پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
در گفت گوی تیتر 20 با رییس اداره بازاریابی و توسعه درگاههای پرداخت ایران کیش مطرح شد:
یک شرکت پرداخت چه خدمات و سرویس هایی می تواند به شرکتهای نوپا و فین تک ارائه نماید در واقع انعکاس کاملی از استراتژی های آن شرکت است.
کد خبر: ۲۷۳۰۸
دولت باید بستر مناسب و فضای کسب و کار مشترک برای فین تک ها و پی اس پی ها را ایجادکند

تیتر 20 - حسام الدین دربانی، رییس اداره بازاریابی و توسعه درگاههای پرداخت ایران کیش در گفت و گوی اختصاصی با تیتر 20 با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی و تجاری شرکت های PSP  فعالیت تخصصی در حوزه پرداخت کشور است و بر همین اساس حمایتی که انتظار می رود از شرکت های استارتاپی و فین تک ها داشته باشند صرفا نباید حمایت مالی باشد، عنوان کرد : رسالت وجودی شرکتهای PSP ارایه خدمات پرداخت و راهبری بهینه و انجام این خدمات می باشد؛ لذا اگر استارتاپ ها را به دو گروه استارتاپ های حوزه پرداخت و استارتاپ های غیر پرداخت تقسیم کنیم، اصولا مخاطب اصلی شرکتهای PSP فین تک ها یا استارتاپ های حوزه مالی و پرداخت می باشند.

دربانی در ادامه افزود: اینکه یک شرکت پرداخت چه خدمات و سرویس هایی می تواند به شرکتهای نوپا و فین تک ارائه نماید در واقع انعکاس کاملی از استراتژی های آن شرکت است.

به این معنا و مفهوم که اگر یک شرکت PSP استراتژی تنوع ناهمگون داشته باشد امکان دارد با لحاظ الزامات سرمایه گذاری در مجموعه ای استارتاپی سرمایه گذاری کند فارغ از اینکه مالی باشد یا غیر مالی.

 اما از نظر الزامات صنعت پرداخت می بایستی شرکت های PSP پلتفرمی مختص فین تک ها تهیه نمایند تا شامل کلیه امور فنی و تجاری ایشان شود.

وی در خصوص ضرورت حمایت شرکت های پرداخت از فین تک ها نیز گفت: واژه الزام در انتخاب زمانی معنا دارد که شرکت ها مفهوم هزینه فرصت و اصولا time to market را باور داشته باشند. 

چرا که تجربه ثابت کرده که دانش و فناوری شرکتهای چابک و کوچک محور زمانی که با قدرت و نفوذ در بازار شرکت های بزرگ تلفیق گردند به لحاظ معادلات بازاریابی وقایع مهمی را رقم خواهند زد.

رییس اداره بازاریابی و توسعه درگاههای پرداخت شرکت ایران کیش با اشاره به رویکرد ویژه این شرکت در خصوص همکاری با فین تک ها در حوزه نظام پرداخت، گفت: ایران کیش با توجه به استراتژی سازمان و رویکرد انبساطی در حوزه کسب سهم بازار، به موضوع همکاری با شرکت های نوپا ورود کرده است اما با دیدگاهی متفاوت و تغییر ساختار بنیادین در بحث سرمایه گذاری.

وی افزود: ایران کیش با هدف افزایش بهره وری، موضوع اسپانسرینگ بجای تخصیص بودجه مستقیم به فین تک ها را مدنظر قرار داده و در همین راستا اقدام به تامین و پوشش نیازمندی های اساسی آنها از جمله تخصیص زیرساخت فناوری اطلاعات و سامانه های مربوطه، تامین فضای کار، تخصیص متخصص، مشاوره های تجاری و راهبری اخذ مجوزها و امور حقوقی مربوطه نموده است.

این کارشناس حوزه صنعت پرداخت در خصوص این سوال که آیا اساسا در کشور شرایط برای ورود فین تک ها به حوزه پرداخت میسر هست یا نه، گفت: این موضوع می بایستی با دیدگاهی همه جانبه مورد بررسی قرار بگیرد. 

نخست اینکه اولین و مهمترین موضوع بحث کلیدی امنیت پرداخت از دو جنبه تجاری و فنی هست.
این مقام مسئول در ایران کیش در خصوص این پرسش که چرا به نظر می رسد شرکتهای PSP در خصوص ورود فین تک ها به بازار حوزه پرداخت کشور مقاومت می کنند، با تاکید بر اینکه در همه جای دنیا و تحت قوانین بین المللی بحث بانکداری و پرداخت تحت نظارت های ویژه و رگولاتوری خاص صورت می پذیرد، ادامه داد: الزاما شرکتهای PSP انحصارگرایانه رفتار نمی کنند اما به دلیل اینکه مدل درآمدی ثابتی دارند از انعطاف پایینی برخوردار هستند و این موضوع در دنیای تجاری موضوع کاملا قابل فهمی است.

وی با بیان این مطلب که اتفاقا این موضوع به جای تهدید انحصار؛ فرصت ورود به بازار ماژول های منعطف و چابک است گفت: من معتقدم بجای نگاه تعارضی و مقابله گرایانه می بایستی ارکان بالادستی از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به جای صدور بیانات شبه انگیز امکانات عملی و بستر تلفیق فضای کسب و کار مشترک را ایجاد نمایند.

رییس اداره بازاریابی و توسعه درگاههای پرداخت ایران کیش با اشاره به روند رشد و توسعه تجارت الکترونیکی در کشور تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که این انبساط بازار، نیازهای جدید و فضاهای کسب و کار جدیدی در حوزه پرداخت ایجاد خواهد نمود و پیرو آن بازار، گرایش های نوظهوری را تجربه خواهد کرد که خلاقیت و چابکی فین تک ها می تواند در این عرصه محل رشد و ظهور بیشتری برای کسب و کارهای متنوع و جدید فراهم نماید.

ارسال نظرات
موضوعات روز