جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
پودر کاری گلها که اخیرا به سبد تولیدات گلها اضافه شدهاست در بسته بندی فلزی و بهداشتی ارائه می شود و با طعم و عطر بی نظیری که دارد مصرف کننده را به دل بازارهای سنتی هندوستان می برد و خاطره های نوستالژیک بسیاری را برای خانواده های ایرانی تداعی می کند.
کد خبر: ۲۶۴۳۰
ادویه معروف هندی ها در سبد محصولات گلها قرار گرفت

تیتر20 - یکی از مهم ترین عرصه های رقابت برای شرکت ها و برندهای تولید کننده مواد غذایی نحوه مدیریت قفسه محصولات و تکمیل آیتم های ارائه شده از نظر کمیت و تعداد است.

تجربه ثابت کرده است که شرکت هایی که صرفا به تولید وارائه چند محصول محدود مشغول هستند و نسبت به توسعه عناوین محصولات خود بی توجهی می کنند، در نهایت سهم خود را از بازار رقابتی از دست خواهند داد.
 
علت این امر به حس اعتمادی بر می گردد که مصرف کنندگان دائمی به برند های پرکار و قدیمی پیدا می کنند و به صورت غریضی تمایل به خرید محولات شرکت هایی دارند که تمام قد و با گستردگی کامل در حوزه خود فعال هستند.

اگر بخواهیم در این زمینه مثالی را مطرح کنیم، قطعا «صنایع غذایی گلها» نمونه بارزی از این مساله است. 

این برند بسیار قدیمی که سابقه فعالیت آن به چندین دهه قبل می رسد در تاریخ طولانی فعالیت خود علاوه بر تلاشی خستگی ناپذیر برای ارتقای کیفی محصولات خود و بالابردن دانش و روزآمد کردن تجهیزات و تکنولوژیِ های روز، به طور پیوسته به تعداد عناوین محصولات تولیدی خود نیز افزوده است.

این سیاست «توسعه محور» باعث شده است که درطول چندین دهه گذشته، به طیف گسترده مشتریان وفادار این برند به طور پیوسته اضافه شده و نسل های متوالی خانواده های ایرانی هوادار محصولات برند گلها باشند. 

بهانه این یادداشت در حقیقت اضافه شدن یک آیتم دیگر به محصولات برند صنایع غذایی گلهاست که به بخش پربار ادویه ها اضافه شده است. 

پودر کاری (Curry powder) که در اکثر غذاهای هندی و آسیایی کاربرد دارد در حقیقت از چندین ادویه تشکیل شده که با نسبت خاص و دقیقی مخلوط شده اند.

این محصول جدید، که اخیرا به سبد تولیدات گلها اضافه شده، «پودر کاری گلها» نام دارد که  در بسته بندی فلزی و بهداشتی ارائه می شود و با طعم و عطر بی نظیری که دارد مصرف کننده را به دل بازارهای سنتی هندوستان می برد و خاطره های نوستالژیک بسیاری را برای خانواده های ایرانی تداعی می کند. 

درباره این محصول باید گفت که پودر کاری به طور کلی یک مخلوط از چند ادویه است که خواص و فواید بسیاری دارد. از جمله فواید و خواص پودر کاری می توان به محافظت در برابر بیماری های قلبی، کاهش علائم آلزایمر، کاهش درد و التهاب، افزایش سلامت استخوان، محافظت از سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت های باکتریایی و بالا بردن توانایی های کبد برای حذف سموم اشاره کرد.

مواد تشکیل دهنده این محصول به طور کلی عبارتند از زردچوبه، گشنیز، هل، زیره، ریحان و فلفل قرمز و... 
البته این فرمول قطعی نیست و تولید کنندگان این پودر به فراخور سیاست کاری خود ممکن است دخل و تصرفی نیز در آن انجام دهند. اما به طور کلی پودر کاری گلها یکی از باکیفیت ترین انواع این محصول است که در کشور ما تولید می شود. 

فواید پودر کاری آنقدر زیاد است که برای بیان آن نیاز به یک مقاله مستقل است؛ اما خصلت اصلی این محصول که به تازگی به سبد محصولات صنایع غذایی گلها اضافه شده، جنبه خوشمزگی آن است و البته اهمیتی که این محصول در فرایند آشپزی دارد. 

با اضافه شدن این محصول به تولیدات صنایع غذایی گلها، این برند یک گام دیگر به تکمیل قفسه محصولات خود نزدیک شده و به عنوان یک برند فراگیر و تمام حرفه ای در میان رقبای خود عرضه اندام می نماید.

به این صورت می توان گفت که مجتمع صنایع غذایی گلها که در سال 1318 به صورت سنتی فعالیت خود را آغاز نمود و اکنون به عنوان یکی از مدرن ترین شرکت های فعال در حوزه موادغذایی است، رسالت خود را در تکمیل کلیه ابعاد کاری خود (از جمله تعداد محصولات) به نحو احسن انجام داده است. 

لازم به ذکر است که نسل اول گلها با توجه به مقتضای زمان و شرایط جامعه و نیاز آن دوره تصمیم مهمی گرفت، که آن مهم پایه گذار مجموعه ای عظیم و ماندگار امروزی گردید.

 در سال 1345 نسل دوم این مجموعه فعالیت خود را آغاز نمود و هماهنگ با شرایط جامعه مسیر حرکت از تولید سنتی محصولات به سمت صنعتی شدن را طی کرد، تلاش های نسل دوم گل ها به همت و تلاش مرحوم عبدالرضا کریمی تفرشی به ثمر نشست و این مجموعه شکلی صنعتی به خود گرفت. این مجموعه درحال حاصر با مدیریت دکتر مهدی کریمی تفرشی همسو با تحولات دنیای مدرن صنعت و تجارت در سومین دوره حیات خود به افق های جدیدی چشم دوخته است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز