سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
زمان هایی در داخل هواپیما هستیم، بارها پیش آمده که یکی از مسافران داخل هواپیما کاری بکند که بقیه افراد را ناراحت یا عصبی کند.
کد خبر: ۲۷۵۴۰
به زودی پرواز دارید؟ پس این اشتباهات ناشیانه را در هواپیما انجام ندهید

تیتر20 - زمان هایی در داخل هواپیما هستیم، بارها پیش آمده که یکی از مسافران داخل هواپیما کاری بکند که بقیه افراد را ناراحت یا عصبی کند. معمولا این افراد خودشان متوجه نیستند که شاید این کاری که در حال انجامش هستند، یکی از کارهای اشتباه در هواپیما است و بهتر است که آن ها نسبت به رفتارهای درست داخل هواپیما آگاه شوند. حالا برای اینکه بتوانیم ما یکی از افرادی که شاید دیگران را اذیت کند نباشیم، الی گشت یک فهرست از کارهای اشتباه در هواپیما را آماده کرده است؛ با ما همراه باشید.

در فرودگاه مراقب این کلاهبرداری ها باشید!

بله! شما حق دارید که یک ساک یا کیف دستی با خود به داخل کابین ببرید. اما به جز این، هر چیز دیگری علاوه بر اینکه جابجایی آن برای شما سخت خواهد بود، باعث اذیت بقیه هم می شود زیرا ممکن است جای باقی مسافران را نیز بگیرد و در هنگام گذاشتن و برداشتن آن موجب آزردگی بقیه شود. شاید باورش سخت باشد اما برخی از مسافران حتی انتظار دارند که در صورتی که چمدانشان در صندوق بالای سر جا نشد، آن را در راهرو یا جلوی درب های اضطراری بگذارند که این مورد اصلا جزو موارد چشم پوشیدنی اشتباهات داخل هواپیما نیست.

پیشنهاد می شود یک ساک دستی بخرید که حمل آن راحت باشد و در پروازتان تنها لوازم ضروری از جمله مدارک، شارژر، یک ژاکت در صورت سرد شدن و لوازم بهداشتی را در آن بگذارید. اگر در فرودگاه انتظار مسافری را می کشید و او دیرتر از حد معمول بیرون می آید، شاید دلیلش این باشد که یک فرد کلی زمان دوست شما را معطل کرده تا فقط بتواند چمدانش را از بالای سر برداشته و تا بیرون هواپیما ببرد.

غذا بردن داخل هواپیما

خیلی ها غذاهایی که داخل هواپیما سرو می شود را دوست ندارند و مشکلی نیست اگر می خواهید غذای خود را با خود همراه کنید اما لطفا و لطفا غذاهای بودار مانند کنسرو تن، ساندویچ تخم مرغ پخته و … انتخاب شما نباشند. این اشتباه به همان اندازه عصبی کننده است که یک نفر در کنار اشخاصی که سیگار دوست ندارند، آن را روشن کرده و سیگار بکشد.

علاوه بر غذاهای بودار، خوراکی های صدادار هم ممنوع!

مثلا تصور کنید که پرواز شما شبانه است و سخت مشغول این هستید که به خواب روید ناگهان یکی از مسافران یک چیپس را باز می کند و صدای خوردن آن قرچ قرچ در گوشتان شنیده می شود! صدای باز شدن و صدای مداوم جویدن چیپس..!

پیشنهاد بعدی این است که سعی کنید غذای خود را زمانی بخورید که مهمانداران در حال پخش غذای هواپیما هستند، به این صورت زمانی که مهمانداران زباله های باقی غذاها را جمع می کنند، زباله های خود را می توانید به آن ها بدهید و از کثیف شدن و شلوغی میز و صندلی خود پرهیز کنید.

