جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
علاوه بر ابعاد محیط، ارتفاع و ومساحت سقف، دکوراسیون خانه نیز از معیارهای ظاهری است که باید هنگام انتخاب لوستر مد نظر قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۷۲۰۲
کدام لوستر با دکوراسیون خانه شما تناسب دارد؟

تیتر20 - علاوه بر ابعاد محیط، ارتفاع و ومساحت سقف، دکوراسیون خانه نیز از معیارهای ظاهری است که باید هنگام انتخاب لوستر مد نظر قرار بگیرد. لوسترها در مغازه‌های خرید و فروش لوستر، همیشه زیباترین جلوه خود را به نمایش می‌گذارند. ممکن است از دید خود بهترین آنها را انتخاب کرده باشید و پس از نصب در منزل چندان به چشمتان زیبا نیاید. عدم تناسب دکوراسیون منزل با لوستر خریداری شده، احتمالا یکی از دلایل این کاهش جلوه است.

در یک دسته‌بندی کلی، لوسترها به دو دسته سنتی یا کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند. لوسترهای کلاسیک همان نمونه‌های پر زرق و برقی طلایی‌رنگ و حجیم هستند که از برنج یا برنز ساخته شده‌اند و دارای آویزهای کریستالی هستند. دسته مدرن اما تنوع رنگ دارند و در ترکیبت آنها از فلز یا چوب استفاده می‌شود. اما در طراحی‌های جدید، مرز بین این دو دسته‌بندی را به راحتی نمی‌توان مشخص کرد. در حال حاضر، در بازار خرید و فروش لوستر، نمونه‌های مدرنی وجود دارند که از آویزهای کریستالی در آنها استفاده شده، و یا نمونه‌های سنتی که از المان‌های مدرن بهره گرفته‌اند و به اصطلاح سبک ترکیبی دارند.

خانه‌ای را تصور کنید با مبلمان استیل طلایی رنگ. با قاب‌های کلاسیک بر دیوار و فرش اصیل ایرانی بر روی زمین. برای چنین دکوراسیونی انتخاب لوستر سر راست و راحت است. مستقیم باید به سراغ لوسترهای سنتی کریستالی و چند شاخه بروید. برای خانه‌های تماما مدرن با طراحی مینیمالیستی هم وضعیت تا حدود زیادی مشخص است. آویزهای با ترکیب چراغ ال ای دی و چوب یا فلز ، لوسترهای سقفی و آویز نقره‌ای رنگ ساده، لوسترهای یک دست مشکی یا سفید رنگ، لوسترهای کوچک و اسپرت و ... از گزینه‌های روی میز خواهد بود. اما در چیدمان‌های مدرن هم گاهی از لوسترهای کلاسیک کریستالی (حتی ر رنگ‌های مختلف از جمله قرمز، آبی و ...) استفاده می‌شود و این عدم تناسب به نوعی جذابیت ایجاد می‌کند. بنابراین سعی کنید خلاق باشید و با نگاهی به دور از عرف و کلیشه انتخاب کنید. به تصویر زیر نگاه کنید.

در حال حاضر در بازار خرید و فروش لوسترهای مدرن، تنوع لوسترها بسیار گسترده و از تعریف مرسوم خارج شده است. این تنوع به شما امکان گزینش‌های خلاقانه‌تری می‌دهد. لوسترهای سوزنی، فانتزی، روستیک و ... از این جمله هستند. ممکن است در نگاه اول این طراحی‌ها کمی به چشمتان عجیب بیاید اما بر خلاف تصور به محیط و دکوراسیون منزلتان جلوه ویژه‌ای بدهد. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب دکوراسیون خانه با طراحان مشورت کنید.

اگر در فضای خانه از آباژورهای رومیزی یا ایستاده استفاده می‌کنید، لزوما نباید لوستر را هماهنگ با آباژوها انتخاب کنید. اما گاهی هماهنگی، چیدمان را چشم‌نوازتر می‌کند. مثلا در استفاده هم‌زمان از لوسترها و آباژورهای کریستالی. اما اگر آباژورها کلاهک پارچه‌ای دارند انتخاب لوستر دارای کلاهک بزرگ  در فضاهای کوچک، هم فضا را خفه می‌کند و هم منظره‌ای غیرجذاب ایجاد می‌کند. به طور کلی لوسترهای دارای یک کلاهک‌ بزرگ عموما برای محیط‌های اداری استفاده می‌شوند. اما نمونه‌هایی از آنها برای نصب در خانه هم مناسب هستند. اما بهتر است رنگ آنها را روشن انتخاب کنید یا اینکه با کوچک‌ترین جزئیات منزل هماهنگ کنید، نه با پرده‌، مبلمان و یا فرش. چیدمان زیر را مشاهده کنید./تابناک

 
ارسال نظرات
موضوعات روز