جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که پایتخت نشینان بیشتر به کدام یک از خودروهای موجود در بازار داخلی کشور علاقه دارند و ترجیح می‌دهند که سرمایه خود را صرف خرید کدام مدل کنند؟
کد خبر: ۲۶۰۸۹
تهرانی‌ها بیشتر به کدام یک از خودروها علاقه دارند؟

تیتر20 - شاید برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که پایتخت نشینان بیشتر به کدام یک از خودروهای موجود در بازار داخلی کشور علاقه دارند و ترجیح می‌دهند که سرمایه خود را صرف خرید کدام مدل کنند؟

(خودروهای موجود در این لیست، طبق آمار خرید و فروش سال گذشته در بازار تهران معرفی و طبقه بندی شده‌اند)

۱-پژو ۲۰۶ (هاچ بک و صندوق دار)

به جرات می‌توان گفت که پژو ۲۰۶ از گذشته تاکنون به عنوان یکی از محبوب ترین خودروهای موجود در بازار داخلی کشور به شمار رفته و در شهری همچون تهران، همواره جز پر فروش ترین اتومبیل ها بوده است. ۲۰۶ به واسطه چهره همه پسند و شکیل خود، همچنان از خریداران فراوانی برخوردار بوده و طبق آمارهای به دست آمده، پر فروش ترین خودرو در بازار تهران نیز محسوب می‌شود. این مدل از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاروی برابر با ۱۴۲ نیوتن متر است

۲-تیبا ۲

یکی دیگر از خودروهایی که می‌توان به عنوان مدلی پر فروش در بازار شهر تهران از آن یاد کرد، تیبا ۲ نام دارد. تیبا ۲ یک خودرو هاچ بک شهری بوده و به واسطه قیمت پایین و خدمات گسترده گروه صنعتی سایپا، به یکی از انتخاب‌های شهروندان تهرانی برای ترددهای شهری و برون شهری تبدیل شده است.

تیبا ۲ از یک پیشرانه چهار سیلندر ۸ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۸۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۲۸ نیوتن متر است.

۳-سمند LX EF7

یکی دیگر از اتومبیل‌های پر فروش در بازار خودرویی شهر تهران که می‌توان از آن یاد کرد، سمند LX EF7 نام دارد. سمند LX EF7 به واسطه جا دار بودن اتاق داخلی و سواری نسبتا راحت در کنار قیمت پایین، یکی از گزینه‌های مهم شهروندان تهرانی در رده اتومبیل‌های اقتصادی است. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۷ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید ۱۱۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن متر است.

۴-هیوندای سانتافه

از دیگر اتومبیل‌های موجود در این لیست که چند سالیست توانسته است آمار فروش بسیار خوبی را نه تنها در شهر تهران، بلکه در سرتاسر ایران کسب نماید، هیوندای سانتافه نام دارد. سانتافه یک خودرو کراس اورر بزرگ شهری بوده و با توجه به علاقه مشتریان ایرانی به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور، در سالیان اخیر توانسته است خود را به عنوان پر فروش ترین اتومبیل وارداتی در بازار کشور، مطرح نماید. هیوندای سانتافه از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۲.۴ بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۸۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۴۵ نیوتن متر است.

۵-رنو تلیسمان

یکی دیگر از خودروهای وارداتی که نام آن به عنوان اتومبیلی پر فروش در بازار شهر تهران به چشم می‌خورد، رنو تلیسمان است. رنو تلیسمان یک خودرو سدان متوسط بوده و به دلیل طراحی ظاهری بی نظیر و پیشرانه قدرت مند، توانسته است مشتریان زیادی را به سوی خود جلب نماید که همین موضوع، باعث کسب رتبه نخست فروش در رده اتومبیل‌های سدان وارداتی در سطح کشور شد. رنو تلیسمان از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که این موتر قادر به تولید ۱۹۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶۰ نیوتن متر است

۶-دنا پلاس

از دیگر اتومبیل‌های تولید شده در داخل کشور که نام آن به عنوان خودرویی پر فروش در بازار شهر تهران به چشم می‌خورد، دنا پلاس است.  دنا پلاس در واقع فیس لیفت دنا معمولی بوده و به واسطه تغییرات ظاهری ایجاد شده در آن، توانسته است مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب نماید.

دنا پلاس از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۷ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید ۱۱۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن متر است

۷-رنو ساندرو

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که به عنوان یک اتومبیل پر فروش در بازار خودرویی شهر تهران می‌توان از آن یاد کرد، رنو ساندرو نام دارد. ساندرو در واقع یک خودرو هاچ بک اقتصادی بوده و توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ و عرضه می‌شود و به واسطه استهلاک کم و دوام بالا، خودرویی مناسب برای ترددهای شهری و برون شهری محسوب می‌شود.

ساندرو از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۶ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتن متر است

۸-هیوندای توسان

یکی دیگر از اتومبیل‌های موجود در این لیست که در بازار خودرویی شهر تهران به عنوان مدلی پر فروش به شمار می‌رود، هیوندای توسان نام دارد. توسان در واقع یک کراس اوور شهری بوده و از سالیان گذشته تاکون همواره یکی از محبوب ترین مدل‌های موجود در بازار خودروهای کراس اوور است.

هیوندای توسان از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۲.۰ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۶۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۰۵ نیوتن متر است.

۹-برلیانس سری ۳۰۰

سرانجام، آخرین خودرویی که نام آن به عنوان مدلی پر فروش در بازار شهر تهران در این لیست به چشم می‌خورد، برلیانس سری ۳۰۰ است. برلیانس در سری ۳۰۰ خود در دو مدل H330 (صندوق دار) و H320 (هاچ بک) عرضه می‌شود و به واسطه کیفیت ساخت خوب در کنار ظاهری جذاب و امکانات قابل قبول، توانسته است آمار فروش خوبی را به خود اختصاص دهد.

این خودرو توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ شده و هم اکنون پس از مدل ۱.۵ لیتری، با یک موتور جدید با حجمی برابر با ۱۶۵۰ سی‌سی عرضه می‌شود که این پیشرانه توانایی تولید ۱۱۲ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۴ نیوتن متر را دارا است./چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز