پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
رهبری‌فرد: نصف فدراسیون قیمت تیرآهن را می‌دانند، زمان اردوی تیم ملی را نه!
بهروز رهبری‌فرد در مصاحبه با خبرورزشی، از هواداران پرسپولیس درخواست کرد به رفتن وحید امیری و علیرضا بیرانوند از جمع سرخپوشان رضایت بدهند.
کد خبر: ۲۷۳۷۱
کی‌روش سیاه‌باز است، اما باید در تیم ملی بماند!

تیتر20 - توقع تان چه بود؟
تیم ملی در جام جهانی نمره قبولی گرفت، اما نمی‌دانم آن‌هایی که نظرات دیگری دارند، توقع‌شان چه بود؟ مثلاً برویم و اسپانیا و پرتغال را شکست دهیم؟ کدام عاقلی این‌طور فکر می‌کند؟! کی‌روش هم نمره قبولی گرفت و به عقیده من باید حداقل ۴ سال دیگر در تیم ملی بماند. یک زمانی نمی‌توانستیم کره و ژاپن را بگیریم، اما در آخرین بازی ملی‌مان با پرتغال در جام جهانی مساوی کردیم. 
کی‌روش هم سیاه‌باز است! 
البته من نسبت به مسائل اخلاقی کی‌روش گلایه دارم و فکر می‌کنم خیلی از کارهایش سیاه‌بازی است! من هم در فوتبال بودم و سیاه‌بازی‌ها را خوب می‌شناسم. قبول دارم که چارچوب فنی دست هر مربی است، اما اینکه بگوید بازیکنان سربازی بروند من نمی‌آیم، در لیگ قهرمانان بازی کنند خط می‌خورند، فلان بشود، بهمان بشود، برنمی‌گردم، قابل قبول نیست. 
قانون باید تغییر کند 
شما بگویید چرا باید بازیکنان سرباز، معاف شوند آن‌هم در حالی که چند نفرشان اصلاً فوتبال بازی نکردند. این‌ها می‌توانند به جای بازی در فجر، ملوان و تراکتورسازی، بروند در اروپا بازی کنند و افتخار ایران شوند. به نظر من باید قانون تغییر کند تا هم فوتبالیست‌های‌مان پیشرفت کنند و هم سربازی‌شان را پشت سر بگذارند. 
چه کسی در تراکتور «سربازی» کرد؟ 
الان بازیکن را برای خدمت سربازی به باشگاه تراکتورسازی می‌فرستند، اما انصافاً کدام بازیکن واقعاً مثل یک سرباز در تراکتور بود؟ سربازان ما، پول‌های میلیاردی می‌گیرند و برای باشگاه پرطرفداری مثل تراکتور ناز می‌کنند؟ بازیکنان باید بروند سربازی، اما با قانون و قواعدی که واقعاً مشخص شود سرباز هستند نه اینکه روی هوا بگویید فلان بازیکن رفت تراکتورسازی تا سربازی اش را پشت سر بگذارد. 
این دو نفر را کنار هم بگذارید 
ماجرای درگیری کی‌روش و برانکو به راحتی حل می‌شود، اما من نمی‌دانم متولیان فوتبال ایران چرا توانایی انجام این کار ساده را ندارند؟ شعارمان این بوده که هر کاری می‌کنیم به خاطر هوادار است؛ الان شما رأی‌گیری کنید که کی‌روش بماند یا برود، ۹۰ درصد می‌گویند باید بماند. رأی‌گیری کنید که برانکو در پرسپولیس باشد یا نه، باز هم ۹۰ درصد جواب مثبت می‌دهند. حالا که ماندن هر دو نفر، خواسته هواداران است، چرا مسئولان فوتبال و ورزش ما نمی‌توانند این دو را نزدیک به هم بنشانند و تعاملی صورت بدهند؟ به خدا برانکو و کی‌روش از فوتبال ایران بروند، وضعیت‌مان بدتر از این‌ها می‌شود. دوباره برمی‌گردیم به دوره آدم‌هایی که سال هاست تمام شده‌اند. با این دعوا‌ها به هیچ جا نمی‌رسیم. من گاهی فکر می‌کنم که شاید برخی در فدراسیون فوتبال از این درگیری لذت می‌برند وگرنه دلیلی ندارد این همه موضوع را کش بدهند. یک طرف، کی‌روش می‌گوید بهترین مربی دنیاست و آن طرف هم برانکو می‌گوید پروفسور مربیان جهان است؛ این دو نفر را دور یک میز بنشانید تا مشکلات‌شان را حل کنند، به همین سادگی! 
