جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کارگردان و تهیه‌کننده خندوانه در نشست خبری خود، به برخی حواشی پیرامون این برنامه تلویزیونی پاسخ دادند.
کد خبر: ۲۸۷۴۴
بالاخره صدای «رامبد جوان» درآمد/پاسخ به حواشی پیرامون خندوانه

تیتر20 - در آستانه پایان سری پنجم خندوانه، رامبد جوان مجری و کارگردان و سید علی احمدی تهیه کننده این برنامه، طی نشستی خبری با حضور اهالی رسانه صبح امروز به تشریح دستاوردهای خندوانه و حواشی به وجود آمده پیرامون آن پرداختند.

شبکه نسیم شبکه سرگرمی و کمدی است

رامبد جوان در ابتدا درباره نظارت بر خنده و شوخی‌های برنامه عنوان کرد: نظارت قوانین کلی است که در هر شبکه تعریف مخصوص به خود را دارد. شبکه نسیم، شبکه سرگرمی و کمدی است و بنا بر این است که شوخی‌های زیادی در آن دیده شود. به هر حال برنامه خندوانه که پنج فصل است روی کمدی و خندیدن کار می کند، خودش به یک تعریف جامع نسبت به خنده، شوخی و کمدی رسیده است.

وی در ادامه درباره استندآپ کمدی خنداننده شو و حواشی پیش آمده برای آن بیان کرد: بچه ها مکانیزم صدا و سیما را نمی شناختند و دوست داشتند شوخی هایی داشته باشند که نوعش با قالب تلویزیون متفاوت است. در نتیجه باید مراقبت بیشتری می شد که از جانب ما و تلویزیون رقم خورد.

جوان ادامه داد: همه ما می دانیم که باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم.کمدین های ما همیشه با خانواده خود شوخی می کردند و نمی‌توانستند به دیگران گیر بدهند؛ چون خطوط قرمز زیاد بود.

احمدی هم در خصوص نظارت بر محتوای استندآپ کمدی‌ها گفت: وقتی برنامه سطحش بالا‌تر می‌رود، نظارت بر متن و محتوا و موضوعات و ... هم بیشتر شکل می‌گیرد، همه ما که در اینجا هستیم و مردم به ممیزی‌ها و سانسور‌ها اشراف داریم. فارغ از اینکه منتقدان محق بودند یا نه و یا نقد بوده یا جوسازی، مطمئن باشید برنامه‌ای که همیشه با آمار بالایی از مخاطب مواجه بوده، توجه و نظارت بیشتری هم بر محتوای آن هست.

پاسخ به حواشی مالی پیرامون خندوانه

سپس، احمدی درباره نسبت دادن ورود پول های مشکوک به این برنامه گفت:  برخی به خطا می‌گویند پول‌های سپاه وارد خندوانه شده است. اینها جوسازی فضای مجازی است و سندی معتبر هم درباره آن ارائه نشده است. ما چیزی به اسم برآورد هزینه های برنامه داریم که براساس آن، سازمان صدا و سیما امکانات و سقف بودجه‌ای را به ما می‌دهد و در پایان بر ما نظارت می‌شود که به این برآورد و قراردادها پایبند بودیم یا نه. ما هر شب، نامه‌ای به دستمان می‌رسد و باید هر پویش و هر اتفاق در برنامه را به سازمان توضیح دهیم و شفاف سازی کنیم.

ما برنامه ساز هستیم، نه گانگستر!

جوان هم در ادامه درباره حواشی به وجود آمده پیرامون مسائل مالی فصل پنجم خندوانه و درگیری لفظی خود با محمدحسین فرحبخش گفت: اینکه سپاه بخواهد به خندوانه پول بدهد، دلیلی ندارد. یکسری بحث‌ها آنقدر مسخره است که اندازه ندارد. مثل آنکه به من گفتند عموی من در تولید خندوانه دست دارد، در حالی که من اصلاً عمو ندارم! یا اینکه گفتند چرا در برابر این حرف‌ها هیچ کس از تبریز معترض نشده است! ما برنامه ساز هستیم، گانگستر نیستیم. ما اصولاً همه مکانیزم درآمدزایی خود را در حرفه خودمان خرج می‌کنیم و با آن فیلم می‌سازیم. امسال توانستیم بودجه‌هایی را تامین کنیم تا سه فیلم سینمایی هم بسازیم.

