پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
امروز در مراکز توریستی و اصلی شهر تهران برخی فقط با داشتن مجوز از سوی شهرداری بدون هیچ‌گونه نظارتی از سوی اتحادیه و اتاق اصناف مواد غذایی را به مردم می‌فروشند و با سلامت مردم بازی می‌کنند.
کد خبر: ۲۷۷۹۰
تیتر20 - این روزها دستفروشان زیادی را در سطح شهر می‌بینیم که پشت خودرو خود انواع غذاها را با قیمت‌های بسیار ارزان می‌فروشند. اغلب این افراد بانوانی هستند که ادعا می‌کنند غذا را در منزل خود و در محیطی کاملا بهداشتی با مواد اولیه مرغوب تهیه می‌کنند، اما واقعیت کاملا برخلاف ادعای این فروشنده‌هاست.

رئیس اتحادیه فروشندگان چلوکباب و چلوخورشت در این‌باره به ایلنا گفته است: «امروز در مراکز توریستی و اصلی شهر تهران برخی فقط با داشتن مجوز از سوی شهرداری بدون هیچ‌گونه نظارتی از سوی اتحادیه و اتاق اصناف مواد غذایی را به مردم می‌فروشند و با سلامت مردم بازی می‌کنند.

از سوی دیگر، دستفروش‌ها که تا بیش از این در بازار و مراکز شهر تهران بودند، امروز حتی در جردن و شمال شهر فعالیت می‌کنند به‌طوری که هر فردی می‌تواند از ساعت ١١ ظهر به بعد خانم‌هایی را ببیند که در پشت خودروی خود انواع غذا را به قیمتی نازل می‌فروشند. آنها نیز با پرداخت۵٠ هزار تومان یا نهایتا دادن چند غذا به ماموران شهرداری به‌راحتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.»

به نظر می‌رسد نبود قاطعیت در برخورد با دستفروشان و تخلف ماموران شهرداری باعث شده که آنها با آسودگی خیال به کار خود ادامه دهند و سلامت مردم را به بازی بگیرند. اگرچه بارها به مردم هشدار داده شده به ویژه در فصل تابستان از دستفروشان خرید نکنند، اما ارزان بودن غذای این افراد باعث شده مشتریان همیشگی خود را داشته باشند؛ به عنوان مثال در مناطق تفریحی مثل پل طبیعت که یکی از جاذبه‌های توریستی تهران است، واحدهایی مشغول به‌کار هستند که بدون داشتن جواز اقدام به فروش مواد غذایی می‌کنند و فقط به پشتوانه اجاره‌ای که به شهرداری داده‌اند، با گرفتن یک غرفه با حداقل متراژ انواع غذاها را به مردم می‌دهند.

کوبیده ٢هزار تومانی و خورشت 6هزار تومانی
قیمت ارزان و آگاهی نداشتن مصرف‌کننده از نحوه طبخ غذاهای ارزان‌قیمت که توسط دستفروشان یا در واحدهای کوچک با متراژهای پایین تهیه می‌شود، باعث شده هر روز شاهد افزایش افرادی باشیم که پشت خودروی خود اقدام به فروش غذا می‌کنند. جالب است که این افراد چلوخورشتی را که حداقل قیمت تمام‌شده آن ١٠ تا ١٢ هزار تومان است به مبلغ ۶ هزار تومان می‌فروشند، بنابراین مشخص است که برای طبخ این غذاها از مواد ارزان‌قیمت و گوشت‌های فاسد استفاده می‌کنند.

در چلومرغ‌هایی هم که به نظر اغلب مردم ممکن است غذای سالمی باشد، معمولا از مرغ مرده که به آنها مرغ پنچری هم می‌گویند، استفاده می‌شود. نکته جالب درباره کوبیده‌های ٢ و ۵ هزارتومانی است که با توجه به قیمت بالای گوشت کاملا مشخص است که از موادی مثل پوست و آشغال مرغ به علاوه نان‌های کپک‌زده برای طبخ آن استفاده می‌شود.
ارسال نظرات
موضوعات روز