در آوردن کفش

شاید در پروازهای طولانی کسی بخواهد کمی به پایش هوا بخورد، اما آیا شما که در کنار او نشسته اید احساس بدی بهتان دست نخواهد داد؟ بهتر است اول از وضعیت پایتان که کمی خودمانی تر بخوایم بگوییم وضعیت بوی پایتان مطلع باشید، بعد این کار را بکنید. در آوردن کفش در پروازهای طولانی کاری است که خیلی از افراد انجام می دهند و مشکلی بابت آن نیست، اما مطمئن باشید که پایتان تمیز است و یا جوراب نو دارید.

می توانید در ساک دستی «کوچک» که با خود همراه کردید یک جوراب نو داشته باشید که به راحتی آن را عوض کرده و بگذارید کمی پایتان بیرون از کفش بماند. به هر حال در آوردن کفش زمانی که از تمیزی پایتان مطمون نیستید می تواند یکی از کارهای اشتباه در هواپیما باشد که حتما بقیه را اذیت خواهد کرد.

صحبت با همسفران در پرواز

آیا شما باید با بغل دستی‌تان صحبت کنید یا همانطور ساکت بمانید؟ همه این ها بستگی به سفرتان دارد. اگر سفر کوتاه است معمولا کمی گپ کوتاه بین مسافران مسئله ای ندارد اما یادتان باشد که صحبت ها حول موضوعات خصوصی مانند کار، روابط خصوصی، حقوق و … نگردد. این سوال ها جزو اشتباهات داخل هواپیما هستند که شاید فرد کنار دستی شما را معذب کند و شاید حتی به شما بدبین شود.

به حستان اعتماد کنید و هوشمندانه عمل کنید! اگر حس می کنید شخصی که کنار شما نشسته تمایل به صحبت دارد، در این صورت ضرری ندارد که با یک جمله ساده، سر صحبت را باز کنید. اما مثلا زمانی که شخص هندزفری در گوشش است و یا با نگاه به او به نظر می رسد اصلا حال و حوصله صحبت ندارد، پس بهتر است چیزی نگویید که نه خود را معذب کرده و نه باعث تکدر خاطر او شوید.

استفاده از سرویس بهداشتی

اگر شما در صندلی کناری نشسته و احتیاج به رفتن به سرویس بهداشتی کردید، یک صدا کردن یا ضربه بسیار آرام به شانه شخصی که کنار شما نشسته، کفایت می کند. اگر او بیدار نشد بهتر است از مهماندار بخواهید که او را بیدار کند. موضوع دیگر در این رابطه این است که سعی نکنید زمان زیادی را در سرویس بهداشتی بمانید، ممکن است شخصی نیاز اضطراری داشته باشد.

پس همانطور که خودتان هم از پشت در ماندن کلافه خواهید شد، شما هم سعی کنید که تا آنجا که می توانید زمان کمتری را در سرویس بهداشتی بمانید.

خارج شدن از هواپیما

همیشه درخواست کمک برای درآوردن چمدان یا کیفتان مناسب است و اصلا نباید از آن خجالت بکشید. این کار اتفاق باعث سرعت دهی به کارها شده و همچنین موجب می شود که بقیه نیز، مخصوصا آن هایی که در حال تقلا برای بیرون کشیدن چمدان هایشان هستند، از مهمانداران کمک بگیرند و موجب اذیت مسافران نشوند. بعد از کمک پیشنهاد می کنیم که با یک «متشکرم» از آن ها تقدیر کنید.

زمان هایی پیش می آید که شما بلافاصله بعد از نشستن هواپیما باید به فرودگاه رفته و پرواز دیگری سوار شوید، یکی از کارهای اشتباه در هواپیما این است که بعضی از مسافران در چنین شرایطی همدیگر را هل داده و یا به زور می خواهند از کنار هم رد شوند. از این قضیه مطمئن باشید که کار راحت تری وجود دارد؛ قبل از نشستن هواپیما این موضوع را با یکی از مهمانداران در میان بگذارید زیرا آن ها راه حل مناسب را به شما خواهند گفت./الی گشت
ارسال نظرات
موضوعات روز