتب بیشتر از تعمیر ال‌سی‌دی است. به علاوه، قطعات ضربه خورده صفحه‌نمایش شما می‌توانند باعث صدمه‌ی بیشتر در داخل موبایل یا به سوئیچ‌ها شوند و دامنه‌ی آسیب‌ها را از مشکل نمایشگر فراتر ببرند.

در ادامه توجه شما را به پنج علت برای استفاده نکردن از گوشی هوشمندی با نمایشگر شکسته یا خراب جلب می‌کنیم:

۱. یک ترک می‌تواند به راحتی باعث خُرد شدن صفحه نمایش شود
اگر صفحه نمایش موبایل حتی یک ترک کوچک داشته باشد، شانس بالایی وجود دارد تا نمایشگر به‌صورت کامل شکسته شود، این شکستگی بزرگ می‌تواند در صورت وارد شدن ضربه‌ی کوچکی باشد، حتی ممکن است به‌طور ناگهانی در حالی که موبایل شما روی میز کارتان است ترک‌ها اضافه شده به اندازه‌ای که حتی صفحه نمایش قابل دیدن نباشد.

۲. امکان وارد شدن آسیب جدی به گوشی‌هوشمند
بدون محافظ کامل روی صفحه نمایش, احتمال شکسته شدن قطعات داخلی زیاد است؛ به‌طور مثال دیجیتایزر، دقیقا زیر صفحه‌نمایش گوشی قرار داد؛ دیجیتایزر قطعه‌ای است که وظیفه‌ی آن ترجمه و درک لمس روی صفحه نمایش است. زمانی که صفحه نمایش ترک می‌خورد، قسمتی از دیجیتایزر در معرض گرد و غبار، آب و رطوبت قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث آسیب‌های جدی به گوشی شود. فقط کافی است تا مدت کمی گوشی هوشمند با صفحه نمایش ترک خورده مورد استفاده قرار گیرد تا دیجیتایزر آسیب دیده و هزینه‌ی تعمیر بیش از پیش افزایش یابد. حتی قطعات ریزی از ترک خوردگی صفحه نمایش وارد داخل گوشی شده و باعث آسیب بعضی از قطعات شوند.

۳. شیشه ترک خورده صفحه نمایش باعث بریدگی دست می‌شود
هرچند بریده شدن دست یا قطعات شکسته‌ی نمایشگر امری بدیهی است، اما بسیاری این موضوع را نادیده می‌گیرند. شیشه به واسطه‌ی تیز بودن می‌تواند به کاربران آسیب برساند یا جایی برای ایجاد جراحت ایجاد کند. یک تکه بسیار کوچک شیشه حتی می‌تواند زیر پوست شما برود. یک برش ممکن است به نظر خیلی بد نرسد، اما تصور کنید تعدادی از شیشه‌های کوچک زیر پوست‌تان برود.

۴. کاهش ارزش گوشی‌هوشمند
اگر تصمیم به فروش دستگاه خود دارید، نمی‌توانید اننظار داشته باشید تا موبایل با یک صفحه نمایش شکسته ارزش زیادی داشته باشد. با تعمیر صفحه نمایش گوشی خود در زمانی که شکسته شده، شما در واقع به حفاظت از ارزش بلند مدت دستگاه خود کمک می‌کنید.

۵. ظاهر بد
گوشی‌هوشمند همواره همراه شما است و اگر صفحه نمایش گوشی به شدت ترک خورده باشد، همه متوجه آن خواهند شد، این موضوع می‌تواند یک امتیاز منفی برای کاربر باشد. هرچند شاید قضاوت در مورد افراد براساس ظاهر و مخصوصا ظاهر گوشی‌هوشمند چندان صحیح نباشد، اما برداشت‌های اولیه از انسان‌ها در جوامع امروزی از ظاهر انجام می‌شود.

با وجود این دلایل شاید هنوز هم افراد قادر نباشند تا نمایشگر گوشی‌هوشمند شکسته‌ی خود را تعمیر کنند
اگر بالا بودن هزینه یا نداشتن زمان کافی باعث این موضوع شود که نتوانید در کمترین زمان ممکن، گوشی هوشمند خود را تعمیر کنید، پس بهتر است روش‌هایی را برای پیشگیری از آسیب بیشتر، انجام دهید. سعی کنید از محافظ صفحه با کیفیت خوب استفاده کنید که از شکاف در محل و ورود رطوبت در داخل گوشی جلوگیری کند. پوشش ناحیه‌ی شکسته شده یا یک محافظ نمایشگر همچون قراردادن باند پانسمان روی استخوان ناحیه شکسته است؛ هرچند این کار نتیجه‌ی چندان پررنگی ندارد، اما باز می‌توان آن را یک عمل مثبت خواند.

آیا می‌توانم در خانه صفحه نمایش شکسته گوشی را تعویض کنم؟
تعمیر بعضی از موبایل‌ها راحت‌تر از بقیه است، اما با توجه به پیچیدگی گوشی‌های اپل و سامسونگ تعویض نمایشگر را به شما توصیه نمی‌کنیم، مگر اینکه اطلاعات و تجربه‌ی کافی از این کار داشته باشید. احتمال خطا یا آسیب‌دیدگی بیشتر در اثر نداشتن اطلاعات و تخصص کافی وجود دارد که می‌تواند باعث خسارت و زیان مالی به مراتب بیشتری شود./زومیت
ارسال نظرات
موضوعات روز