جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳
این روزها اجاره دادن منازل مسکونی اجاره‌ای به چندین نفر شگرد جدید سودجویان برای کلاهبرداری از مستأجران شده است.
کد خبر: ۲۸۲۴۵
جدیدترین روش کلاهبرداری از اجاره نشین ها!

تیتر20 - کلاهبرداران حوزه املاک هر کدام شگرد خاص خود را دارند. برخی از آن‌ها با پیشنهاد فروش خانه نقشه‌ خود را عملی می‌کنند و برخی دیگر هم سراغ اجاره‌نشین‌ها می‌روند.

یکی از تازه‌ترین و شگفت انگیزترین شگرد کلاهبرداران  این است که  فرد بعد از اجاره یا رهن یک واحد مسکونی، آن را مجددا به نفرات دیگر اجاره می‌دهد که این اتفاق امروزه در جامعه ما به وفور مشاهده می‌شود.

 در این روش کلاهبرداران در پوشش موجر و به بهانه اجاره مسکن،  منزلی را با اجاره بهای بالا اجاره می‌کنند و آن را پس از گذشت مدت زمان کوتاهی با رهن بالا و اجاره کم  به فرد دیگری اجاره می‌دهند.

این کلاهبرداران از طریق بنگاه‌های مسکن و آگهی روزنامه‌ها افراد متقاضی منزل را شناسایی می‌کنند و با آنان قرارداد بسته و منزل اجاره‌ای خود را به آن‌ها اجاره می‌دهند و سریعاً متواری می‌شوند.

کلاهبرداران در این شیوه قبل از ثبت قرارداد اجاره منزل در بنگاه‌های مسکن، از افراد ودیعه‌ای دریافت می‌کنند و بعد از متواری شدن از محل مشخص می‌شود که این افراد منزل اجاره‌ای خود را به چندین نفر اجاره داده‌اند و آنان را درگیر این مسئله کرده‌اند.

حال باید شهروندان هشیار باشند و نکات ایمنی در این زمینه را رعایت کنند تا از بروز چنین کلاهبرداری‌هایی در سطح جامعه جلوگیری به عمل آید، به همین منظور اجاره نشین‌ها قبل از اجاره کردن واحد مسکونی مورد نظر خود باید از صاحبخانه یا فردی که می‌خواهند با او قرارداد اجاره ببندند، اطمینان حاصل کنند./باشگاه خبرنگاران
 
 

ارسال نظرات
موضوعات روز