جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
امروزه فروشگاه‌های اینترنتی در میان مردم بسیار باب شده اند، ولی گروهی از کالاها هستند که هرگز نباید از طریق اینترنت خریداری شوند.
کد خبر: ۲۸۳۷۶
هرگز این کالاها را از فروشگاه‌های اینترنتی نخرید!

تیتر20 - فروشگاه‌های اینترنتی امروزه در میان مردم بسیار باب شده است، ولی اقلامی هستند که خرید آن‌ها از طریق اینترنت جایز نیست اقلامی مانند محصولات تازه و جواهرات که امکان مانور در آن‌ها زیاد است، در این گزارش به برسی این کالا‌ها پرداخته ایم.

*چه چیز‌هایی را آنلاین نخریم
۱- اسباب و اثاثیه: اسبابی مانند مبل و میز که به صورت عکس در سایت‌ها مشاهده می‌کنید از نظر رنگ با واقعیت‌ها متفاوت خواهد بود و بعد از خریداری ممکن است از نظر اندازه به برای چیدن آن‌ها دچار مشکل شوید.

بیشتر بخوانید: اگر مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته‌اید؛بخوانید!

۲- لوازم خانگی بزرگ: خرید لوازمی مانند لباسشویی و یخچال از فروشگاه‌های آنلاین از منطق ضعیفی برخوردار است، زیرا شما ابعاد و مهم‌تر از آن فضای داخل آن را به وسیله‌ی عکس نمی‌توانید بررسی کنید و در صورت تمایل به خرید اینترنتی بهتر است تا لوازم مورد نظر را به صورت فیزیکی در بازار مشاهده کنید.

۳- خودرو: برای خرید خودرو لازم است که قیمت خودروی مورد نظر را به صورت آنلاین بررسی کنید، ولی خرید خودرو به این روش ایده‌ی مناسبی نیست، زیرا بهتر است قبل از خرید خودرو رانندگی با آن را تجربه کرده مخصوصا در خرید خودرو‌های کارکرده.

۴- کت وشلوار: خرید پوشاک به صورت آنلاین دارای ریسک زیادی، ولی به تازگی استاندارد‌هایی مطرح شده که مشکل اندازه نبودن پوشاک را تا حدودی بر طرف کرده، ولی در مورد خرید کت و شلوار این استاندارد‌ها کاربردی ندارند، چون کوچک‌ترین تنگی یا گشادی هم به چشم می‌آید.

۵- ماهی اکواریومی: خرید موجودات زنده حتی گل وگیاه نیز به صورت آنلاین کار منطقی نیست و بسیاری از ماهی‌هایی که به صورت آنلاین خریداری می‌شود به خاطر حمل نامناسب و حساس بودنشان سالم به دست خریدار نمی‌رسد.

۶- محصولات هنری: در فروشگاه‌های آنلاین ممکن است نقاشی‌ها یا آثاری را ببینید که ممکن است مشتاق برای خرید آن باشید، ولی خرید این محصولات را به صورت فیزیکی ترجیح بدهید چراکه رنگ این آثار در عکس نسبت به واقعیت بسیار متفاوت است.

۷- محصولات تازه: برای خرید میوه و سبزیجات و اقلام مشابه به فروشگاه‌های محلی خود متکی باشید، زیرا مدت زمان مصرف پایینی دارند و باید در شرایط خاص و مناسبی نگه داری شوند. این را نیز در نظر داشته باشید که شما هنگام خرید اینگونه اقلام اصل جنس را مشاهده نخواهید کرد.

۸- آلات موسیقی چوبی: صدایی که از آلات موسیقی به گوش می‌رسد بستگی زیادی به جنس بدنه‌ی آن‌ها دارد مخصوصا در آلات چوبی. این موضوع برای حرفه ای‌ها حایز اهمیت زیادی است.

۹- جواهرات: قبل از خرید جواهر مورد نظر باید کارشناس مورد اعتمادی آن را مورد بررسی قرار دهد و شمارا برای خرید جواهر مورد نظر و تجزیه و تحلیل دیگر موارد شما را یاری کند و کاری کند تا با بهترین قیمت به چیزی که میخواهید برسید.

*چه چیز‌هایی را آنلاین بخریم
۱- لپ تاپ: در سیستم فروشگاه‌های مجازی شما می‌توانید تمام موارد موجود در بازار را مشاهده کرده و با یک دیگر مقایسه کنید در صورتی که اگر نگران قیمت‌های زیاد هستید شما توانایی آن را دارید که لوازم دست دوم را در همان وب سایت‌ها تهیه کنید.

۲- چمدان: طبق گزارشات گرفته شده بیش از ۹۰ درصد افرادی که چمدان‌های خود را به صورت آنلاین خریداری کرده اند از خرید خود راضی بوده اند. همچنین در مورد سایز چمدان‌ها شما می‌توانید به اعداد و ارقام موجود در سایت اعتماد کنید و کاربری آن‌ها را می‌توانید از طریق نظر افرادی که خریداری کرده اند بخوانید.

۳- تلویزیون: شواهد حاکی از این هستند که تلوزیون‌ها دارای بیشترین تخفیف در فروشگاه‌های اینترنتی هستند ونکته‌ی قابل توجه این است که هزینه‌ی حمل و نقل تلوزیون در فروشگاه‌های آنلاین رایگان است.

۴- بلندگو‌های بلونوثی: به تازگی شرکت‌های زیادی دست به تولید بلندگو و هدفون زده اند و ممکن است بسیاری از آن‌ها برای ما ناآشنا هستند. خرید این محصولات به صورت آنلاین بسیار منطقی است چراکه شما می‌توانید انواع و اقسام این کالا هارا مشاهده کرده و نظرات مصرف کننده هارا بخوانید.

۵- پوشک بچه: این کالا در فروشگاه‌های اینترنتی همیشه از تخفیف‌های زیادی برخورداراست؛ و فروشنده‌ها هیچگونه قدرت مانور بر روی آن‌ها ندارند.

۶- تشک: با توجه به این مسیله که حمل ونقل تشک و کالا‌های مشابه سخت و گران قیمت است خریداری آن‌ها به صورت آنلاین بسیار به صرفه‌تر واقع می‌شود. لازم به ذکر است بسیاری از این فروشگاه‌های اینترنتی دارای ضمانت نامه‌هایی هستند که بعداز خریداری در صورت نارضایتی می‌توان کالا را پس داد.

۷- عینک: به تازگی فروشگاه‌هایی به صورت آنلاین برای خرید انواع عینک تاسیس شده اند که فرد خریدار میتواند تعدادی عینک را سفارش بدهد (تا حدود ۵ عدد) و هر کدام که مدنظرش بود را خریداری کرده و باقی را به فروشگاه بازگرداند./میزان/باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
موضوعات روز