پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران درباره علل منع مصرف کله پاچه در وعده سحری ماه رمضان توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۲۵۳۴۷
چرا نباید سحری کله پاچه بخوریم؟

تیتر20 - دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با بیان اینکه به روزه‌داران توصیه می‌شود در وعده سحری از مصرف مقادیر زیاد مایعات و غذاهای پرچرب و پرکالری اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: وعده سحری باید همانند وعده ناهار تهیه شود.

محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با تاکید بر مصرف وعده سحری، گفت: نیازهای بدن در تمام ایام سال ثابت است و انسان باید به این نیازها پاسخ دهد بنابراین روزه‌داران باید توجه داشته باشند به علت محدودیت‌های ایجاد شده در ایام روزه‌داری برای مصرف وعده‌هایی غذایی، از افطار تا سحر به نیازهای بدن به درستی پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد در مصرف وعده سحری غفلت می‌کنند، یادآور شد: سحری یکی از وعده‌های اصلی غذایی در ایام رمضان است به گونه‌ای که به روزه‌داران توصیه می‌شود برای سحری وعده‌های غذایی متناسب با وعده ناهار را تهیه و مصرف کنند.

هاشمی افزود: وعده سحری انرژی لازم برای آغاز روز در ایام روزه‌داری را تامین می‌کند، بنابراین افراد باید در تهیه مواد غذایی این وعده غذایی دقت لازم را داشته باشند تا طی روزه‌داری دچار کاهش قند خون، انرژی و ... نشوند.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران مصرف مقادیر بسیار زیادی مایعات و آب در وعده سحری را یکی از اشتباهات رایج روزه‌داران دانست، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی روزه‌داران بر این باور هستند که با مصرف مقادیر زیادی آب و مایعات در وعده سحر می‌توانند به احساس تشنگی طی روز مقابله کنند اما این در حالی است که این اقدام باعث می‌شود افراد در ساعات اولیه روزه‌داری دچار سوء هاضمه، دل درد،‌دلپیچه و ... شود.

وی در ادامه با تاکید براینکه روزه‌داران باید در وعده سحری مصرف فیبر را فراموش نکنند، افزود: افراد برای دریافت فیبر می‌توانند میوه و سبزیجات تازه مصرف کنند.

هاشمی مصرف غذاهای پرچرب و پرکاری را یکی دیگر از اشتباهات رایج روزه‌داران دانست و گفت: متاسفانه برخی افراد برای افزایش میزان انرژی در طول روزه‌داری غذاهایی نظیر کله‌پاچه و حلیم در وعده سحری مصرف می‌کنند. مصرف این غذاها موجب افزایش قند خون و به دنبال آن افزایش تولید انسولین می‌شود که این امر کاهش قندخون طی روزه‌داری را در پی دارد.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران یادآور شد: علاوه بر این مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری موجب اضافه وزن و چاقی نیز می‌شود./آنا
ارسال نظرات
موضوعات روز