جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
خدمات دستگاه های اجرایی قوای سه گانه، استانداری ها و شهرداری ها از جمله مزایایی است که در آینده نزدیک به این نرم افزار اضافه می شود تا میز خدمت دولت الکترونیک با گزینه‌های تکمیل‌تری در دسترس عموم قرار گیرد.
کد خبر: ۲۸۷۸۰
دولت همراه،انتقال گزینه‌های خدماتی از میز به موبایل!

 تیتر20 - "دولت همراه"، وجه تسمیه‌ای که با شنیدن آن انتظار همراهی و همدلی دولت و دولتمردان با عموم جامعه از آن برداشت می شود. اما این نام نسخه نرم افزار موبایلی است که در ادامه فعالیت‌های دولت الکترونیک و ایجاد میز خدمت با عنوان "درگاه ملی خدمات" به بازار نرم افزارهای گوشی تلفن همراه وارد شده است.
 
                
در راستای ارایه میز خدمت دولت الکترونیک در ادارات، سازمان‌ها و نهادهای دولتی وابسته که از جمله فعالیت‌های اصلی آن‌ها مربوط به ثبت، بررسی، تنظیم و تایید لایه‌های اسناد هویتی، خدمات درمانی، بیمه‌ای، مخابراتی سیاروثابت، بهزیستی، بهداشت‌وسلامت، امور پزشکی، پستی، نظام مهندسی، علوم تحقیقات و فناوری، وزارت خانه‌های مجری خدمات هنری، فرهنگی‌وآموزشی و... است؛ به منظور دسترسی سریع و آسان از طریق اینترنت برای کاربران نسخه موبایلی بهبود یافته 2.0.5 دولت همراه به بازار عرضه شده است.
 
کلید اصلی دریافت خدمات لازم از هر‌کدام سازمان‌های متصل به این نرم افزار، ثبت نام کاربر با کد‌ملی و شماره تلفن همراه منطبق با مشخصات هویتی صاحب کد‌ملی است.
 
هرچند که هنوز با مراجعه به برخی از بخش‌های این نرم افزار ممکن است با پیام "آزمایشی" و یا "عدم دسترسی خدمات" روبرو شوید، اما بخش‌هایی که تاکنون فعال شده‌اند، می توانند شما را با نحوه دریافت خدمات از این نرم افزار آشنا سازند.

از اهداف تولید و استفاده‌ی این نسخه نرم افزارهای موبایلی، دسترسی آسان، صرفه‌جویی در زمان و ایجاد فاصله نزدیک بین خدمتگزار و ارباب رجوع، و همچنین کاهش تعداد مراجعات مردم به دستگاه‌های دولتی و اجرایی است که می توانند خدمات موردنیاز روزانه یا مقاطع کوتاه و بلند مدت را از راه دور روی گوشی تلفن همراه عرضه نمایند.
 
اطلاعاتی از جمله دریافت سوابق خدمات پزشکی، بیمه ای، تامین اجتماعی و قبوض خدمات شهری که در کوتاه مدت مردم به آن نیاز دارند در این نرم افزار هست تا حضور در اداره مربوطه و دسترسی به رایانه هم لازم نشود. 
خدمات کشوری هم مانند: پیگیری صدور کارت ملی هوشمند، استعلام مدرک تحصیلی، سوابق ورزشی، استانداردها و اعتبارسنجی کالا از مجموعه دیگر خدماتی است که از سوی وزارت خانه‌های ذیربط در این نرم افزار در دسترس قرار خواهند گرفت.

دولت همراه،انتقال گزینه‌های خدماتی از میز به موبایل!
 
خدمات دستگاه های اجرایی قوای سه گانه، استانداری ها و شهرداری ها از جمله مزایای دیگری است که در آینده نزدیک به این نرم افزار اضافه می شود تا میز خدمت دولت الکترونیک با گزینه‌های تکمیل‌تری در دسترس عموم قرار گیرد.
 
همچنان که دریافت هر نوع خدمت از سازمان های دولتی مربوط به قشر خاصی از جامعه نمی شود و برخی از این خدمات دربرگیرنده تمامی افراد هستند، با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری‌ها و کاربرد گوشی‌های هوشمند تلفن همراه به مثابه رایانه ای کوچک، سبک و پرکابرد که خود همراه همیشگی دردست کاربران است، انتظار میرود جوان‌ترها و افراد فعال به تعداد کاربران چنین نرم افزارهایی برای پیگیری کارهای روزانه خود افزوده شوند و رسیدگی موضوعی به خدمات آن دسته از متقاضیانی که نمی‌توانند بنا به اقتضای شرایط زندگی از دسترسی به گوشی هوشمند بهره‌مند شده و یا در سطح سنی کاربران عادی قرار ندارند در بخش میزخدمت اداری به خوبی انجام شود.

دولت همراه،انتقال گزینه‌های خدماتی از میز به موبایل!

شکی نیست که، دولتمردان هوشمند ما نیز درپی فراهم سازی زیرساخت‌ها و امکانات بروز توسعه خدمات اجتماعی در سطح جامعه هستند ولی نباید از این نکته غافل شویم که با انتقال گزینه‌های خدماتی از میز به موبایل می بایست بستر توسعه را برپایه همه اقشار و سطوح جامعه بنا کرد تا هیچ‌یک در مسیر پیشرفت دچار آسیب نشده و اصالت و انسجام خدمتگزاری که تکریم ارباب رجوع یکی از اصول پایه در این حوزه هست، پیش روی همگان قرار بگیرد. 

این نرم افزار را می توانید از لینک https://mob.gov.ir/ دانلود و نصب نمایید.

سَمراد صادقان
کارشناس تخصصی عملیات پرداخت الکترونیک

ارسال نظرات
موضوعات روز