وی تصریح کرد: چرا باید سپاه به ما پول بدهد، تعهد ما به سپاه چیست؟ ما هر شب داریم از اسپانسر خود می‌گوییم و دلیلی ندارد که بخواهیم تعهدی به سپاه داشته باشیم.

مراقبت اصلی از خندوانه به عهده خبرنگاران است

کارگردان و مجری خندوانه تاکید کرد: همه ما راجع به همه چیز می‌توانیم حرف بزنیم؛ اما طبق سواد رسانه‌ای باید تشخیص بدهیم که چه خبری درست است و چه خبری غلط. این تشخیص با شما خبرنگاران است که باید فضای درست و غلط را تشخیص بدهید. مراقبت از برنامه خندوانه به دست شماست. ما خیلی راحت می‌توانستیم پول خودمان را برای ساخت سریال‌های شبکه خانگی بگذاریم. با انرژی که سر ساخت و تولید خندوانه صرف می‌شود، می‌توانیم در لحظه سه فیلم سینمایی را بسازیم؛ اما خندوانه را برای مردم ساختیم.

خندوانه تا کی پخش می شود؟

رامبد جوان در بخش دیگری از صحبت های خود درباره ادامه فصل پنجم خندوانه گفت: برنامه خندوانه تا عید نوروز 98 روی آنتن است. در ادامه برنامه بعد از خنداننده شو، اجرای مسابقه ادابازی را خواهیم داشت و امیدواریم یک جشنواره تئاتر‌ کمدی را بتوانیم با همکاری دوستان تئاتری خود داشته باشیم.

جوان درباره جشنواره تئاتر‌های کمدی گفت: با برخی از کارگردان‌ها صبحت کردیم و این جشنواره مثل استندآپ کمدی برگزار می‌شود؛ اما این بار داور دارد و در روند کاری خود شاید بتواند استعدادهای جوان‌ را هم پیدا کند.

توضیحات رامبد جوان درباره حضور کمرنگ جناب خان در برنامه

کارگردان خندوانه درباره حضور کمرنگ جناب خان در فصل پنجم اظهار کرد: در خنداننده شو فرصت حضور جناب خان وجود ندارد. در برخی برنامه‌ها هم موضوعی وجود ندارد که بخواهیم از جناب خان استفاده کنیم. سعی می کنیم حضور او را نخ نما نکنیم.

جوان همچنین، درباره ساخت ویژه برنامه قاچ اظهار کرد: یکی از ایده‌های جدید ما برنامه قاچ بود که در زمان بازی‌های جام جهانی آن را پخش کردیم. فکر می‌کنم در سری بعدی خندوانه بتوانیم این آیتم را هر شب با اجرای یک استندآپ کمدی داشته باشیم.

وی در ادامه پیرامون ادامه حضور خود در خندوانه گفت: تا جایی که مردم بخواهند خندوانه هست؛ اینکه من هم در برنامه باشم یا نه باز بستگی به مردم دارد. خندوانه و رامبد جوان به نوعی بهم گره خورده‌اند. مخاطبان به سبک اجرای من در این برنامه عادت کردند با این حال امسال در بخش استندآپ کمدی سعی کردیم تجربه جدیدی داشته باشیم و از احسان کرمی استفاده کردیم.

باید در برابر شوخی ها حوصله به خرج دهیم

جوان همچنین، درباره جا به جا شدن خطوط قرمز در تلویزیون و برنامه خندوانه گفت: استندآپ کمدی در تلویزیون جدید است و همه باید حوصله کنیم تا به شکل تازه و پخته‌ خود برسد. همه کسانی که وارد مسابقه استندآپ شدند، جوان هستند و باید در کنار آن‌ها باشیم. روش کار در این مسابقه به این شکل بوده که بچه‌ها ایده‌های خودشان را با گروه نویسندگی درمیان می‌گذاشتند و ما مربیان به کمک آن‌ها می آمدیم. اصولاً ما نویسندگان کمدی نویس کم داریم؛ اما به هر شکل توانستیم از همه نویسندگان کمدی در برنامه خندوانه کمک بگیریم.

در ادامه سید علی احمدی درباره شوخی و گاه توهین‌های کمدین‌ها بیان کرد: ما همه شوخی‌هایی که داشتیم را قابل دفاع می‌دانیم و حاضریم درباره تک تک آنها حرف بزنیم.

