پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
این روزها با توجه به اختلاف بالای قیمت خودروها در کارخانه و بازار، تقاضا برای خرید خودرو به شدت افزایش یافته است. خودروسازان هم هر از چندگاهی اقدام به فروش اینترنتی خودرو می‌کنند، ولی بسیاری از متقاضیان موفق به ثبت‌نام نمی‌شوند و همین موضوع سبب ایجاد ابهاماتی در اذهان عمومی شده است. در این شرایط آگاهی از چگونگی کارکرد سایت‌های فروش اینترنتی خودرو می‌تواند بسیاری از سوال‌ها و ابهامات را برطرف کند.
کد خبر: ۲۹۱۶۲
چرا ثبت‌نام اینترنتی خودرو برای متقاضیان ابهام دارد؟

تیتر20 - مجری بیشتر طرح‌های فروش اینترنتی خودرو یک شرکت متعلق به بخش خصوصی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است. این شرکت از طریق سایت زیرمجموعه خودرو به نام "پرتال جامع خودرو کشور" (iranecar.com) کار فروش اینترنتی خودرو را به سفارش خودروسازان انجام می‌دهد.

فرایند کار به این صورت است که خودروسازان شرایط فروش خودرو در طرح‌های فروش اینترنتی خود را تعیین و به این شرکت اعلام می‌کنند و این شرکت نیز براساس شرایط تعیین شده اقدام به اجرای برنامه فروش می‌کند.

در سایت اینترنتی این شرکت توضیحاتی درباره نحوه کارکرد این سامانه و شرایط و راهکارهای افزایش امکان موفقیت در طرح‌های فروش اینترنتی خودرو به‌ویژه در خودروهای پرتقاضا داده شده که ‌آشنایی با آن می‌تواند برای متقاضیان خرید خودرو مفید باشد: "در برنامه‌های فروش ویژه که با هجوم گسترده کاربران برای خرید تعداد محدودی خودرو روبروست، اصل موفقیت بر سرعت استوار است. به این معنی که کاربرانی موفق به خرید می‌شوند ‌که زودتر از دیگران وارد درگاه فروش شده، اطلاعات مورد نیاز را با سرعت بیشتری تکمیل کرده و سریع‌تر وارد درگاه‌های بانکی شوند. از این رو، توجه به نکات زیر می‌تواند به متقاضیان در انجام موفقیت‌آمیز فرآیند خرید کمک کند:

الف: درگاه‌های فروش با اعلام قبلی در ساعات و زمان‌های مشخص باز می‌شود و کسانی که در ثانیه‌های اولیه وارد درگاه شوند، شانس موفقیت بالاتری دارند. توجه به موارد زیر می‌تواند بسیار کلیدی باشد:

Refresh صفحه ورود در ثانیه‌های اولیه بازگشایی سایت می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. برای این منظور از کلید F۵ استفاده کنید.
سایت طی چند نوبت و در هر نوبت، بسته به میزان استقبال فقط بین ۵ تا ۲۰ ثانیه بازگشایی می‌شود. به این موضوع دقت کنید.
زمان دقیق باز شدن درگاه فروش در هر نوبت، مطابق با زمان اعلامی سامانه time.ir است. برای ورود در ثانیه‌های اولیه، از قبل ساعت رایانه خود را با این سامانه تنظیم کرده و به زمان اعلامی سایت فروش در هر نوبت دقت کنید.
ب: بخشنامه‌های با موعد تحویل زودتر خودرو، همواره متقاضی بیشتری دارند و در نتیجه صف طولانی‌تری برای آنها تشکیل می‌شود. در صورتی‌که برایتان امکان دارد، بخشنامه‌های با موعد تحویل دیرتر را انتخاب کنید. این امر شانس موفقیت شما را افزایش می‌دهد.    

ج: همانگونه که گفته شد، سرعت عمل یکی از عوامل کلیدی موفقیت است. در طول فرآیند ثبت‌نام باید مجموعه‌ای از اطلاعات شخصی خود را در فیلدهای مورد نظر وارد کنید. این اطلاعات را از قبل آماده کنید (اطلاعات شناسنامه‌ای، اطلاعات مربوط به آدرس، کدپستی، اطلاعات تماس، اطلاعات کارت بانکی) ".

شرکت مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو در پایان توضیحات خود تاکید کرده است: " لازم به ذکر است که این توصیه‌ها، تضمینی برای موفقیت شما در خرید نیست. میزان بالای تقاضا نسبت به عرضه، همواره باعث می‌شود که قسمت اعظمی از متقاضیان موفق به خرید نشوند.

در برنامه‌های فروش ویژه خودرو، تعداد متقاضیان خرید، معمولا چند ۱۰ برابر ظرفیت قابل عرضه است. از تعداد کل متقاضیان در هر نوبت فروش، تا چند برابر ظرفیت باقیمانده از هر بخشنامه فروش، پذیرش صورت می‌گیرد.

براساس آمارهای جمع‌آوری شده از برنامه‌های فروش قبلی، تنها بین ۳ تا ۵ درصد کل متقاضیان موفق به خرید می‌شوند. یا به عبارت دیگر، برای بیش از ۹۵ درصد کل تقاضاها خودرویی برای عرضه وجود ندارد.

تمامی برنامه‌های فروش ویژه، به طور کامل تحت نظارت مراجع ذیربط به انجام رسیده و نتایج هر برنامه فروش، بارها توسط مراجع و سازمان‌های نظارتی تحت کنترل و بازبینی قرار می‌گیرد".

در لحظه اول 700هزار متقاضی وارد سایت شدند!

در همین رابطه از ساعت ۱۰ صبح امروز (چهارشنبه) گروه خودروسازی سایپا فروش اینترنتی ۵۰ هزار دستگاه خودرو را آغاز کرده است.

براساس اطلاعات اعلامی از سوی این شرکت، در ساعت ۱۰ صبح حدود ۷۰۰ هزار نفر متقاضی برای خرید به سایت فروش اینترنتی مراجعه‌ کرده‌اند و تا لحظه تنظیم این گزارش ۴۴۸۱ نفر موفق به ثبت‌نام شده‌اند.

برنامه فروش به این صورت است که هر ۱۵ دقیقه برای چند ثانیه سایت فروش باز شده و تعداد محدودی از متقاضایان می‌توانند برای ثبت‌نام وارد شوند و سایت مجددا پس از چند ثانیه بسته می‌شود. این افراد حدود ۱۵ دقیقه برای تکمیل فرایند ثبت‌نام وقت داشته و پس از آن سایت مجددا باز و ۵۰۰ نفر بعدی وارد می‌شوند.

طبق اعلام سایپا تا زمان پر شدن ظرفیت فروش ۵۰ هزار دستگاه خودروی اعلامی، اجرای طرح فروش اینترنتی ادامه خواهد داشت.

در این میان نکته قابل تامل این است که اگرچه شرکت مجری طرح‌های فروش اینترنتی خودرو اعلام کرده که متقاضیان ساعت خود را با زمان اعلامی در سامانه (time.ir) تنظیم کنند تا اصطلاحا آن‌تایم باشند اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که ساعت ۱۰ صبح امروز و در زمان‌ آغاز ثبت‌نام، این سامانه دچار اختلال بوده است./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز