جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کارت های پرواز همان هایی اند که مجوز ورود ما به هواپیما هستند و بدون آن ها نمی توانیم از گیت رد شویم. اما آیا تا به حال به این توجه کرده اید که کدهای کارت پرواز همیشه مثل هم نیستند و گاهی تفاوت هایی در آن ها وجود دارد.
کد خبر: ۲۷۹۷۷
کدهای کارت پرواز به چه معنا هستند؟

تیتر20 - کارت های پرواز همان هایی اند که مجوز ورود ما به هواپیما هستند و بدون آن ها نمی توانیم از گیت رد شویم. اما آیا تا به حال به این توجه کرده اید که کدهای کارت پرواز همیشه مثل هم نیستند و گاهی تفاوت هایی در آن ها وجود دارد. معمولا ما انقدر در پیدا کردن شماره صندلی خود غرق می شویم که یادمان می رود به دیگر کدهای کارت پرواز دقت کنیم. اما این کدها دقیقا چه هستند و چه چیزی را می توان از روی آن ها متوجه شد. در ادامه برای شما برخی از کدهای موجود در کارت پرواز را آورده ایم که در بسیاری از هواپیمایی ها یکسان هستند. در نظر بگیرید که ممکن است برخی از شرکت های هواپیمایی از این کدها پیروی نکنند.

BA2690

یکی از کدهای واضح! این ترکیب حروف و ارقام که در بیشتر شرکت های هواپیمایی روی کارت پرواز وجود دارد، شاره پرواز است. کدی که در اینجا آمده (BA2690)، یک پرواز بریتیش ایرویز (British Airways) بین گاتویک و اینسبروک در اتریش است. به طور کلی هواپیمایی ها با اختصاری شماره پرواز خود را اعلام می کنند که در کدی که در کارت پرواز شما نمایان است، حتی اگر یادتان رفته باشد که چه شرکت هواپیمایی را انتخاب کرده اید، از روی آن متوجه خواهید شد، مثلا:

BA: بریتیش ایرویز
AF: ایر فرانس
LH: لوفتهانزا
AR: ارولینیاس آرژانتیناس
KL: کی ال ام

البته کد برخی از شرکت های هواپیمایی چندان هم واضح نیستند؛ مثلا کد SU برای آئروفلوت است.

کدهای کارت پرواز به چه معنا هستند؟

TPB6D3

در فرودگاه هستید و نیاز به شناسایی خطوط هوایی که شما را می برد دارید از روی کارت پرواز چندان هم سخت نیست. اما شش کاراکتر حک شده که همچنین مجوز پرواز شما هستند (مثل مورد فوق، که به طور کامل برای این ویژگی ساخته شده است)، نیاز به توضیح بیشتری دارد. کارت پرواز شما احتمالا به مرجع رزرو شما بر می گردد. به طور رسمی باید کارت پرواز، رکورد نام مسافر باشد.

کارت پرواز شما را مخصوصا در این پرواز خاص شناسایی می کند و باید شامل ۵ نکته باشد: اسم شما، مقصدی که می خواهید به آنجا بروید، اسم ایرلاین یا شرکت گردشگری که رزرو یا انجام داده و مشخصات تماس. اما برخی از شرکت های هواپیمایی هم هستند که سن، جنسیت، محل و تاریخ تولد و شماره پاسپورت شما را نیز در کارت پرواز می آروند. در واقع کارت پرواز چیزی است که همه موارد را در مورد شما نشان می دهد و امروزه به خاطر این اطلاعات به سمتی پیش می رود که صدور همه کارت های پرواز به صورت آنلاین باشد.

کدهای کارت پرواز به چه معنا هستند؟

Y
این یکی از کدهای کارت پرواز اسنت که نشان می دهد شما مسافر کلاس اکونومی یک پرواز هستید که احتمالا این کد را از قبل دیده اید. البته این را نیز نشان می دهد که شما هزینه کل پرواز را پرداخت کرده اید. این کد مانند H، M و B است.

Q
این کد نشان می دهد که نه تنها شما در کلاس اکونومی هستید بلکه بلیط خود را از طریق یک تخفیف هواپیمایی خریداری کرده اید. این کد ممکن است در برخی از ایرلاین ها تفاوت کند و به جای Q این کدها را در برگیرد: K, L, N, M, S, T, U, V, W  و X.

J
این کد برای کلاس پروازی تجاری یا همان بیزینس است (ممکن است C به کار رود).

I
شما در کلاس بیزینس هستید و همچنین یک نرخ تخفیف داشته اید. به جای این کد شاید D به کار رود.

E
این کد خاص برای آن دسته از پروازهایی به کار می رود که یک کلاس پروازی خاص به نام اکونوی ویژه (Premium Economy) وجود دارد. ویژگی های این کلاس پروازی در ایرلاین های مختلف متفاوت است و همانطور که انتظار دارید، خدمات بیشتری را نسبت به اکونومی معمولا در اختیار خواهید داشت.

A
همانطور که شاید حدس بزنید، این کد به کلاس پروازی درجه یک اختصاص دارد. به جای آن ممکن است F و یا P نیز به کار رود.

کدهای کارت پرواز به چه معنا هستند؟

S/O
خبر خوب یا خبر بد این است که این کد نشان می دهد که پرواز شما توقفی در طول مسیر خواهد داشت. اگر این توقف را دوست دارید که خوش به حالتان اگر نه هم کمی صبر و استفاده از امکانات ترانزیت می تواند حال شما را بهتر کند. این کد مخفف شده اصطلاح انگلیسی Stop Over می باشد.

SPTC

این مورد از کدهای کارت پرواز نشان می دهد که شما نه تنها یک توقف در طول مسیر دارید بلکه این توقف انقدر زیاد است که شاید از سمت شرکت هواپیمایی درخواست شود که یک هتل در شهری که توقف می کنید، بگیرید. البته شرایط مختلفی روی این تاثیر می گذارد. پرواز بعدی شما ممکن است از طرف شرکت هواپیمایی اولی باشد و یا نباشد و تعریف دقیقی که نشان دهد چقدر باید منتظر پرواز بمانید نیز متفاوت است. اگر بلیط درجه یک دارید و هواپیمای شما مثلا ۸ ساعت توقف دارد، امکان دارد که از طرف خود شرکت هواپیمایی که با آن پرواز دارید، اقامتی به شما ارائه شود تا این زمان را در آنجا بگذارنید.

کدهای کارت پرواز به چه معنا هستند؟

SSSS

این مورد یکی از کدهای کارت پرواز است که اصلا دلتان نمی خواهد در کارتتان نوشته شده باشد؛ این کد اصلا خوب نیست. زمانی که در کارت پرواز یک شخص این کد دیده شود، به طور کلی به این قضیه برمی گردد که شما برای پیشبرد امنیتی پیشرفته انتخاب شده اید. اما امنیت پیشرفته یعنی چی؟ خوب، به این معنی است که شما بالقوه به عنوان یک خطر امنیتی برجسته شناخته شده اید. حالا این مورد ممکن است به خاطر این باشد که شما در سابقه کیفری خود، موردی را داشته باید که شرکت هواپیمایی آن را شناسایی کرده است و یا دلایل بسیار زیاد دیگری که نشان از این است که کادر پرواز باید بیشتر مراقب شما باشند. این کار برای امنیت هرچه بیشتر مسافران است تا اگر شخصی ممکن است حتی تهدید کوچکی برای سایرین باشد، شناسایی شود تا خیال همه از بابت خطرهای احتمالی در طول پرواز، راحت باشد./الی گشت
ارسال نظرات
موضوعات روز