از تاج به اندازه توانایی‌هایش توقع داشته باشید 
از هر کس باید به اندازه توانایی‌هایش توقع داشته باشیم. من، تاج و مدل مدیریتی اش را در همین سطح می‌دانم. او، کفاشیان و ساکت اصلاً در اندازه‌های مدیریت فوتبال نیستید. توانایی‌شان همین قدر است. دوزار درآمد برای فوتبال دارند و شاد هستند که از فوتبال به شهرت رسیده‌اند! شما الان بپرسید قیمت تیرآهن چقدر است، نصف فدراسیون جوابش را می‌دانند، اما بگویید اردوی بعدی تیم ملی چه زمانی است، همه به در و دیوار نگاه می‌کنند! 
پرسپولیس به اسم‌ها احتیاج ندارد 
خرید‌های نیم‌فصل دوم پرسپولیس را در بوق و کرنا کرده‌اند، اما به اعتقاد من این‌ها فقط بازی با اسم است. گنده‌تر از این‌ها به پرسپولیس آمدند، اما سه تا یک ربع هم بازی نکردند و رفتند. پرسپولیس و استقلال شرایط خاصی دارند. ترابی بازیکن خوبی است، اما اگر ۲۰ سال هم در سایپا می‌ماند، مجموعاً ۲۰ مصاحبه از او منتشر نمی‌شد، با اولین تمرین در پرسپولیس، باید روزی ۲۰۰ مصاحبه انجام بدهد. آیا می‌تواند با این شرایط کنار بیاید؟ به خدا قسم آقای گل لیگ به پرسپولیس آمد و بعد از دو سال نیمکت‌نشینی به خانه اش برگشت. 
توقع الکی نداشته باشید 
تکرار قهرمانی برای پرسپولیس با وجود سپاهان، استقلال و چند تیم خوب دیگر واقعاً سخت است به خصوص که پرسپولیس محروم شده و حق جذب بازیکن جدید را ندارد. من می‌گویم نباید بعد از دو فصل قهرمانی، توقع الکی داشت که حتماً پرسپولیس باید امسال هم قهرمان شود. 
این‌ها چرا باید پرسپولیس را بگیرند؟ 
فیلمی از تمرین پیشکسوتان پرسپولیس دیدم که در آن، علی پروین می‌گوید ۳، ۴ سال دیگر پرسپولیس را می‌گیریم. علی‌آقا بزرگتر من است، اما می‌خواهم بگویم امروز پرسپولیس مشغول نتیجه گیری است و مردم هم راضی هستند؛ چرا پیشکسوتان که نه پول دارند و نه بلدند پول دربیاورند، باید پرسپولیس را بگیرند؟ اصلاً بگیرند که چه بشود؟ می‌توانند بازیکن بخرند؟ نصف این پیشکسوتان هر بار که مرا می‌بینند، از وضعیت مالی‌شان گله می‌کنند، اگر پرسپولیس را بگیرند، آن وقت چه می‌شود؟ علی‌آقا سر تمرین به پیشکسوتان گفت: «یک ضرب، دو ضرب بازی کنید»، برخی از آن‌ها هنگ کردند! به هر حال پرسپولیس امروز نیاز به حمایت پیشکسوتان دارد نه مدیریت آنها. 
چرا امیری و بیرانوند بمانند؟ 
من در مورد شرایط وحید امیری و علیرضا بیرانوند دوست دارم صحبت کنم. آن‌ها شرایط خوبی دارند که از پرسپولیس به یک تیم اروپایی بروند و بابت همین موضوع از هواداران می‌خواهم به جدایی آن‌ها رضایت بدهند. شرایط امروز من را ببینید، به خدا من هم پیشنهاد داشتم، اما هر سال با پرسپولیس قراردادم را سفید، امضا می‌کردم. پرسپولیس برای من که مجانی برایش بازی کردم، چه کاری انجام داده است؟ به خدا باشگاه حتی یک‌بار زنگ نزده که حالم را بپرسد؟ چرا باید این دو نفر در پرسپولیس بمانند؟ آن‌ها از منابع مالی و نفع خانواده‌شان بزنند که چی بشود؟ بگویند فلانی متعصب بود؟ الان شما تعصب من را ببر یک نانوایی ببین حتی یک نان لواش به شما می‌دهند؟ 
کسی که رفت اسطوره شد 
هواداران باید افتخار کنند که امیری و بیرانوند می‌خواهند از پرسپولیس به اروپا بروند. در ضمن در فوتبال ایران این‌طور است که هر کس برود، اسطوره می‌شود. در بدترین شرایط ممکن، علی دایی، علی کریمی، کریم باقری، حامد کاویانپور، مهدی مهدوی‌کیا و... ما را ترک کردند و به اروپا رفتند. حالا من که سال‌ها با قرارداد سفید برای پرسپولیس بازی کردم و مثلاً تعصب داشتم، اسطوره این باشگاه هستم یا دایی و باقری و کریمی و مهدوی‌کیا؟ جواد زرینچه و محمد نوازی که جوانی‌شان در استقلال تمام شد، اسطوره شدند یا فرهاد مجیدی؟ من می‌گویم بگذاریم این بازیکنان بروند دنبال سرنوشت‌شان./خبرورزشی
ارسال نظرات
موضوعات روز