جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
نوید شاهرخ ،مدیر شرکت بلک کیوب گیم سازنده بازی بیستون در گفت و گو با تیتر20:
یک گروه خوش فکر از بازی سازان ایرانی داستان شیرین و فرهاد را دستمایه بازی خود قرار داده اند و با این کار نه تنها داستان های فاخر ایرانی را به نسل های جوان کشور معرفی می کنند بلکه استفاده از فرهنگ غنی ایرانی در بازی سازی را نیز در کشور رواج می دهند.
کد خبر: ۲۷۱۷۸
عشق شیرین و فرهاد را تجربه کنید!

تیتر20 - یکی از داستان های جذاب ایرانی قصه شیرین و فرهاد است، این داستان روایت عشقی ناکام است که موجب می شود فرهاد با تیشه خود عشق افلاطونی اش را بر روی کوه بیستون روایت کند، حاصل این عشق اگرچه رسیدن به شیرین نبود اما کنده کاری هایی بود که آن را جاودانه ساخت. 

امروزه استفاده از فرهنگ و رسوم ایرانی در ایجاد بازی ها رایج شده و به نوعی بازی های ایرانی بومی سازی می شوند اما کمتر از داستان های فاخر ایرانی در ایجاد داستان ها استفاده می شود، امری که سالیان سال است در غرب رایج شده است.

 یک گروه خوش فکر از بازی سازان ایرانی داستان شیرین و فرهاد را دستمایه بازی خود قرار داده اند و با این کار نه تنها داستان های فاخر ایرانی را به نسل های جوان کشور معرفی می کنند بلکه استفاده از فرهنگ غنی ایرانی در بازی سازی را نیز در کشور رواج می دهند. 

نوید شاهرخ مدیر شرکت بلک کیوب گیم درباره داستان بیستون به تیتر 20 گفت: ما در فرهنگ و هنر خود گشتیم و دیدیم مدیایی که می تواند بسیار جذاب باشد برای مردم بازی است و در سطح گیم تاکنون هیچ اقدام فاخری انجام نداده ایم. 

تلاش کردیم داستان شیرین و فرهاد را به یک بازی تبدیل کنیم. شیرین در ویدئوهای داخل بازی داستان را روایت می کند. شیرین تصوری از تخیلات فرهاد است در بازی. شیرین در میان آب قرار دارد، خسرو پرویز نیز دشمن اصلی فرهاد است در بازی و تلاش می کند دل شیرین را به دست بیاورد. بنابراین فرهاد می بایست از مانع خسرو بگذرد.

او درباره اینکه دلیل انتخاب چنین داستانی برای بازی و اینکه بازی وسیله ای برای فعالیت های فرهنگی کشور بوده یا برعکس آن بیان کرد: ما جمعی هستیم که به شدت به بازی علاقه داریم و اولین بهانه ای که ما را دور هم جمع کرد همین علاقه به بازی کردن بوده است اما متوجه شدیم که بسیاری از بازی های خارجی نیز برگرفته از فرهنگ و هنر آن کشورها ایجاد شده اند و برخی از بازی های ایرانی نیز یا از روی آنها کپی شده و یا از فرهنگ و هنر کشورهای بیگانه در ایجاد آنها استفاده شده است.

شاهرخ با اشاره به اینکه ایران از نظر فرهنگی بسیار غنی است اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که نباید مصرف کننده باشیم و بهتر است از بازی های فاخر و فرهنگ ایرانی در ایجاد بازی ها استفاده کنیم. 

گفتنی است این بازی قرار است روایتگر داستان شیرین و فرهاد باشد. تیم تولید بازی با استفاده از المان‌های ایرانی و تکیه بر داستان اصلی سعی دارد تا فرهنگ ایرانی را وارد این عنوان کند.

 داستان بازی همانند اصلی نشان‌دهنده این موضوع است که فرهاد برای رسیدن به شیرین تلاش می‌کند تا کوه بیستون را از سر راه بردارد. محیط‌های متنوع، گرافیک پرجزئیات و استفاده و پایبندی از المان‌های ایرانی از نکات مثبت The Tale of Bistun به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
موضوعات روز