جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
بی شک، افراد ثروتمند در هنگام خرید خودروی مورد نظر، کمتر به فکر قطعات یدکی و یا لوازم مصرفی برای اتومبیل خود هستند و همانند اقشار متوسط، نگران تهیه این اقلام برای خودروی خود نیستند. اما در این رابطه باید گفت که هر اتومبیل نیازمند برخی لوازم یدکی و مصرفی بوده و نمی‌توان ساده از این بخش گذشت
کد خبر: ۲۵۸۱۲
کدام یک از خودروهای لوکس موجود در کشور دارای کمترین قطعات یدکی هستند؟

تیتر20 - بی شک، افراد ثروتمند در هنگام خرید خودروی مورد نظر، کمتر به فکر قطعات یدکی و یا لوازم مصرفی برای اتومبیل خود هستند و همانند اقشار متوسط، نگران تهیه این اقلام برای خودروی خود نیستند. اما در این رابطه باید گفت که هر اتومبیل نیازمند برخی لوازم یدکی و مصرفی بوده و نمی‌توان ساده از این بخش گذشت و در صورت عدم نگهداری‌های مناسب، حتی این افزاد ثروتمند نیز می‌بایست منتظر بروز مشکلات اساسی بر روی اتومبیل خود باشند.

بر این اساس، حال در این مطلب قصد داریم با نگاهی به بازار قطعات و لوازم یدکی کشور، یک بررسی جامعه را درباره خودروهای لوکسی که دارای کمترین قطعات مصرفی و یدکی هستند، انجام دهیم. با ما همراه باشید.

۱- لوتوس

یکی از برندهای مشهور جهانی که مدت زیادی از حضور آن در بازار ایران به صورت رسمی نمی‌گذرد، لوتوس نام دارد. در این رابطه، باید گفت که این برند اصالتا انگلیسی بوده و در ساخت خودروهای اسپرت و کوچک جثه، دارای تبحر خاصی است. اما پس از ورود چند مدل از لوتوس به بازار داخلی کشور، شاهد آن بودیم که علاقمندان و مشتریان از اتومبیل‌های این برند استقبال خوبی نکرده‌اند و یکی از دلایل مهم عدم استقبال این افراد، طراحی ساده و قیمت بسیار بالا محصولات این برند است.

اما موضوع اصلی اینجاست که تهیه قطعات مصرفی و یدکی خودوهای این برند حتی در نمایندگی مرکزی آن نیز کاری سخت و دشوار بوده و برخی از مالکان بخاطر همین موضوع، اقدام به فروش خودروی خود کرده‌اند.

۲-فولکس واگن بیتل

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که شاید کمتر کسی گمان می‌کرد که نام آن در این مطلب عنوان شود، فولکس واگن بیتل است. در این رابطه، باید گفت که بیتل یکی از پر فروش‌ترین محصولات برند آلمانی فولکس واگن در سرتاسر جهان بوده و در ایران نیز مابین سال‌های ۲۰۰۱ الی ۲۰۱۳، عرضه شد و توانست فروش خوبی را به دست آورد. اما این خودرو در آن سال‌ها فاقد نمایندگی معتبر در کشور بود و در حال حاضر نیز به جز شهرهایی همچون تهران، تبریز و اصفهان، در دیگر شهرها و مناطق کشور، مالکان این خودرو همواره از نبود قطعات مصرفی و یدکی آن ناراضی بوده و مجبور هستند هزینه نسبتا زیادی را برای تهیه لوازم مورد نیاز پرداخت کنند.

۳-سوبارو فارستر

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که نام آن همواره به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین و بادوام‌ترین خودروهای موجود در بازارهای بین المللی عنوان می‌شود، سوبارو فارستر است. در این رابطه، باید گفت که این خودرو نیز همانند برخی دیگر از اتومبیل‌های شناخته شده در بازار جهانی، در ایران به دلیل بی کفایتی شرکت واردکننده و خدمات دهنده، به سرعت از اذهان خریداران و مشتریان کنار رفت و در حال حاضر به سختی می‌توان سوبارو فارستر را در خیابان های کشور مشاهده کرد. همچنین لازم به ذکر است که تهیه قطعات یدکی این مدل بسیار سخت بوده و مالکان آن مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری برای تهیه لوازم مورد نیاز خود نسبت به سایر رقبا هستند.

۴-هوندا CR-V

یکی دیگر از خودروهای با کیفیت و پر طرفدار در بازار جهانی که نام آن به عنوان خودرویی لوکس و با کمترین قطعات یدکی در بازار داخلی کشور در این لیست به چشم می‌خورد، هوندا CR-V است. در این رابطه باید گفت که شرکت واردکننده محصولات هوندا به ایران (گلرنگ موتور) به دلیل تصویب برخی سیاست‌های سخت گیرانه از جمله عدم ورود خودروهای مونتاژ آمریکا، با مانعی جدی برای واردات خودروهای این برند ژاپنی مواجه شد و طبق همین موضوع، در حال حاضر مالکان CR-V به سختی می‌توانند قطعات ورد نیاز خود را در شهری به جز تهران تهیه نمایند و در هنگام فروش خودرو نیز به همین دلیل، می‌بایست با افت قیمتی بسیار زیاد اتومبیل خود را به فروش برسانند.

۵-هیوندای سنتنیال

یکی دیگر از خودروهایی که شاید حضور آن در این لیست کمی عجیب به نظر برسد، هیوندای سنتنیال نام دارد. در این رابطه، باید گفت که سنتنیال مابین سالهای ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۳ میلای در بازار خودرویی ایران عرضه شد، اما هیچگاه نتوانست با دیگر خودروهای لوکس و فول سایز این رده رقابت کند و به دلیل حجم موتور بالای خود، بعد از تصویب قانون عدم واردات خودروهایی با حجم موتوریی بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی، دیگر موفق به حضور در بازار داخلی کشور نشد.

در حال حاضر بازار خرید و فروش نمونه‌های کارکرده این مدل بسیار بد قلمداد شده و تهیه لوازم یدکی و مصرفی آن در نمایندگی هیوندای در سرتاسر کشور نیز امری سخت به شمار رفته و مالکان این خودرو مجبور به پرداخت هزینه‌های زیادی برای تهیه قطعات مورد نیاز خود هستند.

۷-آئودی Q5

سرانجام، آخرین خودرویی که نام آن به عنوان مدلی با کمترین قطعات یدکی و مصرفی در بازار داخلی کشور در این لیست به چشم می‌خورد، آئودی Q5 است. در این رابطه، باید گفت که آئودی Q5 به وسیله چند شرکت مختلف مجوز ورود به بازار خودرویی ایران را دریافت کرد، اما این شرکت‌ها هرگز نتوانستند در تهیه لوازم یدکی و مصرفی این مدل، خدمات خوبی را انجام دهند و پس از گذشت مدتی، برخی از آن‌ها به دلیل عدم کسب مجوزهای مورد نظر، تعطیل شدند.

پیرامون این موضوع، می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که تهیه قطعات این خودرو در سرتاسر کشور امری مشکل و پر هزینه بوده و در شهر تهران نیز که به عنوان پایتخت و مرکز فروش خودروی کشور به شمار می‌رود، برخی مالکان Q5 همچنان از عدم وجود قطعات یدکی و مصرفی این اتومبیل ناراضی هستند./چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز