جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
پرواز به اندازه کافی خودش گران قیمت است که نخواهید با خرید در فرودگاه آن هم اجناس و اقلامی که بسیار گران قیمت تر از باقی مکان ها هستند، خود را به دردسر بیاندازید.
کد خبر: ۲۹۴۴۰
هرگز از فرودگاه این اجناس و خدمات را نخرید!

تیتر20 - پرواز به اندازه کافی خودش گران قیمت است که نخواهید با خرید در فرودگاه آن هم اجناس و اقلامی که بسیار گران قیمت تر از باقی مکان ها هستند، خود را به دردسر بیاندازید. طبق گفته پژوهشگران زمانی که شما در فرودگاه منتظر پرواز خود هستید، ممکن است به خاطر اینکه حوصله تان سر رفته یا خسته شدید، رو به خرید مواردی بیارید که شاید اصلا نیاز نباشد. به همین منظور ما شما را برخی از اجناس و خدماتی آشنا خواهیم کرد که در فرودگاه ها (البته نه همیشه) گران تر از سایر مکان ها هستند.

طبق تحقیق یک وبسایت مقایسه ای، هزینه لوازم الکترونیکی در فرودگاه ها معمولا ۳۴% گران تر از دیگر مکان ها هستند. اگر شما تصمیم گرفتید که در فرودگاه یک وسیله الکترونیکی و یا لوازم جانبی آن ها مانند هندزفری، شارژر و … تهیه کنید، بدانید که به احتمال زیاد شما هزینه بیشتری از قیمت واقعی آن پرداخت خواهید کرد. لیندزی سکرایدا، یکی از مسئولین وبسایت DealNews می گوید: «خرید دستگاه های الکترونیکی در فرودگاه برای شما به میزان قابل توجهی بیشتر هزینه خواهد داشت، مگر اینکه آن ها را از پیش خریداری کرده باشید. تحقیقات ما نشان می دهد که به طور متوسط، لوازم در فرودگاه ۳۴ درصد گران تر از آنچه آنلاین توان یافت است. برای برخی از اقلام کوچکتر، این می تواند به معنای تفاوت ۱۰ تا ۱۵ دلار باشد. برای بعضی از دوربین های پیشرفته تر دیجیتال، شاید شما بین ۵۰ دلار تا ۲۰۰ دلار هزینه بیشتری بدهید.

غذا و خوراکی

برای گذران زمان، چیزی در فرودگاه نخریده و نخورید! همیشه خوب است که قبل از پروازتان چیزی بخورید تا از مریض شدن در پرواز جلوگیری شود، اما هرچه که می خواهید میل کنید، پیشنهاد ما این است که آن را از فرودگاه نخرید. همه چیز از قهوه و نوشیدنی تا یک ساندویچ گرم، در فرودگاه قیمتی بالاتر از حد معمول دارند. جالب اینجاست که تحقیقات نشان می دهند بسیاری از مسافران نه به خاطر گرسنگی، بلکه به خاطر زود گذشت زمان، از فرودگاه اجناس خوراکی می خرند.

سوغاتی

اگر می خواهید برای خودتان یا کسی، یک یادگاری از سفر خریداری کنید، آن را از مقصد اصلی تهیه کنید که مجبور به خرید در فرودگاه نشوید. سوغاتی هایی که در فرودگاه ها موجود اند، معمولا جزو اجناس بسیار با کیفیت و البته بسیار گران قیمت (حتی گران تر از قیمت اصلی آن ها در یک مغازه محلی) هستند.

ارز خارجی

فرودگاه به هیچ وجه جای مناسبی برای تبدیل ارز نیست. بیشتر ما اولین کاری که در یک سفر خارجی انجام می دهیم، تبدیل تمام ارزهایمان به پول محلی است. اولین جایی هم که به چشممان می خورد، صرافی های فرودگاه است! اما پیشنهاد ما این است که در فرودگاه تنها برای رسیدن به محل اقامت (اگر ترانسفر ندارید)، پول کمی تبدیل کرده و بخش اصلی پول هایتان را در داخل شهر و در صرافی هایی که قیمت مناسب تری دارند، تبدیل کنید. نرخ تبدیل ارز در فرودگاه معمولا به خودی خود، بسیار بالاتر از نرخی است که شما در سطح شهر پیدا خواهید کرد.

بالش گردنی

بالش های گردنی در فرودگاه توسط بسیاری از مسافران خریداری می شوند، اما آیا قبل از خرید آن ها، از قیمت اصلی‌شان اطلاع دارید؟ اگر قیمت آن را در مغازه های خارج از فرودگاه بدانید، متوجه خواهید شد که این اجناس چقدر در فرودگاه گران تر ارائه می شوند. اگر قبل از سفر، به نظرتان این بالش ها به کارتان خواهد آمد، آن را در شهر خریداری کنید تا از خرید در فرودگاه در امان بمانید.

دارو

شاید باورتان نشود اما داروها هم در فرودگاه، به طور معمول گران تر از داروخانه های سطح شهر هستند. هر نوع دارویی که مصرف می کنید را از قبل تهیه کرده و در کیف دستی خود بگذارید. قرار دادن داروها جایی که به آسانی در دسترس باشد بسیار مهم است، زیرا برخی از مسافران داروها را داخل چمدان گذاشته و تحویل بار می دهند و ناگهان که به آن دارو احتیاج پیدا می کنند، مجبور هستند که آن را در فرودگاه تهیه کنند.

اجاره ماشین

اگر می خواهید بهترین ماشین را اجاره کنید، با بهترین قیمت و بدون هیچ زحمتی، قبل از اینکه به مقصد خود برسید، ترتیب اجاره آن را دهید. اگر منتظر بمانید تا به فرودگاه برسید، انتخاب های خود را محدود کرده و قیمت بالاتری پیش رویتان خواهد بود.

چمدان

مانند سایر محصولات فرودگاهی، چمدان ها نیز بیشتر هزینه خواهند داشت. آیا در سفر بیش از حد خرید کردید و به دنبال چمدان اضافی در فرودگاه هستید؟ به گفته Bridges، شما هرگز نباید این کار را انجام دهید. چیزی که شما می توانید در فرودگاه خریداری کنید جذاب است، اما بدون شک، هزینه ای مازاد بر قیمت اصلی آن پرداخت خواهید کرد. اگر این هزینه برای شما مهم نیست، خب می توانید این کار را انجام دهید.

شکلات

این خوراکی هیجان انگیز معمولا در فرودگاه ها، دو برابر قیمت واقعی خود فروخته می شود. بله، شکلات خیلی خوشمزه است و حتی برای ذهن نیز مفید می باشد اما بهتر است آن را از فرودگاه نخرید. حتی در برخی از فروشگاه های مالیات آزاد (Duty Free) نیز شکلات ها بیشتر از هزینه واقعی خود قیمت گذاری شده اند.

عطر و ادکلن

طبق مطلبی در وبلاگ Duty-Free Buzz، عطر و ادکلن هایی که در فرودگاه ها فروخته می شوند، می توانند علاوه بر گران قیمت بودن، تقلبی هم باشند. البته این فرودگاه نیست که به شما ادلکن های تقلبی می فروشد، موضوع اینجاست که خرده فروشی که دارد این عطرها را می فروشد، خودش هم نمی داند که تقلبی هستند. البته در برخی از فرودگاه ها، ادلکن های اصل را هم پیدا خواهید کرد اما این ملزم آن است که خودتان به خوبی فرق ادکلن اصل و فرع را به درستی از هم تشخیص دهید. آن موقع است که خرید در فرودگاه منطقی تر محسوب می شود، البته باید در نظر داشته باشید که حتی اگر ادکلن اصل را نیز پیدا کنید، به احتمال خیلی زیادی قیمت آن بسیار بیشتر از قیمت واقعی آن خواهد بود.

در هر صورت همه این موارد به خود شما بستگی دارد. اگر هزینه برایتان مطرح نیست، خب خیلی هم خوب است که در کنار همسفرتان نشسته و در فرودگاه یک قهوه بنوشید!/الی گشت
ارسال نظرات
موضوعات روز