جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
تیتر20 بررسی می کند؛
طی هفته ای که گذشت خبری به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، روی خروجی سایت این بانک منتشر شد مبنی بر اینکه «شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان پیوست».
کد خبر: ۲۶۲۶۳

اما واگر های یک خبر!/شرکت تجارت الکترونیک پارسیان دانش بنیان می شود؟

تیتر20- طی هفته ای که گذشت خبری به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، روی خروجی سایت این بانک منتشر شد مبنی بر اینکه «شرکت تجارت الکترونیک پارسیان به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان پیوست».

البته که جای بسی خوشحالی است که یکی از شرکتهای بزرگ پی.اس.پی و فعال در حوزه پرداخت الکترونیک کشور توانسته در این سطح فعالیت نماید و به عنوان یکی از شرکتهای دانش بنیان مطرح شود، اما خب در چگونگی این موضوع سوالات گوناگونی مطرح است.

به موجب آیین نامه تشخیص شرکت ها و موسسات دانش بنیان، اهدافی نظیر ترغیب هیئت علمی دانشگاه ها و واحدهای ‌پژوهشی برای فعالیتهای بیشتر در رفع نیاز جامعه و امکان افزایش درآمد اعضای هیئت علمی، تجاری سازی یافته های ‌پژوهشی،  افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه ها و واحدهای ‌پژوهشی موضوع کلی فعالیت دانش بنیان را دنبال می کنند که باید دید این تعریف تا چه اندازه در تفکر و ساختار شرکت تاپ ساری و جاری است.

همچنین یکی دیگر از الزامات و خصوصیات شرکتهای دانش بنیان مالکیت دانشگاهی آن است یعنی در واقع شرکتهای دانش بنیان صرفا در دو دسته جای می گیرند، دسته نخست شرکت هایی که فقط اعضای هیات علمی مالک آن هستند و دسته دیگر شرکت هایی که دانشگاه ها نیز در آن مالکیت دارند و شرکت‌های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز شرکت‌ها و موسساتی كه بیش از پنجاه (50) درصد از مالكیت آنها متعلق به شرکت‌های دولتی و موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی باشد، مشمول حمایت‌های این قانون نیستند .حال این پرسش نیز مطرح است که آیا تجارت الکترونیک پارسیان به راستی چطور در این چارچوب جای می گیرد؟!

روی دیگر این موضوع حمایتهای گسترده دولتی است به طوری که بر اساس مصوبات كارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکتهای دانش بنیان از حمایت های دولتی نظر معافیت از پرداخت مالیات، عوارض حقوقی گمرکی و سود بازرگانی و عوارض مالیاتی به مدت 15 سال و همچنین اعطاء تسهیلات کم بهره (بلند مدت یا کوتاه مدت) و یا بی بهره برخوردار می باشند.

البته این موضوع استثناهایی نیز دارد که به دلیل عدم انتشار شفاف اطلاعات و مستندات این خبر توسط روابط عمومی بانک پارسیان نمیتوان در این باره قضاوت دقیقی نمود.

حال باید دید تجارت الکترونیک پارسیان چه ویژگی های منحصر به فردی در مقایسه با رقبا داشه که توانسته در این میدان بزرگ، گوی سبقت را از رقبا بگیرد و تا این جا پیشتاز باشد!

گرچه شنیده ها حاکی ست شرکتهای دیگری نیز هستند که به همین ترتیب و روال به جمع شرکتهای دانش نیان پیوسته و از مزایای متعدد این قانون بهره ها می برند.

در پایان لازم به توضیح است پایگاه خبری تیتر 20 درصدد پیگیری جنبه های مختلف این موضوع بوده است اما طی تماس با روابط عمومی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان پاسخ روشنی دریافت نشد و البته همچنان آماده انتشار وانعکاس نظر مسئولین ذیربط هستیم.


ارسال نظرات
موضوعات روز