جوان هم عنوان کرد: شوخی و توهین در کنار هم وجود ندارد. در خندوانه بیشترین شوخی‌ها با من شده است. شما بیایید در کنار ما بایستید تا فرق بین شوخی و توهین را برای مردم جا بیاندازیم. بگذارید باهم شوخی و به رشد کمدی کمک کنیم، اینکه می‌گویند خندوانه باعث می‌شود مردم مشکلاتشان را از یاد ببرند، حرف غلطی است. مگر خندوانه چقدر توان دارد؟ اما ما تمام تلاش خودمان را کرده‌ایم تا مردم حالشان خوب باشد.

کمدین های جوان خندوانه، یک شبه معروف می شوند و باید مراقب باشند

جوان درباره مشهور شدن یک باره کمدین‌های خنداننده شو و مراقبت از آنها گفت: چنین مشهوریتی برای شرکت کننده‌های خنداننده شو واقعا یک شبه است و ما این را پیش از اجرای خنداننده شو به بچه‌ها گفته ایم. خوب می‌دانند که اگر کار خودشان را به خوبی انجام دهند، یک شبه محبوب و مشهور می‌شوند. ما در هالیوود چیزی به اسم روانشناس و وکیل ستاره‌های هالیوود داریم که در کنار آن‌ها می‌مانند تا این فضا را کنترل کنند؛ اما در اینجا چنین اتفاقی را نداریم و خیلی سریع این مشهوریت با افت و خیز مواجه می‌شویم.

احمدی هم در این باره گفت: امسال بعد از سپری شدن محرم و صفر، اجرای عمومی استندآپ کمدی را برای حمایت از بچه‌های خنداننده شو داریم.

وی در ادامه درآمدزایی از کمدین‌های خندوانه را تکذیب کرد و گفت: مطلقاً چنین چیزی وجود ندارد و درآمدی از آن‌ها کسب نمی‌شود.

جوان درباره تشویق‌های مربیان در اجرای استندآپ کمدی خندوانه گفت: ما جوّ مسابقه را برای شرکت کننده‌های خنداننده شو می‌سازیم. اگر این فضا را درست نکنیم، بچه‌ها می‌شکنند. من در این دوره خنداننده شو خودم به عنوان مربی هستم و جوّسازی‌های خودم را دارم. من عاشق مسابقه هستم و رقابت سالم این است که شلوغش کنیم و هر دفعه هم خودم مسابقه می‌دهم، دوست دارم شلوغش کنم.

اول متوجه هک صفحه اینستاگرامم نشدم

وی در ادامه درباره هک شدن صفحه شخصی اینستاگرام خود بیان کرد: من دیشب در جلسه‌ای بودم و اول متوجه نشدم؛ اما بالاخره صفحه من را هک و البته خیلی مهربانانه هم با من برخورد کرده بودند و صفحه را به من برگردانند.

او درباره تبلیغ تئاتر‌های روی صحنه در برنامه خندوانه گفت: برخی می‌گویند من فقط تئاتر همسرم یا اشکان خطیبی را تبلیغ می‌کنم؛ این حرف پرتی است. ما تئاتر‌های خوب را تبلیغ می‌کنیم و می‌گوییم تئاتر خوب را ببینید. حتی گاهی از سوی بازرگانی سازمان به ما خرده گرفته می شود که تبلیغ نکنید؛ اما ما همچنان از تئاتر خوب نام می‌بریم.

وی ادامه داد: من در تمام طول زندگی خودم کار تبلیغاتی می‌کنم و اصلا ربطی به برنامه خندوانه ندارد و به خوبی راه‌های تبلیغات را بلد هستم. ما در تلویزیون داریم برنامه‌ای با حضور گسترده مخاطبان تولید می‌کنیم. دستمزد من در فصل یک خندوانه به عنوان مجری و کارگردان و ایده پرداز و طراح خندوانه سه میلیون تومان بود که از نظر خودم باید ۱۰ میلیون تومان باشد. در فصل بعدی آن دستمزدم  ۵ میلیون شد و بعد از آن فقط کمی به آن اضافه شد. ما از جیبمان در خندوانه خرج کردیم و منتظر تلویزیون نبودیم./باشگاه خبرنگارن
ارسال نظرات
موضوعات روز